Wordpress website erg traag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Johan de Vries

Johan de Vries

21/04/2017 19:59:20
Quote Anchor link
Beste allemaal,

Mijn website is de laatste tijd erg traag. Laadtijden van > 10s. In eerste instantie dacht ik dat het aan de hosting lag, maar na een verhuizing werd het er niet beter op.
Als ik de snelheid test via pingdom toolspingdom tools dan krijg ik bij veel bestanden een lange 'wait time' te zien.

Mijn eerste gedachte is dat er te zware taken gedaan worden, maar ook statische content is erg langzaam. Ook wanneer ik een bestand op vraag die blijkbaar een lange 'wait time' nodig heeft, dan laad deze bijna instant (zie ook hier.

Het komt er dus opneer dat een voor pagina de individuele bestanden veel 'wait time' nodig hebben, maar als ik ze los opvraag dan is er niets aan de hand.

Ik heb al zoveel geprobeerd dat ik niet meer weet waar ik moet kijken. Iemand die dit probleem herkent of tips heeft waar ik kan zoeken voor de boosdoener / bottleneck?

Groeten,
Johan

PHP hulp

PHP hulp

06/11/2024 00:12:55

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/04/2017 20:05:40
Quote Anchor link
Voor Wordpress kan het helpen om een cachinglaag te installeren, zoals 'W3 total cache'.
Maar een page-size van 2,4 MB is wel erg overdreven.

Johan de Vries

Johan de Vries

21/04/2017 20:14:46
Quote Anchor link
De website is gecached met WP Rocket, maar het zou beter moeten zijn als de page-size lager is?
Ik dacht dat een hoge 'page-size' resulteert in een lange receive time (download tijd), maar volgens pingdom tools is de download tijd niet de bottleneck en 25 seconden voor 2 mb is natuurlijk wel erg veel.

Ben van Velzen

Ben van Velzen

21/04/2017 21:42:03
Quote Anchor link
>> Ik dacht dat een hoge 'page-size' resulteert in een lange receive time (download tijd), maar volgens pingdom tools is de download tijd niet de bottleneck en 25 seconden voor 2 mb is natuurlijk wel erg veel.
Dat ligt er maar net aan, als eerst de volledige output in een buffer verdwijnt en pas daarna wordt doorgegeven moet je toch wachten op data tot alles klaar is. Aan tools als pingdom kun je helaas niet zoveel zien, alleen wat je al noemt, en niet waar het vandaan komt. Dat kan van alles zijn, in dit geval vermoedelijk langzame queries.

Jan Jaap

Jan Jaap

24/04/2017 11:50:57
Quote Anchor link
Je kan nog Gzip proberen via een plugin of rechtsreeks in de .htaccess

Johan de Vries

Johan de Vries

24/04/2017 12:13:35
Quote Anchor link
Bedankt voor jullie reacties. Ondertussen is het opgelost. Ik heb wordpress volledig opnieuw geïnstalleerd. Gek genoeg met dezelfde plugins en dergelijke, maar nu zijn er niet meer van die lange wachttijden.

Dus ik weet nog steeds niet wat het probleem was, maar gelukkig wel opgelost.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.