Woorden tellen zonder de opmaakcode mee te tellen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pieter Michielsen

Pieter Michielsen

30/12/2011 22:51:46
Quote Anchor link
Hallo hulpen,

Ik heb een site aan het maken waar het mogelijk is om een kleine tekst advertentie te plaatsen van een paar regels. Ik heb hiervoor een formulier gemaakt waarbij ik de Innova Editor gebruikt heb. Dat gaat allemaal prima, tot ik bij het volgende probleem kom.
Deze advertenties moeten 'per woord' betaald worden. Ik tel dus na het invoeren van de advertentie het aantal woorden met de functie: $aantalwoorden = (str_word_count($tekst)); waarbij de variabele $tekst de advertentie tekst bevat.
Door de editor worden er echter ook wat html codes toegevoegd zoals <STRONG>, <I> en de tags rondom een mailadres/website. Het is echter niet de bedoeling dat deze 'code-woorden' ook meegeteld worden. Kan iemand mij helpen hoe dit op te lossen.

Ik hoop dat jullie een passende oplossing voor me hebben.

PHP hulp

PHP hulp

26/11/2024 03:08:26

- Mark -

- Mark -

30/12/2011 23:07:31

Pieter Michielsen

Pieter Michielsen

09/01/2012 15:13:50
Quote Anchor link
Heel hartelijk dank voor de tip. Dat had ik misschien zelf ook moeten kunnen vinden, maar ik zat teveel in een hoekje te denken en te zoeken.
Het werkt nu allemaal prima, maar ik heb nog een ander probleempje.
Als er in de tekst een woord wordt ingevoerd waar een apostrof in een woord staat, dan krijg ik een foutmelding. Waarschijnlijk omdat hij deze apostrof ziet alsof de code afgesloten wordt.
Kan ik ik dit in de editor of d.m.v. een php-regel zo instellen dat deze tekens (en dan in het bijzonder de ' en de " ) zonder problemen kunnen worden ingevoerd?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp weer!!!

Vincent Huisman

Vincent Huisman

09/01/2012 15:27:31
Quote Anchor link
het is misschien wel handig om de error hier neer te zetten

Pieter Michielsen

Pieter Michielsen

09/01/2012 15:48:17
Quote Anchor link
Oke dat is misschien wel makkelijk.
Als ik in de tekst een ' heb staan krijg ik de volgende melding:

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 's at line 1

Bij twee ' in een zin is het probleem er niet.

Jacco Brandt

Jacco Brandt

09/01/2012 15:52:45
Quote Anchor link
mysql_real_Escape_String() eroverheen gooien voordat het in de database gaat.

- Mark -

- Mark -

09/01/2012 15:53:42
Quote Anchor link
Laat het gedeelte eens zien dat de data in je database stopt. Aan de foutmelding te zien ben je niet echt veilig bezig.

Pieter Michielsen

Pieter Michielsen

10/01/2012 08:55:30
Quote Anchor link
Volgens mij bedoel je met dat gedeelte de volgende regels:

$insertQuery = "INSERT INTO formulier (naam, adres, telefoon, mail, tekst, aantalwoorden, kosten, opmerkingen, w01, w52, datum, controle) VALUES ('$naam', '$adres', '$telefoon', '$mail', '$tekst', '$aantalwoorden', '$kosten', '$opmerkingen', '$w01', '$w52', '$datum', '$controle')";
$bool = mysql_query($insertQuery);

Ik heb de code hier even ingekort omdat er tussen w01 en w52 nog een flink aantal gegevens zitten die ingevoerd worden.

Ik heb ooit op een cursus geleerd dat het wegschrijven naar een db op deze manier zou moeten...

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.