www.loopbaan-belicht.nl
http://www.loopbaan-belicht.nl
Met HTML en CSS, vrij simpel maar toch veradelijk...
Gewijzigd op 25/03/2005 15:59:00 door Erick Schluter
ik vind het een leuke orriginele website!! zo zie je ze niet vaak.. overzichtelijke code ook, en het preloaden van images is leuk bedacht!
Dank voor de lovende kritieken !
Preloaden is inderdaad leuk bedacht, maar ik zie nooit verschil met of zonder zo'n preload extravaganza...Jij wel ?
Ik laat het er maar in staan...
Alles laadt dus gewoon zoals het hoort en snel ?
Bij mij laad alles netjes snel, en het ziet er goed uit :)
Sterke site Erick! Proficiat! :o)
Ziet er goed uit. Lijkt een beetje op een brochure waar je door heen bladerd
Sjiek layout. je code is ook wel heel duidelijk.
De persoon voor wie ik dit heb gemaakt is een echte -digibeet- en behept met een simpele 56K modem. Volgens haar duurt het -even- voor de plaatjes zichtbaar zijn...
Dit kan natuurlijk niet !
Iemand suggesties over het nog sneller laten verschijnen van achtergronden e.d. met behulp van CSS ?
maar alleen kan ik scrollen wat ik wil maar hij gaat niet vooruit..... ook niet na een klik in het vakje. Ik gebruik firefox :)
Mmhh...Ik heb net even gekeken met Firefox en heb geen enkel probleem...Op een PowerMac G4 that is...
Gaat niet echt over het -preloaden- van images of wel ?
Johan, heb jij dit bekeken met een Mac of een PC ?
met een Windows 2000 PC :)
eigenlijk wel. Want je onmouseover-plaatje is hetzelfde als het niet-onmouseover-plaatje, alleen dan wat opgeschoven. Daardoor hoef je maar een plaatje te laden, namelijk dat wat wordt weergegeven. Dus preloaden is overbodig, en heb kan volkomen zonder javascript.
uit het artikel:
Jelmer, ik gebruik geen plaatjes voor de buttons...Dit zijn puur DIVs e.d. met een kleurtje...
Verkeert opgevat door mij.
Ik heb tot nog toe niemand gehoord met hetzelfde verschijnsel dat jij hier eerder zo mooi had geilllustreerd...Zal ik dit dus maar negeren, tot er meer meldingen komen ?
Snappen hoe dit komt (tot nu toe alleen bij jou) doe ik ook even niet...Jij ?
BTW inderdaad een erg nette site. Zeker de coding is erg helder, duidelijk en overzichtelijk! Eén puntje van kritiek: jammer dat je niet de hele schermhoogte hebt benut, nu moet je vaak scrollen en dat vind ik persoonlijk wat minder altijd ;)
En van het preloaden merkte ik niks, site komt zeer snel op het scherm @ 512 kbps. Dus op een 56 k-verbinding zal het er ook vrij snel opstaan neem ik aan?
Het scrollen leek mij wat -interactiever-...:wink:
Ik hoop dat een 56K modem er geen problemen mee heeft, volgens de -opdrachtgever- (die 56K heeft) duurde het eventjes voor de plaatjes binnen waren...Maar ja...56K ?!?!?
Qua afbeeldingen laat ik het dus lekker voor wat het is !
Mede dankzij alle response hier, waarvoor nogmaals bedankt !