www.landbouwtuningteam.nl
Tis men eerste php project, alle kritiek is welkom...
groetjes
Jouw Calender script zou ik wel willen ontvangen als het geen moeite is :)
Greetz Rieksie
Als ik dit bij de jongens van multimedia en userinterfacedesign op school zou laten zien lachen ze mij vierkant uit. Er klopt werkelijkwaar helemaal niks van... meerdere scrollbalken, slecht geschreven en een hoop dingen die ik niet eens uit kan leggen.
Kleine details, zoals 'Geplaatst door xx <i>on 20:31 - Sat 3.6.2006</i>' wat dus half engels half nederlands is. Maar ook grote dingen die gewoon totaal niet kloppen. Zo linken je fotos meestal naar jou documenten, daar kunnen wij dus niet bij.
Code (php)
1
<link href="file:///C|/Documents%20and%20Settings/HP_Eigenaar/Mijn%20documenten/template%20LTT%20site%20nieuw/images/myfreetemplates.css" rel="stylesheet" type="text/css">
Verder... je wilt nu kritiek op een design wat je niet gemaakt heb, en op systemen die je niet geschreven heb. Beetje vreemd niet?
Wellicht neem je iets teveel hooi op je vork, hou het eerst wat lager bij de grond. Als je nog nooit met php gewerkt heb moet je niet proberen gelijk een 'populaire' website te maken. Erger nog, de eerste paar projecten moet je helemaal niet openbaar hebben staan. Phpén en websites maken is niet iets wat iedereen kan, het is ook niet iets wat iedereen zomaar even kan leren.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arjan Kapteijn
De tekst goedenavond, (linksboven onder de header, voor diegenen die het ook niet/ nauwelijks zien) Is heel slecht leesbaar.
De bovenste berichtenbalk toont geen scrollbalk, maar ik kan er wel in scrollen... (ik werk met 1024*768) misschien is de site niet geschikt voor andere resoluties dan waar jij hem voor hebt gemaakt.
De link naar het fotoboek is ook nauwelijks leesbaar.. blauw op een blauwe achtergrond, niet erg handig..
programmeertechnisch:
Je CSS is niet valide net als je HTML.. probeer hier op te letten, voor het beste resultaat!
als je met frames zou werken, maak het mooier en laat ze beter aan elkaar sluiten. Arjan heeft ook veel gelijk. Neem arjan's kritiek maar op. Kijk wat je daar mee kan.
:) thnx
Op 1024 ziet de website er heel anders uit, probeer mijn reso eens (1280*1024).
Quote:
Mooie uitspraak in het kader van de landbouw...Wellicht neem je iets teveel hooi op je vork
Verder is alles al gezegd, het is een rampzalige bende.
Probeer eens wat structuur aan te brengen in de layout. Gooi alle frames er uit en verwijder eveneens alle javascript. Een goede site heeft deze niet nodig.
Mocht je toch wat stukken javascript willen gebruiken voor handigheidjes, dan zet je die er later weer in. Maar ga eerst eens opruimen. Verder is het geen slecht plan om je site eens te valideren op www.w3.org
Deze vind ik trouwens ook grappig: Laatst bijgewerkt op 31-12-69
Het jaar 69 ? 1969 ? of 2069 ? Maar wat je ook bedoelt, ik geloof er niets van! ;)
Om een aantal links en foto's te bekijken lijkt me dat geheel overbodig.
Als ik op een menu item klikt is deze meteen een stuk groter.
Inloggen voor de foto's? Ik dacht het niet http://www.landbouwtuningteam.nl/plogger/images/middenbrabantrit_2006/evenemententerrein/
Waarom een shout-out (berichten box) zie het nut op deze website niet.
Te veel verschillende lettertypes, grotes, diktes....
Het is nogal onoverzichtelijk en ongebruiksvriendelijk..
Ik zou nog eens HEEL goed nadenken over de lay-out, maak 1 simpele, gebruikers vriendelijk, zoveel mogelijk resoluties en browsers ondersteunend. En pas je script daar ook op aan..
Ik ben het met alle reacties eens het ziet er niet uit.
Maar in aanvulling daarop wil ik wel meedelen dat als jij van plan bent er iets moois van te maken, en je hebt vragen op he gebied van HTML,PHP,MYSQL of Javascript of weet ik veel wat dat PHPhulp er is om je te helpen.
Je hebt nu wat reacties gekregen ga er mee aan de slag en kom je er niet uit, meld je dan weer hier en er is (bijna) altijd wel iemand die je wil helpen. Dit geld echter alleen als JE ZELF ook bereid bent er tijd in te steken en het duidelijk is dat JE ZELF ook aan de slag bent gegaan.
Suc6
Klaasjan
http://www.phpnuke.org/
gratis versie te downloaden hier: http://www.phpnuke.org/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=528
-verschillende lettertypes
-piepkleine navigatie
-saaie header
-het menu links wordt erg aan de kant gedrukt (voor mijn gevoel dan)
je moet het veeeeeeeeeeeeeeeel rustiger maken en overzichtiglijker. Op een site als deze ben ik al snel uitgekeken....
Alle begin is moeilijk, maar zo is ieder van ons begonnen en kijk eens waar enkelingen al staan ;) !
ga nadenken over hoe de persoon die op jou website komt zal reageren als hij 15 verschillende dingen ziet. Dat schrikt af en dat is niet wat je wil.
Je zult typografisch ook veel moeten veranderen vooral met de kleuren (werk bevoorbeeld met een CSS stylesheet, dit voorkomt een helehoop verschillende kleuren en lettertypen)
Ik ben zelf ook geen held met PHP maar zolang zamerhand begin ik het te begrijpen. Ik heb het idee dat jou scripten helemaal niet met elkaar combineren, en dat je voordat je het ene goed voorelkaar had al met het andere was begonnen.
Ik zou zeggen ga er eens rustig voor zitten en probeer het eens overnieuw :). Ik denk dat je goed opweg bent met uitproberen (y)