woorden schijden in een database
en ook een collum met bijvoorbeeld angerfist & the viper
Hoe kan ik er nou voor zorgen dat ze angerfist, the viper, wildstyle, the prophet appart laten zien
Dus dat ik een overzicht krijg met de artiesten
Wildstylez
The prophet
Angerfist
The viper
en zonder dat ik apparte categorieen hoef te maken!!
SongID, ArtistGroupID, Length, AlbumID, ...
tabel artistgroupartists:
ArtistGroupID, ArtistID
tabel Artists:
ArtistID, ArtistName, ...
Desnoods nog een tabel artistgroups:
ArtistGroupID, GroupName
@Arno: dat is geen handige oplossing. Je zult dan altijd handmatig de parameters van je substr() moeten bepalen en dat lijkt me niet echt gewenst...
Het is dus met een whileloop denk ik ;) maar ik heb verder geen idee hoe ik het er uit moet halen :P
je database model een beetje aanpassen naar wat ik daarnet voorstelde en dit zal automatisch verlopen dan.
Ja maar dat is dus juist niet de bedoeling dat ik geen aparte database hoef te maken met daarin de artiesten
chieljan schreef op 03.01.2009 13:24:
Je maakt ook geen aparte database, enkel een aparte tabel. En jij kunt dat wel niet willen, maar het is nu eenmaal wel de juiste aanpak...Ja maar dat is dus juist niet de bedoeling dat ik geen aparte database hoef te maken met daarin de artiesten
Ga normaliseren en je zult vanzelf zien dat je op zo'n model uitkomt.
Het is de makkelijkste manier om dan later zo'n soort gegevens op te vragen.. Namelijk gewoon een lijstje opvragen van de tabel artiesten.
Als je jezelf echt in de moeilijkheden wil werken, kan je onderstaande code gebruiken, maar ik raad echt aan om het meteen goed te verwerken in je DB!!!
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$artiest = "the prophet VS deepack feat. Neophyte vs. DJ Promo";
$artiesten = preg_split('#(\ (vs|feat|featuring|versus)\.?\ )#ix',$artiest);
var_dump($artiesten);
?>
$artiest = "the prophet VS deepack feat. Neophyte vs. DJ Promo";
$artiesten = preg_split('#(\ (vs|feat|featuring|versus)\.?\ )#ix',$artiest);
var_dump($artiesten);
?>
ja thx dat is echt precies wat ik zocht ;)
chieljan schreef op 09.01.2009 20:28:
Tuurlijk, blijkbaar weet je dan alleen nog niet goed wat je zocht.ja thx dat is echt precies wat ik zocht ;)
Ga maar vast tijd reserveren om deze ellende op te ruimen, je gaat hier spijt van krijgen. Gelukkig was dat al gezegd en heb je die opmerkingen volkomen genegeerd...
chieljan schreef op 09.01.2009 20:28:
ja thx dat is echt precies wat ik zocht ;)
Heb op mijn werk reeds verschillende malen net excel, textpad, acces en oracle sqlloader zooi opgeruimd die ontstaan is door aan elkaar geprutste data. Neem het advies van Hipska, Frank en Blanche ter harte en ga normaliseren.
Scheelt je in de toekomst bakken werk
en het blijft gewoon als The prophet vs deepack in de database staan hoor ;)
maar toch bedankt iedereen ;)