[WinSer. 2003] Zonder Wachtwoord op server komen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Robbert

Robbert

01/04/2007 18:33:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik had een vraagje, ik ben vandaag een nieuwe server gemaakt met Windows Server 2003. Alles verloopt prima, totdat ik met mijn andere computer op mijn server wou komen. Dus gewoon "//server" intyppen of via netwerklocaties. Maar als ik dat doe dan vraagt hij om een wachtwoord en en gebruikersnaam. kan ik dat ergens uitzetten of zo. of waar moet ik de acountjes daar van instellen. Ik kan wel vinden van de rechten van de mappen die ik deel. maar de server zelf niet.

Alvast bedankt!!!
ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen

Met Vriendelijke Groet,

Robbert van Markus

PHP hulp

PHP hulp

30/11/2024 11:20:32

Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

01/04/2007 18:51:00
Quote Anchor link
hmm k weet niet precies hoe t allemaal werkt maar k zou zoiets NOOIT uitzetten want dan is het dus voor iedereen mogelijk om erin te komen en dat is denk k niet je bedoeling..

Robbert

Robbert

01/04/2007 18:57:00
Quote Anchor link
Nee, maar het is het zelfde als ik naar mijn netwerklocaties ga en dan gewoon naar mijn eigen pc. Dan krijg ik gewoon mijn printers te zien en mijn gedeelde mappen. en zo maar als ik het zelfde doe bij mijn server vraagt hij om heet wachtwoord en gebruikersnaam en die weet nik niet (is niet hezelfde als administrators acount). Dat wil ik graag weg halen of veranderen en zo.

Groetjes Robbert

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

01/04/2007 18:57:00
Quote Anchor link
In Windows 2003 moet je eerst gebruikersaccounts maken via Active Directory Users in het Configuratiescherm. Standaard is er een gebruikersaccount administrator met als wachtwoord hetgeen je tijdens de installatie hebt opgegeven.

Probeer dus maar eens \\server en daarna als username administrator met een leeg password.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn

Robbert

Robbert

01/04/2007 19:02:00
Quote Anchor link
Bedankt voor Reactie, Maar dan zegt hij : \\server is niet toegangeliijk. U hebt mogelijk niet de juiste machegingen voor deze netwerkbron.

Kan ik dit nergens weg halen?... Want eerst had ik ook al een windows server 2003tje gemaakt maar toen kreeg ik dit niet :S echt raar.

Groetjes Robbert

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

01/04/2007 19:11:00
Quote Anchor link
Zie je de server wel in je netwerkomgeving? Kijk eens bij:

> Mijn netwerklocaties
> Volledig netwerk
> Microsoft Windows-netwerk

Robbert

Robbert

01/04/2007 19:12:00
Quote Anchor link
ja, dan wel!

En als ik dan op mijn server druk dna krijg ik dat ik een wachtwoord en gebruikersnaam moet invullen.

Groetjes Robbert

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

01/04/2007 19:14:00
Quote Anchor link
Ja, dat moet altijd. Maak op de server maar eens een nieuwe gebruikersaccount aan.

Tutorial: creating a new user on Win 2003 server

Robbert

Robbert

01/04/2007 19:19:00
Quote Anchor link
Ik heb die gebruikers ook al aangemaakt. en ook lid gemaakt van de Group Administrators. Maar niks daarvan werkt....

Greets!

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

01/04/2007 20:13:00
Quote Anchor link
Zijn de computers wel lid van dezelfde werkgroep of hetzelfde domein?

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

01/04/2007 20:17:00
Quote Anchor link
Heb je wel een share aangemaakt en de gebruiker die inlogt daar rechten over gegeven?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.