WP htaccess geeft "Internal Server Error"
ben wat met Wordpress aan het stoeien en heb 2 worpressen geinstalleerd 1 in de root en de ander in een mapje. (doe ik wel vaker, ook soms wel 3,4 of 'test' WP's in/op 1 domein. gaat altijd goed)
Nu heb ik opeens dat bij de extra geinstalleerde WP's hij geen foto's wil laten zien !
Uit nader onderzoek blijkt, dat als ik een foto rechtstreeks in browser probeer te bekijken, hij een " Internal Server Error " geeft.
Het probleem lijkt ?? te komen door htaccess bestand(en). Als ik die weg haal zijn de foto's wel gewoon zichtbaar ! (maar raak WP in de war!)
Ziet iemand iets raars in deze htaccess staan ? Of een ander idee ?
De htaccess bestanden Vanaf root naar sub, sub etc.
Root
# BEGIN WordPress
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index\.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
</IfModule>
# END WordPress
Submap geraakt met andere WP install:
# BEGIN WordPress
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /geraakt/
RewriteRule ^index\.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /geraakt/index.php [L]
</IfModule>
# END WordPress
Subsubmap wp content
<Files *.php>
deny from all
</Files>
SUbsubsub upload
<Files *.php>
deny from all
</Files><Files *.css.php>
allow from all
</Files>
Wat staat er al CHMod bij de bestanden? (Toegangsrechten)
Maar als Ik de htaccess file weghaal zie Ik ze , dus daar moet het probleem liggen !
Heb je al naar isoleren gekeken, door steeds wat meer te verwijderen, en te kijken waneer het probleem zich wel of niet afspeelt?
installatie van wp 3.7.1 via installatron.
Probleem : wp kon foto's niet laten zien (rood kruisje)terwijl ze er gewoon waren.
probeer je de foto rechtstreeks in de browser te tonen dan meld apache "server error"
Oplossing: NIET 3.7.1 installeren maar de oudere 3.5.2 (en evt. daarna de update doen naar 3.7.1)
nb. in mijn installatron is 3.7.1 op de moment de nieuwste versie