[WinSer. 2003] Zonder Wachtwoord op server komen
Ik had een vraagje, ik ben vandaag een nieuwe server gemaakt met Windows Server 2003. Alles verloopt prima, totdat ik met mijn andere computer op mijn server wou komen. Dus gewoon "//server" intyppen of via netwerklocaties. Maar als ik dat doe dan vraagt hij om een wachtwoord en en gebruikersnaam. kan ik dat ergens uitzetten of zo. of waar moet ik de acountjes daar van instellen. Ik kan wel vinden van de rechten van de mappen die ik deel. maar de server zelf niet.
Alvast bedankt!!!
ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen
Met Vriendelijke Groet,
Robbert van Markus
hmm k weet niet precies hoe t allemaal werkt maar k zou zoiets NOOIT uitzetten want dan is het dus voor iedereen mogelijk om erin te komen en dat is denk k niet je bedoeling..
Groetjes Robbert
Probeer dus maar eens \\server en daarna als username administrator met een leeg password.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
Kan ik dit nergens weg halen?... Want eerst had ik ook al een windows server 2003tje gemaakt maar toen kreeg ik dit niet :S echt raar.
Groetjes Robbert
> Mijn netwerklocaties
> Volledig netwerk
> Microsoft Windows-netwerk
En als ik dan op mijn server druk dna krijg ik dat ik een wachtwoord en gebruikersnaam moet invullen.
Groetjes Robbert
Greets!
Zijn de computers wel lid van dezelfde werkgroep of hetzelfde domein?
Heb je wel een share aangemaakt en de gebruiker die inlogt daar rechten over gegeven?