wordwrap probleem
ik haal een aantal gegevens uit mijn database en wil deze in een div/tabel stoppen. Nu mag deze tabel maximaal 2 regels hoog zijn en de lengte van de tabel mag maximaal uit 100 tekens bestaan.
nu wilde ik dit oplossen mbv wordwrap en had hiervoor het onderstaande scriptje geschreven. het werkt alleen niet.
iemand een idee wat ik fout doe ?
If (strlen($row['omschrijving']) > 200)
{ $os =substr($row['omschrijving'],0,200);}
else
{
$os=$row['omschrijving'];
}
$vb1 = $os
$oms = wordwrap($vb1, 100);
Ten tweede slaat de @vb1 = $os helemaal nergens op. Ten eerste zal het een parse error geven omdat de ; ontbreekt, en ten tweede kan je gewoon $os gebruiken in je functie: $oms = wordwrap($os,100);
Hopelijk kan je wat meer uitleg geven.
ik heb nu: $oms = wordwrap($os, 100);
nu haal ik bijvoorbeeld deze regel uit de tabel:
fiets,brommer,fiets,brommer,fiets,brommer,fiets,brommer,fiets,brommer,fiets,brommer,fiets,brommer,
nou is het de bedoeling dat hij na 100 tekens de zin afbreekt en verder gaat op de tweede regel, maar dit doet hij nu dus niet.
hij geeft verder geen errors, maar hij breekt de zin gewoonweg niet af !!
het zit hem in die komma´s. daardoor lijkt hij de regel niet goed te kunnen afbreken
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robin
zelfs hier in het forum breekt hij de regel trouwens niet af !!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robin
HIER is een prachtige tutorial hierover gemaakt !!
Suc6 ermee :-0)
En Suc6 ermee :-0)
die is indd nog beter :)
$oms = wordwrap($os, 100, "\n", 1);
dit omdat alles in principe al werkt en alleen het eea na circa 100 tekens afgebroken dient te worden.
de overige reacties waren zeker ook nuttig, maar voor zover ik nu getest heb niet noodzakelijk voor mijn website
Die link die lissy gaf is nog beter.... die hakt lange woorden niet door midden, als je een link hebt wil je niet dat die zomaar afgebroken wordt, daar zorgt dat script voor.
Mvg,
Erik
Het probleem was dat je één lang stuk aan tekst had en daar wil de wordwrap functie niet doorheen breken.
De reden dat het met die "1" als extra parameter wel werkt is omdat wordwrap dan gewoon op exact het opgegeven aantal tekens de boel afkapt.
Staat btw gewoon in de manual op php.net.