www.informaticagsg.nl/FrankBe/
ik zou graag willen weten wat jullie er van vinden, ik ben nog wel een newbie met php dus heb geen moeilijke scripts gebruikt, maar als jullie ff willen kijken hoe alles eruit ziet graag
edit: raar hij pakt "/FrankBe" er niet bij
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank
Je moet wel goed op je kleuren gebruik letten want de groene kleur op de achtergrond van het menu is niet bevordelijk voor de ogen, laat staan dat het er lees baarder door word.
Probeer 100% kleuren te vermijden (100% wit 100% rood dit is erg vermoeiend om te lezen)
De scripts (ik heb ze niet getest) zien er prima uit. Inhoudelijk is het dus prima.
Je lay-out is 100% webbased (als ik dat zo mag noemen) je hebt geen photoshop ofzo gebruikt. Dit is duidelijk te zien, daardoor is de interface heel hoekig en statich.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank
Verder ziet je site eruit zoals mijn eerst website jaren geleden ;) Blijven leren en proberen!
Succes met je site!
Hij doet het!
Maar doe iets aan de layout.
EDIT: Dit was een aanname: "En bekijk je site ook eens in Firefox"
Ziet er in FF net zo uit als in IE
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Klaasjan Boven
maar kan je gratis aan photoshop komen??
btw: bij de geheimeafdeling is username: Frank en wachtwoord: website
Dat kan stukken beter zie commentaar ^^
bijv http://www.siteprocentral.com/html_color_code.html
Als je iets zachtere kleuren gebruikt als achtergrond schreewt de website iets minder hard.
Ik zou ook ipv frames is proberen te werken met tabellen of als je al iets verder gevorderd bent met div's
En uw bovenste logo van PS is van een zeer lage kwaliteit als je even googled op logo kan je high resolution bestanden vinden in alle formaten jpg, tiff, eps, png, psd, ...
de kleurencombinaties vindt ik niet mooi.
je gebruikt frames,
je kunt je frames andere grotes geven.
de achtergrond kleur is bij elke pagina anders (als je op een link klikt.
dit wat het eerst wel
Verder vind ik het er wel leuk uit zien. Het kan natuurlijk beter, maar voor een beginner is het niet verkeerd!
Ik wordt blind, ik wordt blind. Sorry voor de kritiek maar die kleuren zijn echt erg.
bedankt iedereen zal proberen wat aan de layout tedoen, weet iemand een goed programmatje waar ik dat mee kan doen? (liefst gratis)
Ik weet niet of het gratis is. Maar Web Pro is een simpel programma om websites mee te maken. Het bied meer dan genoeg voor beginners, En misschien kan je dan je kleuren wat aanpassen=P
Frank:
maar kan je gratis aan photoshop komen??
probeer de trial versie eens :)
Enquete:
- Top 3 spellen, behalve dat je er maar 3 kunt kiezen (gelijk de top 3 dus) zou ik er voor kiezen of om iets als 'Maak uw keuze' te doen, of standaard drie verschillende opties te laten zien. Nu staat er drie keer dezelfde.
- Goede controle op je enquete! Tenminste, wat betreft de format van ingevoerde teksten. 1 tip: een telefoonnummer zou ik ook toestaan met streepje. Dus zo:
eerste cijfer altijd 0
dan 2 óf 3 keer de cijfers 0-9
dan een streepje
dan 1 keer een 1-9
dan 5 óf 6 keer de cijfers 0-9
Maar goed, dan kom je bij regular expressions en daar ben ik ook niet zo sterk in... ;)
- Als je regular expressions erg leuk vindt zou je dat ook met de postcode kunnen doen, die mag niet met een 0 beginnen. (oeps, verkeerd gekeken dat heb je al! :))
- Verder kan ik niet echt iets met PHP vinden... Dus wat dat beteft... :)
- Verder alvast gefeliciteerd met je verjaardag morgen!
Elwin
[Edit: Typo]
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Elwin - Fratsloos
Dit is zo te zien Frank zijn eerste site en ik vind hem er voor een eerste site erg goede site.
Met het frame princiepe is helemaal niks mis. Dit kan je zeker de komende tijd gewoon houden. voor iedereen die het niet eens is met mijn standpunt tegenover frames ga ik graag buiten dit topic om in discussie
De volgende stap voor jouw (Frank) is denk ik dat je je layout echt standaard gemaken, dus op elke pagina hetzelfde.
De volgende stap is naar CSS waardoor er een wereld voor je opengaat.
Ga nog niet meteen aan de slag met moeilijke programma's maar hou het simpel.
@Elwin
Als je in het buitenland woont kan je postcode er heel anders uit zien.
Telefoon nummers kunnen tegenwoordig ook een boxnummer hebben of een land code.
je tabelmaker werkt niet, je bent vergeten het form voor de tafels af te sluiten..
Webmakerij:
Ik weet even niet wat jij met een boxnummer bedoeld, maar je hebt gelijk. Maar als je over het buitenland gaat praten moet heel je adres blok weer anders. Behalve de postcode (in de meeste landen alleen getallen) zetten sommige landen er ook nog een aanduiding van staat (USA/Canada bv.) of iets dergelijks bij.Offtopic:
@Elwin
@Elwin
Ik ging er van uit dat deze site toch wel alleen Nederlandse adressen zou moeten binnen krijgen.
In het geval dat er ook buitenlandse adessen ingevuld moeten kunnen worden zou je eigenlijk eerst het land moeten kiezen op basis waarvan je vervolgens de formuliervelden bepaald, evenals de tekens die de velden accepteren.
Elwin
Succes! ;-)
1) Ander achtergrondkleurtje maken
Voorbeeld 1
2) Foutmeldingkje maken (met inhoud van cookie)
Voorbeeld 2
Ehm... ja, eigenlijk kan alles met css en javascript/html wel meegegeven worden :)
Owja... en op die enquete staat er (als ik alleen maar onzin in vul) het volgende:
je hebt een verkeerd telefoon nummer ingevuld
raar.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door onbekend onbekend