WW veranderen
Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 volgende »
Dus dat is geregeld.
Maar nog steeds: Het ingevoerde wachtwoord is onjuist!
Gewijzigd op 21/02/2012 15:38:14 door Stan Kiggen
Misschien zijn ze wel niet gelijk.
Er zit een fout in $correctpass want oldpass echoo'd hij gewoon maar bij de correctpass krijg ik niets te zien.
En waar komt $correctpass vandaan?
Quote:
$query = "SELECT WW FROM Leerlingen WHERE Llnr = '".$username."'";
Dit wordt gebruikt bij het vormen van $correctpass en sluit hij nu niet de aanhalingstekens te vroeg? (voor .$username staat weer " en deze staat ook bij begin van de $query) Hoe zou ik dit anders kunnen formuleren?
Nee, die is goed zo. Maar ik zie nog geen $correctpass.
In regel 47 tot 52 wordt hij gevormd (In script 1)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
<?php
$query = "SELECT WW FROM Leerlingen WHERE Llnr = '".$username."'"; //Dit moet je ff aanpassen naargelang de structuur van je database ($username) moet je zelf nog declareren, geen idee hoe je overige scripts zijn opgebouw
$result = mysql_query($query);
$row = mysql_fetch_assoc($result);
$correctpass = $row['WW']; // passwoord uitgelezen uit database
?>
$query = "SELECT WW FROM Leerlingen WHERE Llnr = '".$username."'"; //Dit moet je ff aanpassen naargelang de structuur van je database ($username) moet je zelf nog declareren, geen idee hoe je overige scripts zijn opgebouw
$result = mysql_query($query);
$row = mysql_fetch_assoc($result);
$correctpass = $row['WW']; // passwoord uitgelezen uit database
?>
Is die query wel gelukt? Is er wel een record gevonden?
Ik zie nergens een controle staan.
Bij correctpass krijg ik geen uitkomst als ik deze echo.
Als ik $query echo krijg ik:
SELECT WW FROM Leerlingen WHERE Llnr = ''Het ingevoerde wachtwoord is onjuist!
Gewijzigd op 21/02/2012 16:10:50 door Stan Kiggen
Toevoeging op 21/02/2012 16:17:52:
Zet je errors eens aan.
Bovenin je script:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
<?php
ini_set('display_errors', 1); // 0 = uit, 1 = aan
error_reporting(E_ALL);
// rest
?>
ini_set('display_errors', 1); // 0 = uit, 1 = aan
error_reporting(E_ALL);
// rest
?>
- SanThe - op 21/02/2012 16:14:01:
Dan is $username toch leeg.
Ik heb het ook geprobeerd met $Llnr maar hier geeft hij hetzelfde.
Het moet toch iets zijn wat ook in de login.php staat ofniet?
Gewijzigd op 21/02/2012 16:20:28 door Stan Kiggen
Zet die errors aan en opeens zal het licht gaan branden.
- SanThe - op 21/02/2012 16:21:28:
Ik zie ook nergens dat ie aangemaakt wordt.
Zou ik dan van $Llnr in mijn login.php een SESSION_... moeten maken?
En dan in changeww.php declareren SESSION_... = $username?
Of zit ik nu fout?
Ik weet niet wat jij allemaal aan ideeën hebt. Maar als je een $var op verschillende pagina's wilt gebruiken is een session de uitkomst. Het is trouwens $_SESSION['naampje'] met de underscore aan het begin.
- SanThe - op 21/02/2012 16:33:39:
Ik weet niet wat jij allemaal aan ideeën hebt. Maar als je een $var op verschillende pagina's wilt gebruiken is een session de uitkomst. Het is trouwens $_SESSION['naampje'] met de underscore aan het begin.
Dat bedoelde ik
Tuurlijk, $username is maar een variabele, maar normaal gesproken zou ik bij username een string verwachten, terwijl Llnr een nummer is (Bigint zag ik). Daar gaat dan dus iets fout. Daarbij, je gebruikt in je SELECT query single quotes om dat username. Als Llnr echter een integer is dan hoeft dat helemaal niet.
Dus, heb ik het nu helemaal fout, of jij :-)
Erwin H op 21/02/2012 16:37:38:
Even een hele domme vraag. Ik heb de vorige pagina's even zitten doorkijken en ik begrijp niet helemaal waarom je Llnr in je database vergelijkt met $username. In eerdere posts zie ik de hele tijd dat Llnr met $Llnr wordt vergeleken en dat lijkt me logischer.
Tuurlijk, $username is maar een variabele, maar normaal gesproken zou ik bij username een string verwachten, terwijl Llnr een nummer is (Bigint zag ik). Daar gaat dan dus iets fout. Daarbij, je gebruikt in je SELECT query single quotes om dat username. Als Llnr echter een integer is dan hoeft dat helemaal niet.
Ja ik heb er ook al $Llnr van gemaakt, maar ik doe nu in mijn login.php declareren van $Llnr = $_SESSION[Llnr] en dan gebruik ik in changeww.php deze $_SESSION[Llnr].
Dat gaat toch? ofniet?
Niet dus. Ohhh ik snap der niks van!
Gewijzigd op 21/02/2012 16:44:11 door Stan Kiggen
Heb je wel op alle pagina's session_start() bovenaan staan? Anders krijg je die sessie variabele niet.
analyseer je eigen script eens. welke variabelen worden waar gebruikt, waar worden welke aangemaakt, klopt mijn script logica?
Erwin H op 21/02/2012 16:52:16:
Heb je wel op alle pagina's session_start() bovenaan staan? Anders krijg je die sessie variabele niet.
Ja deze heb ik overal staan.
Quote:
analyseer je eigen script eens. welke variabelen worden waar gebruikt, waar worden welke aangemaakt, klopt mijn script logica?
Er wordt eigenlijk alleen gebruik gemaakt van de variabelen $Llnr en $WW.