Wordpress importeren XLSX of CSV

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Kees Abspoel

Kees Abspoel

22/05/2014 14:13:28
Quote Anchor link
Beste allemaal,

Ik heb een website over Duitsland draaiend op Wordpress, ik ben momenteel bezig om een agenda op te zetten.
Hiervoor gebruik ik de plugin "Ajax Event Calendar", ik gebruik uiteraard de laatste versie van zowel de plugin, als Wordpress.

Wat ik wil: alle evenementen van heel Duitsland in deze agenda.
Dit zullen 1500 tot 2000 evenementen zijn en dit zou onbegonnen werk zijn om dit over te tikken met gedetailleerde informatie. Mijn bedoeling is om een Excel document aan te maken met de benodigde data.

Ik heb geen PHP of Database ervaring, wel ben ik op de hoogte dat er plugins aanwezig zijn die gegevens kunnen "dumpen" in een database. Hoe ik dit moet aanpakken is mij geheel onbekend; kan en wil iemand mij hiermee helpen?

Ik heb helaas geen budget, ik ben zelf ook geen bedrijf.

Wie o wie kan me uit de brand helpen?

Alvast bedankt!

Kees
Gewijzigd op 22/05/2014 14:14:46 door Kees Abspoel

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 01:33:25

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/05/2014 14:18:34
Quote Anchor link
Ik ken Wordpress niet erg goed, maar er is een plugin om agenda's aan te maken:
https://wordpress.org/plugins/ft-calendar/

Deze kan via via CSV dan vullen. En vanuit Excel kan je dus er de boel opslaan als CSV.

Kees Abspoel

Kees Abspoel

22/05/2014 14:40:45
Quote Anchor link
Zit me rot te zoeken hoe die CSV file eruit zou moeten zien, geen idee welke headings etc ik moet gebruiken...

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/05/2014 14:47:01
Quote Anchor link
Misschien is het nog handiger en beter om het naar iCal (ICS) te exporteren, waarna je het in Wordpress kan importeren. Ik heb geen idee hoe je het in Excel opslaat op dit moment, maar eerlijk gezegd is Excel niet echt de manier om het in op te slaan.

Kees Abspoel

Kees Abspoel

22/05/2014 15:23:05
Quote Anchor link
het zijn evenementen die ik van verschillende bronnen binnenhaal, niet zozeer uit een bestaande agenda, dat is een beetje het "probleem"...

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/05/2014 15:26:21
Quote Anchor link
Dan is het niet echt logisch om het in Excel vervolgens te verzamelen.
Persoonlijk zou ik dan Outlook o.i.d. gebruiken, en deze dan exporteren naar iCal, die je weer importeert in Wordpress.

Kees Abspoel

Kees Abspoel

22/05/2014 15:31:40
Quote Anchor link
Knippen en plakken van platte tekst naar Excel is makkelijker op te splitsen, om nou stuk voor stuk de evenementen in te plannen lijkt me niet handig, plus er is ook aanvullende informatie (website, organisator, google maps info etc.) Tenzij Outlook ditzelfde kan bieden in een paar klikken?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/05/2014 15:55:55
Quote Anchor link
Tja, maar in Excel zul je wel het nodige kunst en vliegwerk moeten uitoefenen om het naar CSV of ICS te kunnen exporteren.

Kees Abspoel

Kees Abspoel

22/05/2014 16:00:30
Quote Anchor link
Da's waar, tenzij er een snellere/betere optie is?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/05/2014 16:01:38
Quote Anchor link
Direct in Wordpress verwerken in het vervolg ;)?

Kees Abspoel

Kees Abspoel

22/05/2014 16:14:27
Quote Anchor link
Er moet toch een manier zijn om een heleboel data te kunnen importeren lijkt me?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/05/2014 16:22:34
Quote Anchor link
het ligt eraan waar het vandaan komt.

Jij zegt dat het handmatig van diverse sites komt. Is er een specifiek formaat van hoe die data wordt opgehaald?

Kees Abspoel

Kees Abspoel

22/05/2014 16:25:07
Quote Anchor link
platte tekst, van vvv informatie websites
het zou dus knippen plakken zijn en tabellen aanmaken met heading die corresponderen met de plugin/database

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/05/2014 16:48:06
Quote Anchor link
Tja, kijk eens naar die plugin.
Er moet toch wel een voorbeeld CSV bij zitten of uitleg over de opbouw van de CSV?

Kees Abspoel

Kees Abspoel

22/05/2014 16:51:12
Quote Anchor link
Nee, nergens gevonden, me ook nog rot "gegoogled", maar nergens is er iets van een voorbeeld.
Ik zat te denken om die andere plugin, welke ik eerder noemde, te gebruiken en daarnaast een plugin om xlsx of csv bestanden te importeren.
Deze 2 moeten met elkaar "praten", maar ik heb geen idee hoe.

Een andere optie zou zijn dat een plugin deze data in mijn database dumpt, bij de rest van de evenementen, met de juiste heading in de bestanden en dat de kalender deze dan weergeeft. Alleen heb ik geen kennis van mysql/phpmyadmin etc, wellicht dat je me daarmee kan helpen?
Gewijzigd op 22/05/2014 16:52:05 door Kees Abspoel

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/05/2014 17:03:52
Quote Anchor link
'calendar_id', 'post_parent', 'start_datetime', 'end_datetime', 'all_day', 'repeating', 'r_start_datetime' 'r_end' ,'r_end_datetime', 'r_type', 'r_label', 'r_every', 'r_on', 'r_by'

Dit zijn de headings van de CSV.

Kees Abspoel

Kees Abspoel

22/05/2014 17:04:42
Quote Anchor link
Fijn! Hoe heb je die zo gauw weten te achterhalen?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/05/2014 17:10:22
Quote Anchor link
Door in de source te kijken van ft-calendar. In classes/class-admin.php om precies te zijn.

Kees Abspoel

Kees Abspoel

22/05/2014 17:12:13
Quote Anchor link
Hartstikke bedankt!
Kan ik die headings zonder aanhalingstekens in een excel document doen, met daaronder de informatie en dan opslaan als csv?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/05/2014 17:46:34
Quote Anchor link
Die aanhalingstekens zijn niet nodig bij het invullen.
Gewijzigd op 22/05/2014 17:46:55 door - Ariën -

Kees Abspoel

Kees Abspoel

22/05/2014 17:57:07
Quote Anchor link
Thanks!
Heb nog nooit met CSV bestanden gewerkt, hopelijk gaat het werken.
Ik ga het later uitgebreid testen en laat weten of het gelukt is :)

Toevoeging op 22/05/2014 18:33:30:

Jammer, de import functie blijft na importeren blanco.
Er gebeurt ook werkelijk niets, daarbij kan je alleen een datum en tijdstip ingeven en geen aanvullende informatie zoals hoe het evenement heet, laat staan een adres etc..

Dit gaat allemaal in een seperate post/pagina en is dus ook niet handig.
Is er nog een optie om de eerste plugin te laten werken met een plugin die csv data in de database dumpt en de plugin dit "pullt"?

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.