Wordt het niet eens tijd....
Een website die in het midden staat met een breedte van 960px lijkt mij toch wel beter dan dit smalle balkje wat een website genoemd wordt.
Die dikke balk reclame rechts en die brede rand links zorgt ervoor dat er geen content meer overblijft. Dan heb je nog die code vlakken die nog eens een stuk dunner zijn en de plaatjes die verkleint worden naar weet-ik-veel hoe klein.
Kortom, ff de content verbreden met 200px aub. Vergeet niet de img/code blokken ook te vergroten. :P
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Toby hinloopen
Wat ik nu doe als ik een langere (/bredere :P ) code wil lezen dat ik dan via firebug even de breedte van het codeveld aanpas. Ik denk ook dat dit eventueel nog wel te realiseren is met een script voor een bepaalde firefox add-on (ben de naam even kwijt :P ).
@ivar: Denk dat je Greasemonkey (Greasekit voor Safari) bedoelt. En Jelmer heeft daar al een keer iets voor gemaakt. Maakt de dingen net iets makkelijk, alleen sinds Firefox 3 zijn er wat dingen niet helemaal lekker meer.
UBBBar voor PHPHulp
Maar inderdaad, de content zou wel wat breder mogen. Dus bas als je dit even kunt fixen, zou wel mooi zijn.
De website is nu 770px breed. Ik kan het verbreden naar 1000px. Ik zal hier volgende week mijn aandacht aan geven!
Misschien een keuzemogelijkheid inbouwen Bas? Of vraag ik nu teveel? ;)
Nou ja, staat al een tijdje op de planning om een en ander aan te passen. Ga eerst de layout aanpassen volgende week. Keuze optie is niet mogelijk, maar tekst grootte is natuurlijk wel erg simpel om te laten kiezen dmv css, komt goed.
Bas Kreleger schreef op 08.04.2009 11:09:
Nou ja, staat al een tijdje op de planning om een en ander aan te passen. Ga eerst de layout aanpassen volgende week. Keuze optie is niet mogelijk, maar tekst grootte is natuurlijk wel erg simpel om te laten kiezen dmv css, komt goed.
Als iemand de tekst groter wil doet ie toch gewoon ctrl++? Daarvoor hoeft de CSS toch niet aangepast te worden?
En wat voor vernieuwingen ga je doorvoeren aan de layout Bas?
PS: wat was dat laatst dat er geen connectie was met de database en dan de index wit was?
ga aub gelijk voor de 12.. iedere php'er heeft dat tegenwoordig volgens mij * !
en besteed die extra breedte aan de (code) content !
( het is toch te gek dat je regeltje voor regeltje horiz. moet scrollen om de code te kunnen lezen ! De code datgene, wat mij betrefd, waar het allemaal om gaat !)
* zelfs notebooks komen nog voornamelijk met 1200+ of zelfs 1400+ pixs
ruud schreef op 08.04.2009 11:44:
Bas,
( het is toch te gek dat je regeltje voor regeltje horiz. moet scrollen om de code te kunnen lezen ! De code datgene, wat mij betrefd, waar het allemaal om gaat !)
Denk je ook aan de mensen die hun browser niet op volledige grote gebruiken? Ik heb vaak mijn Console eronder open staan, en de PHP Navigator ernaast. Zodat ik op het 2e scherm volledige ruimte voor de code kan gebruiken :)
Maar er zijn meer mensen die niet complete scherm gebruiken.
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik blader al sinds ik voorbij de 1024 ben niet meer in fullscreen.
wat Tommy zegt als mensen toch grotere letters willen zoomen ze maar in! :p
precies, houd het maar bij 1200. Op mijn werk zit ik nog met 1024 pixels breed.
Ik heb mijn eigen website ook zo gemaakt. En er zijn geen horizontale scollbars op een resolutie van 1024x768.
(ik zelf heb een resolutie van 1920x1200 op mn laptop)
Maar we zullen zien wat het wordt :)
ben benieuwd
Wordt het niet eens tijd dat de compleet nieuwe PHPhulp komt:D ???
Of vergis ik me ergens :P
Nouu als je sommige delen wat optimaliseerd kan deze site een stuk sneller werken;)
Ja idd, moeten jullie ook altijd 2 sec wachten voordat een pagina is geladen of ligt dat aan mij?
Nou wel wat langer 2 sec. maar dat heeft meer te maken door de advertenties van google...
Zeker als Bas dit allemaal alleen moet doen?