www.handigesoftware.nl
Even een korte beschrijving van de site:
Op handigesoftware.nl kan je software uploaden (bestaande of zelf geprogrammeerde!) en dat delen met andere internetgebruikers. Het makkelijke is dat je ook een favorietenlijst kan bijhouden! Dus stel je upload al je handige software die op je pc staat naar www.handigesoftware.nl en je computer crashed dan is alles terug te vinden op www.handigesoftware.nl , en hoef je niet meer 100 websites af om alles terug te vinden.
Ik ben benieuwd wat jullie van de site en van het concept vinden.
Tis voor mij een project geweest om toen de tijd PHP beter te leren kennen (ben van beroep programmeur maar pas begonnen met PHP).
Ik hoor graag op en aanmerkingen!
=== edit ===
Ik zie nergens op het forum een software review, dus ik zet (als dit mag en anders moet een mod dit maar weg halen) ik zou graag commentaar willen op een software-pakket wat ik eergister af heb gemaakt genaamd PHPOnlineStats versie 1.2.2 .
Dit is een PHP statistieken programma door mijzelf geschreven. Het is een best uitgebreid statistieken pakket (om goed te kunnen kijken wie,waar,hoe en wanneer etc je website heeft bezocht). Maar het probleem is net als handigesoftware.nl dat ik nooit een leermeester heb gehad......tja wel veel forums (waaronder heel vaak phphulp.nl :D) maar nooit iemand die me code nakeek en zei hey dat moet je anders doen.
Daarom mijn vraag voor wie de moeite wil nemen zou je de code van PHPOnlineStats willen nakijken (globaal) en op en aanmerkingen willen geven? PHPOnlineStats is te downloaden op www.handigesoftware.nl en dan onder "HS Software". Hij is in zowel nederlands als in het engels verkrijgbaar!
Nogmaals als dit niet op het forum hier thuis hoort mag het weggehaald worden ik heb er geen kwade bedoelingen mee!
Alvast bedankt voor jullie moeite!
Groeten,
Ray
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ray
Verder ziet het re wel mooi uit. (scripttechnisch nog niet naar gekeken)
Ik denk dat daar een hoop te verbeteren is, in de zin van dat ik vaak het zelfde script aanroep. Dit kan misschien beter in een Array zodat ik de Array vaker gebruik ipv de sql hier elke keer mee te belasten.
Iig bedankt voor je commentaar, daar kan ik teminste iets mee!
Als je zo moeten blijven navigeren ben ik in elk geval niet van de partij.
Heb jij misschien een idee hoe ik het zou moeten indelen?
Ik kan me voorstellen voor een bezoeker dat het nu onoverzichtelijk is, maar het probleem zit hem in dat ik alles zelf heb gemaakt en niemand anders input heeft gegeven, vandaar ook dit topic.
Ik zal is gaan nadenken hoe ik de categorien kan gaan versimpelen.
leuke opzet, maar ik hoeverre wordt het gebruikt of denk je dat het gebruikt wordt? Ik heb bijvoorbeeld gewoon op mijn externe schijfje alle software staan die ik nodig heb en om de zoveel tijd download ik daar even de nieuwste versies van. Want stel je hebt geen internet. Hoe kun je dan op jou site komen. Het ziet er allemaal leuk uit en netjes maar het gebruik ervan betwijfel ik. Er zijn namelijk al velen van dit soort systemen.
Zet die layout wat professioneler op... en verder denk ik dat dit concept niet nieuw genoeg meer is om echt succes te oogsten i.v.h. met andere torrents e.d.... verder, hoe check je of de software die je aanbied op de site legaal is?
Daarom was mijn opzet voor handigesoftware.nl 1 centraal punt voor programmeurs die hun development kunnen sharen, maar ik heb dat uitbereid naar alle software (ook bestaande). Maargoed misschien moet ik het klein houden en alleen voor programmeurs houden die hun development daarop kwijt kunnen zowel scripts als complete software.
Jullie reactie?
Maar dat is engels gerelateerd (zitten wel veel nederlanders) maar zou het niet wat zijn om een nederlandse sharepoint op te zetten?
- copyright, auteursrechten, licenties
- actuele versie?
Ik kreeg vaak als commentaar dat de site on overzichelijk was.
Dus had een besluit genomen en heb een standaard maar erg simpele template bedacht (beetje gekeken naar blog templates) en heb alles versimpeld.
Nu heb je alle software onder 1 grote lijst en kan je gewoon een verzoek indienen als je bepaalde software nog niet op de site ziet staan.
Als enige wil ik nog bij elke software een detail knop gaan maken , dat wanneer je daarop klikt er een ruimte wordt open geschoven onder de titel waar dan een beschrijving op staat en nog wat verdere info.
Voor de rest denk ik dat hij er nu zeer gebruiksvriendelijk uit ziet.
Gaarne commentaar wat misschien nog verbetert kan worden.
Groeten,
Ray
[email protected]
Maar ik blijf bij mijn mening; hoe ga jij verantwoorden dat software op jouw server staat zonder voorafgaande toestemming van de auteurs. Dat software gratis gebruikt mag worden wil nog niet zeggen dat je het gratis mag verspreiden.
Hoe weet ik dat ik bij jouw de meest actuele versie heb?
Kijk als iets freeware is dan mag je het voorzover ik weet gewoon gratis publiceren.
De andere die shareware zijn...tja ik bedoel denk dat 80% daar geen moeite mee heeft...zodra dat wel is wordt dat onderdeel verwijderd van de site.
Dan heb je idd nog 1 heel belangrijk punt en dat is de laatste versie. Hier heb ik echter nog geen oplossing voor......ik wil wel bij de details die nog gemaakt moeten worden een link naar de website van de developers zodat je toch de mogelijkheid hebt de laatste versie te downloaden op hun eigen site.
Ik heb echt heel lang overwogen om alleen een link te plaatsen...maarja wat heeft de site dan voor extra waarde???
Ik blijf dit een lastig punt vinden......en ben er nog steeds niet over uit.
Thx voor het meedenken!!!
Misschien is het ook wel mooi om even wat meer info over een programma'tje te geven. (beetje stijl van tucows of download.com)
Maar misschien kan ik het als optie erin bouwen.
Meer info over de programma's komt in orde! Ga ik deze week aan werken!
Maar als ik iets nodig heb en ik heb geen idee hoe het heet of zo. Kun je hier niks vinden omdat er van het ding dat je gaat downloaden geen beschrijving oid bij staat. (of ik moet er heel erg naast kijke :P)
Gr.
Jorn
Maar dat is niet belangrijk. Ik vind het wel een leuke site, overzichtelijk, logisch, ... doe zo verder zou ik zeggen.