www.database-manager.nl

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Front-end Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Back-End Developer in Laravel / PHP

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP Laravel Developer voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Voor een enthousiast team die zich graag bezig houdt met softwareontwikkeling zijn wij op zoek naar versterking. Je werkt in een klein ontwikkelteam en bent zeer betrokken bij alle aspecten van de softwareoplossingen. Van het ontwerpen tot de oplevering. Binnen deze functie ga je aan de slag met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je krijgt veel te maken met koppelingen naar systemen en de verzoeken van de klant. Je komt terecht in een team, waarbij

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor een informele club in omgeving Delft zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Als ontwikkelaar kom je terecht op een afdeling van 6 medewerkers. Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Er wordt voornamelijk gewerkt met PHP, Java en

Bekijk vacature »

PHP back-end developer gezocht!

Functie Werk je liever zonder druk en keiharde deadlines maar met de focus op kwaliteit? Dan kom je hier op de juiste plek terecht! In Het team bestaat momenteel uit 12 developers, hiernaast werken er collega’s van front-end, UX maar ook marketing/sales en support. In iedere sprint ontwikkel je samen functionaliteiten met als uitdaging om de klanten de beste gebruikerservaring te bieden. Ze bieden een werkplek waar je jezelf kunt blijven ontwikkelen, en mee te werken aan zowel bestaande als nieuwe mogelijkheden. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar een papiertje) • Je denkt graag mee over

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »

HBO startersfunctie .NET Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben je in januari 2023 klaar met je HBO opleiding en zoek je een mooie uitdaging? Wacht niet langer en solliciteer direct! Voor een familiebedrijf in de regio van Boxtel ben ik op zoek naar een C#.NET Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de (door)ontwikkeling van de maatwerksoftware projecten en gaat ook nieuwe software bouwen, middels de Microsoft-stack. Het bedrijf maakt gebruik van de volgende technieken: C# & ASP.NET; MVC; MS SQL; Entity Framework; Je krijgt hier veel tijd om te leren en eventueel door te groeien en het

Bekijk vacature »

PHP Laravel Ontwikkelaar

Functie omschrijving Weet jij alles over Laravel en krijg je energie van het developen van software hiermee? Laat het weten want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch voor klein bedrijf welke softwareoplossingen maakt voor hun klanten. Jouw taken hierbij: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Documentatie schrijven over applicaties. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein bedrijf. Er werken circa 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

Lead javascript developer Node.js React

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »
Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

26/03/2009 09:07:00
Quote Anchor link
Beste PHP'ers,

www.database-manager.nl

Ik moet af en toe websites bouwen op webservers die wel MySQL, maar geen PHPMyAdmin omgeving bieden.

Om toch in de database te kunnen gluren of alles goed gaat en enkele basis zaken te kunnen uitvoeren heb ik een 'database manager' geschreven. De tool biedt momenteel de mogelijkheid om automatisch tabellen en kolommen te detecteren in je database, en bouwt formulieren op waarmee je eenvoudig records kunt toevoegen/bewerken/verwijderen.

De tool wil ik in de toekomst ook inzetten voor klanten, zodat deze zelf gegevens in de database kunnen beheren.

In de configuratie kun je ook specifiek aangeven welke tabellen/kolommen via de tool beheerd kunnen worden. Zo hoef je niet de hele database bloot-te-geven aan je klanten.

Ook heb ik een QUERY-tool ingebouwd waarmee je eigen queries op de database kunt runnen. Deze tool is in het configuratie eenvoudig in en uit te schakelen.

Ik ben zeer benieuwd naar jullie feedback over de tool! Als de tool 'af' is zal ik deze zeker open source als script opnemen op dit forum.

Je kunt inloggen met "admin/password". De database heb ik gevuld met een standaard JOOMLA installatie.

De bron bestanden zijn nu hier te downloaden

TODO:
- Basis javascript validatie voor velden in het formulier.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn Wieringa

PHP hulp

PHP hulp

18/02/2025 23:14:20

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

26/03/2009 09:34:00
Quote Anchor link
Het concept is erg leuk maar 1 ding vind ik een beetje vreemd. Veldlengte. Dit slaat nergens op. Als ik een stored procedure wil invoeren kan dat niet?

Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

26/03/2009 09:41:00
Quote Anchor link
Als je een SELECT query opvraagt via de QUERY tool, wil ik voorkomen dat er te veel HTML data geoutput wordt. Het moet de tool 'snel' houden.

Daarom limiteer ik de veld waarden tot de opgegeven lengte. Je kunt dit zelf verhogen als dat wenselijk is...

Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

27/03/2009 23:44:00
Quote Anchor link
*bump* :P

Tikkes C

Tikkes C

28/03/2009 08:37:00
Quote Anchor link
Als je inlogged zie je de tabellen met de omschrijving, nu zit er in die omschrijving nog geen entry maar hij komt wel buiten m'n scherm. misschien kan het handig zijn dit klein te houden (even groot als de tekst vult)...

verder vind ik het er echt geweldig uitzien en ik geloof dat dit erg handig is en veel potentieel heeft

Frank -

Frank -

28/03/2009 09:16:00
Quote Anchor link
Pholeron schreef op 26.03.2009 09:07:
Ik moet af en toe websites bouwen op webservers die wel MySQL, maar geen PHPMyAdmin omgeving bieden.
Heb jij even geluk dat je PMA zelf kan installeren... Het is niet meer dan een PHP-scriptje, dat zou dus geen probleem mogen opleveren. Even uploaden, configureren en gaan met die banaan.

Uiteraard zijn er nog andere PHP-scriptjes om databases te beheren en kun je er zelf ook eentje schrijven.

Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

28/03/2009 09:25:00
Quote Anchor link
PHPMyAdmin maakt gebruik van PHP bibliotheken die niet altijd beschikbaar zijn binnen de server, zoals de 'multi-byte-string'

Daarnaast wil ik de tool ook inzetten (zoals ik al schreef) voor klanten zodat deze een (zeer beperkt) deel van de database kunnen beheren.

- Ricardo -

- Ricardo -

28/03/2009 09:26:00
Quote Anchor link
Wow nice systeem, lijkt aardig op PHPmyadmin ook qua vormgeving en indeling :)

Maar dit werkt dan toch niet op systemen waar connecties van buiten niet geaccepteerd worden? (99 procent van de webservers dus)

Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

28/03/2009 10:55:00
Quote Anchor link
Je kunt het script op je FTP locatie uploaden (bij voorkeur in een eigen map); en desgewenst beveiligen met een USERNAME/PASSWORD. zodat je er in de toekomst ook eenvoudig bij kunt mocht dat nodig zijn.

Michael -

Michael -

28/03/2009 10:57:00
Quote Anchor link
Ziet er echt heel goed uit :) Heel overzichtelijk en simpel om te gebruiken. Enige nadeel is dat je geen query kan laten maken door wat dropdowns zoals bij PhpMyAdmin.

Bo az

Bo az

28/03/2009 12:03:00
Quote Anchor link
Quote:
De tool wil ik in de toekomst ook inzetten voor klanten, zodat deze zelf gegevens in de database kunnen beheren.

Prachtig natuurlijk als dat gaat lukken, maar ik vraag mij af of klanten dat gaan (willen) snappen.

Kan je niet nog iets met relaties in de database doen? Je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan een pagina die een relatie met een menu item heeft, dat de gebruiker dan bij het toevoegen van een pagina een dropdown krijgt met de keuze tussen menu items.
Het zelfde geldt eigenlijk ook voor data/time velden, een date- en/of timepicker zou het geheel natuurlijk vergemakkelijken.

Willem Jan Z

Willem Jan Z

28/03/2009 12:19:00
Quote Anchor link
Turmin schreef op 28.03.2009 10:57:
Ziet er echt heel goed uit :) Heel overzichtelijk en simpel om te gebruiken. Enige nadeel is dat je geen query kan laten maken door wat dropdowns zoals bij PhpMyAdmin.
Hmm, niet echt het enige nadeel naar mijn idee, en ook niet het grootste.

Maar de enige functionaliteit die hierin zit is rijen bewerken. Verder moet alles via queries. Dat maakt dit in mijn ogen geen database manager, maar een data manager waar klanten waarschijnlijk niet veel van begrijpen.

Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

28/03/2009 13:29:00
Quote Anchor link
Het was ook niet mijn doel om PHPMyAdmin na te bouwen, maar om een eenvoudige interface te bieden waarin je 'ff een record kunt inzien/bewerken'.

Maar als er behoefte zou zijn aan dergelijke functionaliteit kan ik die nog altijd realiseren. Maar het zou voor mij irreeel zijn om met een 'PHPMyAdmin' te willen concurreren

- -

- -

28/03/2009 13:32:00
Quote Anchor link
Kijkend naar je doel zou ik nog een aantal dingetjes doen:

1) JS-datum/tijd-selectors.
2) WYSIWYG-editor (TinyMCE of FCKEditor) die verschijnt bij TEXT-velden waarin HTML-tags staan.

Dan is het systeem prima als backoffice voor een CMS (of elke andere dynamische site) te gebruiken, ook door klanten.

Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

28/03/2009 13:38:00
Quote Anchor link
Ziet er mooi uit, lekker simpel.

Toch 2 puntjes van kritiek:
- Backticks in de queries??
- Als je een record kopieert is het misschien handig om de velden met een primary key/auto increasment leeg te laten. Anders mislukt de query

Wat ik nog mis:
- Relaties
- De mogelijkheid om een diagram van alle tabellen te laten maken. (eventueel met relaties). Misschien past dit niet bij je doelgroep, maar het zou heel mooi zijn.
- Toen ik voor het eerst het syteem bekeek wilde ik instinctief op de tabel naam klikken om hem te bekijken/bewerken. Misschien is het handig om die mogelijkheid erbij te maken. Het duurde even voordat ik het potloodje zag

- -

- -

28/03/2009 14:00:00
Quote Anchor link
Citroen schreef op 28.03.2009 13:38:
Toch 2 puntjes van kritiek:
- Backticks in de queries??

Zeker nodig: als je een kolom of tabel hebt met de naam van een bestaande MySQL-functie, gaat 'ie zeiken. Met backticks heb je dat probleem niet. Zelf gebruik ik backticks alleen voor die specifieke kolommen.

Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

28/03/2009 14:23:00
Quote Anchor link
In mijn mening (maar dat is maar mijn mening) moet je die kolommnamen vermijden. Waarom zou je een kolom zo willen noemen. Vaak zijn er ook andere goede kolomnamen te bedenken die mysql niet gereserveerd heeft.
Ik ben van mening dat het gebruik van backticks geen oplossing voor een probleem is maar slechts een opschuiving daarvan. In plaats van het gebruik van namen die niet gereserveerd zijn voeg je backtick toe. Dat maakt de code niet echt leesbaarder:

SELECT `FROM` FROM pm WHERE `HIGH_PRIORITY` = true;
SELECT sender_id FROM pm WHERE priority = 'high';

En dan zeker het af en toe gebruik van backticks kan voor problemen zorgen. Het maakt het debuggen nodeloos veel ingwikkelder.

Je zou gewoon SQL moeten schrijven zonder die truukjes als backticks te voorschijn moeten halen.
En als je ze zou willen gebruiken, wat ik afraad, doe het dan altijd. Dat staat een stuk duidelijker, in mijn ogen.

28/03/2009 15:38:00
Quote Anchor link
beveiligd?
net 24586 entries toegevoegd

Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

29/03/2009 09:43:00
Quote Anchor link
Het probleem met DATABASE-BEHEER-TOOLS is dat je vaak zelf niet de database hebt ingericht.

Ik wil SQL niet laten 'crashen' als de maker van de database toevallig een keyword gebruikt als tabel/kolomnaam. Daarnaast werkt het met backticks altijd goed. Het is (wat dit systeem betreft) net zo noodzakelijk als single quotes om waarden heen.

Zo bevat de joomla installatie die gebruik is in het voorbeeld ook een # in de tabelnaam.. Opzich moest deze natuurlijk vervangen worden door een PREFIX, maar zelf zonder die vervanging werken de queries vlekkeloos dankzij de backticks..

@Martin
Wat bedoel je met je opmerking? Is er iets niet goed beveiligd? Graag meer feedback zodat als er iets mis is met de beveiliging dat ik het kan fixen..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn Wieringa

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.