www.linkage.nl
Aan jullie het vriendelijke verzoek mijn portal-achtige project www.linkage.nl te voorzien van enig commentaar.
www.linkage.nl is mijn groeiende verzameling van links en screenshots naar mooi ontworpen of gewoon leuke websites. Ik heb voor het internationale scala aan websites dat voorbijkomt voor engels als voertaal gekozen.
Op het moment is maar een beperkt gedeelte voorzien van PHP, maar dit enkel en alleen omdat dit voor mij zo goed als nieuwe materie betreft. Uiteindelijk wil ik dit 'idee' uit gaan werken tot een complete, makkelijk up-te-daten PHP website, voorzien van bijvoorbeeld: rating mogelijkheden, mogelijkheden om commentaar achter te laten en wat al nog meer.
Dus PHPHulp...I'll be back !
maar ik vind het ook erg netjes dat als je je beeld verkleind, die scrollbar van alle websites van die week ook meescrolled :) want anders heb je twee scrollbars en je ziet het screenshotje niet meer wanneer je op een linkje klikt..
het was wel ff zoeken , want die eerste url staat er al standaard in, dus ik zat maar te klikken en te klikken en er gebeurde niks, totdat ik op de tweede link klikte.. misschien spreekt het voorzich en ben ik gewoon dom (wat het vast niet zal wezen :P) of het is iets onduidelijk..
Verder leuke site!! keep up the good work ;) (clishé)
Verder ziet het er wel goed uit :)
Heel erg bedankt voor de reacties !
Bas, wat bedoel jij precies met:
"maar ik vind het ook erg netjes dat als je je beeld verkleind, die scrollbar van alle websites van die week ook meescrolled :) want anders heb je twee scrollbars en je ziet het screenshotje niet meer wanneer je op een linkje klikt.."
En Mitch, even over het kleurgebruik, hier heb ik al vele opmerkingen over gekregen, zij het negatief en positief en ik moet zeggen daar erg blij mee te zijn. Ik heb expres gekozen voor een kleur die ik over het algemeen niet veel ben tegengekomen op het internet (nog steeds niet trouwens) met het idee dat het dan in het oog zou springen...E voila !
Excuus!
Ik bedenk me net nog iets...
Hoe werkt de redirect naar de door jullie gebruikte resolutie, zie je eerst een 'splash' screen of verspringt het meteen naar de 'echte' website ? Dat er dus http://www.linkage.nl/big.html of small.html in de adresbalk van de browser staat...
Thanks again !
Gewijzigd op 06/10/2004 01:55:00 door Erick Schluter
ik krijg volgens mij meteen big.html.. en die scrollbar die ik bedoel is dat scrolletje van de 'latest additions'.. die wordt verticaal ook groter of kleiner naar mate van je resolutie.. dat vind ik goed gedaan :)
Niets is erger dan 'verkeerde' scrollbars !
ik krijg helemaal niets te zien ???
Erick:
Hallo !
En Mitch, even over het kleurgebruik, hier heb ik al vele opmerkingen over gekregen, zij het negatief en positief en ik moet zeggen daar erg blij mee te zijn. Ik heb expres gekozen voor een kleur die ik over het algemeen niet veel ben tegengekomen op het internet (nog steeds niet trouwens) met het idee dat het dan in het oog zou springen...E voila !
Ik klik dus meteen weg op een site met zulk kleur gebruik, weet niet of ik tot de meerderheid behoor, maar ik blijf hiet echt niet naar kijken.
Kleurgebruik vind ik persoonlijk niks mis mee, en menu is ook leuk gedaan.
Weer die kleuren he...
Quote:
Ik klik dus meteen weg op een site met zulk kleur gebruik, weet niet of ik tot de meerderheid behoor, maar ik blijf hiet echt niet naar kijken.
Maar beste Boaz waarom dan ? Sta je niet open voor persoonlijke of experimentele kleurscala's op het internet ?
Kasper, wat is in het begin onoverzichtelijk ?
Maar toen ik dat na zo'n 5 seconden doorhad vond ik het wel een mooie site. Veel menukeuzes ook (maar dat kan ook nadelig zijn-> keep it simple, niet te veel doorlinken (niet dat je dat doet, heb niet gekeken daarnaar)).
Kasper, de 2 scrollbalken die niet even hoog zijn horen zo.
Bij de 'site of my week' heb ik een extra frame toegevoegd, waarin met een 'grote' fontsize de site van de betreffende week wordt aangegeven. Hierdoor is de scrollbar die volgt korter dan bij de 'latest additions', dit is gewoon een lijst met links, zonder een extra toegevoegd frame.
Ik weet dat er een beetje veel keuzes zijn, maar dit leek me voor de 'echt' geinteresseerde bezoeker juist heerlijk.
De bedoeling van www.linkage.nl is om een bijvoorbeeld webdesigner of grafisch ontwerper te voorzien van een scala aan mooi ontworpen of creatief gevulde websites met opdoen van inspiratie als einddoel.
Heb jij een website ?
Erick:
HI!
Maar beste Boaz waarom dan ? Sta je niet open voor persoonlijke of experimentele kleurscala's op het internet ?
Ik heb het aan andere gevraagd n die zeggen dat ze het wel wat vinden, dus zal wel aan mij liggen ;)
En bedankt voor het vragen aan anderen !
Ik ben bezig met heel veel design research, en kijk eens op www.howdesign.com.. misschien is het leuk om die site aan je website toe te voegen.. die is echt mooi en bordevol info!
Bas, bedankt voor de link, kende hem al en moet zeggen hier al vele websites door gevonden te hebben die ik op mijn www.linkage.nl heb geplakt. hehehe
Het hierover hebbende, ben jij op de hoogte van:
www.favouritewebsiteawards.com ? Een erg serieus en stoer mooi webdesign portal, met (zoals de url al doet vermoeden) diverse prijzen gegeven door een jury die ook niet voor de poes is...
Leuk maar simpel ???
Dat geld ook voor de kleuren combinatie.
Ik ben alleen benieuwd hoe het eruit ziet als je beeldscherm op 800 x 600 loopt ... of iets hoger..
Ik kijk nu op 1280 x 1024.. ziet er goed uit.. maar als ik hem verklein wordt ik al gek van alle scroll balken :|
Tip.. probeer gene frames te gebruiken maar tabellen alleen ;)
Robin, er zit een automatisch 'resolution redirect' scriptje in de index.html pagina. Wanneer iemand met een resolutie van 800x600 de website bezoekt, wordt deze (wanneer alles goed gaat)verwezen naar een versie van www.linkage.nl/small.html die ik heb aangepast voor deze resolutie, dit door simpelweg de meest rechter frames hier weg te laten...
Even over tabellen, met tabellen alleen wordt steeds de gehele pagina 'ververst', waardoor het browserscherm op wit springt terwijl er eigelijk maar een klein gedeelte van het geheel verandert. Dit is de reden dat ik heb gekozen voor frames...Ik irriteer me mateloos aan dat steeds opnieuw laden van een pagina voor bv. een klein plaatje dat verandert. Ik heb ADSL, maar de meeste...
Ik weet van het bestaan van zg. 'layers' in HTML of javascript maar heb dit nooit echt verder uitgezocht...
Zijn 'layers' e.d. beter ? Of mischien enkel en alleen gebruik maken van CSS voor de layout met een frame-achtige constructie ?
Ik hoor en lees wel vaker dat frames niet goed zijn...terwijl het overigens naar mijn idee prima werkt. Want wat moet je uiteindelijk kiezen wanneer 'elke' mogelijkheid (meestal) schijnt te werken ?
Ik houd vol !
Erick:
HI!
Bij de 'site of my week' heb ik een extra frame toegevoegd, waarin met een 'grote' fontsize de site van de betreffende week wordt aangegeven. Hierdoor is de scrollbar die volgt korter dan bij de 'latest additions', dit is gewoon een lijst met links, zonder een extra toegevoegd frame.
Ik weet dat er een beetje veel keuzes zijn, maar dit leek me voor de 'echt' geinteresseerde bezoeker juist heerlijk.
De bedoeling van www.linkage.nl is om een bijvoorbeeld webdesigner of grafisch ontwerper te voorzien van een scala aan mooi ontworpen of creatief gevulde websites met opdoen van inspiratie als einddoel.
Heb jij een website ?
Heb jij een website ?
Hoi Erick,
zoals ik al zei kwam ik daar ook achter dat de scrollbalkjes zo horen. Daar is an sich ook niks mis mee natuurlijk.
Zelf heb ik meerdere website op het net staan, en mijn eigen domeinnaam sinds kort :)
Daar moet ik eerst nog wat aan werken.
Zeg, dat plaatje wat steeds verandert als je een andere link kiest. je zegt hierboven dat je dat niet met een tabel hebt gedaan omdat dan de hele pagina ververst wordt, maar met frames.
Heb je dat dan met iframes gedaan of gewone frames?
Heb niet zoveel kaas gegeten van frames, maar ik vind dat verversen wel tof als die alleen een klein gedeelte ververst!
vriendelijke groet, Kasper
--- edit ---
Ik ben er dus zo eentje die internet met een telefoonlijn, vandaar dat ik het wel cool vond! :)
--- endit ---
Gewijzigd op 07/10/2004 14:06:00 door Winston Smith
Kasper, dat zijn allemaal gewone frames...
Kijk gerust naar de HTML die ik daarvoor geschreven heb !
Met Flash heb je dit probleem natuurlijk helemaal niet en kun je wat betreft het niet steeds 'lelijk verversen' van pagina's erg mooie truukjes uitvoeren...
Ik heb even gekeken op jouw website en schrok...
Niets is erger dan een onbenutte pagina ! Snel iets aan doen hoor en dan hier vragen om commentaar natuurlijk !