www.marviins.nl
Allereerst, het is niet ECHT een site review..
Mijn doel was om de site zo zakelijk mogelijk te maken..
Alle commentaar is welkom natuurlijk en met punten waar
ik het mee eens ben zal ik verandering brengen maar nogmaals
het is niet echt een review.. mijn grote vraag is eigenlijk meer:
In hoeverre ziet de site er zakelijk uit of misschien juist helemaal niet??
mensen die mijn vorige sitereviews hebben gevolgd zullen denk ik wel diverse veranderingen in style zien.. deze site is FF en IE compatible.. alleen de IE 7 moet nog even aangepast worden maar dat komt nog.. mijn site is bedoeld om mijn portfolio op te zetten en over een tijdje maak ik een subpagina met daarop de scripts en tutorials die ik voor phphulp heb geschreven (of nog ga schrijven)..
(90% van de info komt rechtstreeks uit een database)
het is dus bedoeld voor zakelijke doeleinden zeg maar..
klik
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Marvin S
Die titel van de pagina vind ik dus totaal niet zakelijk overkomen.
je teksten zou ik ook her en der wat algemener maken, ik maak dit , ik doe dit, ik heb zus gemaakt voor dit... bijv
Bedoel je de titel van de site?
of letterlijk pagina titel zoals die van: WwW.MarViiNs.NL - Microsoft Internet Explorer?
in het geval van de 1e.. ja dat is nou eenmaal mijn gekozen naam
in het geval van de 2e.. daar heb ik eigenlijk na de eerste keer dat dreamweaver open ging niet meer naar gekeken.. dan bedankt voor de tip ;)
EDIT:
WwW.MarViiNs.NL verander naar Marviins.nl
@wes..
het logo heeft ook een tijdje geduurd omdat ik geen ideeën meer heb voor een dergelijk logo die compleet aansluit bij de rest.. hoe zou jij het logo voor je zien als passende bij de rest? wellicht heb ik daar wat aan..
Ziet er erg zakelijk uit, het logo maakt het weer iets speelser (dus ben het NIET met Wes eens.) De kleuren zijn niet mijn smaak, maar passen zeker goed bij elkaar. En zoals ik al vaker zeg: Simpel kan ook heel mooi zijn!
je site is strak en open, strakke vormen, rechte lijnen, duidelijke structuur. je logo niet
Is weer wat anders. Maar ik vind het best geslaagd!
Alleen om het echt wat zakelijker te houden zou ik de achtergrond lichter maken. Het leest prettiger en oogt zakelijker.
Ook zou ik ervoor zorgen dat je niet hoeft te scrollen wanneer de tekst niet langer is dan het scherm.
En je Menu (Logo) is hoger zetten zodat hij bijna tot aan de bovenkant van het scherm komt.
Edit:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fmarviins.nl%2Fcss2%2F
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Thijs X
Ik zou zeggen kijk hem eens in IE7... er gaat iets mis met je padding/margin... Verder kan ik er niet veel overzeggen omdat het er in IE7 niet uitziet en ik hier niets anders heb...
thnxx.
@marien..
is er een manier om in meerdere browsers te checken?
ik ga geen IE7 installeren namelijk.. ik heb nu IE6 en FF
maar is er niet een manier om ook IE7 te kunnen checken?
want IE7 moet IPV IE6 toch?
@thijs..
thnxx voor je feedback..
zal even kijken.. maar scrollen?
ik hoef nergens in Ie6 en FF te scrollen hoor?
welke browser gebruik je? + resolutie?
kzie het ja..
dat zal komen door je resolutie..
ik zal de 'site' wat kleiner maken dan zal de scroll weg zijn..
logo staat tegen de top nu..
en de pagina in zijn geheel is nu korter
kun je nog steeds scrollen?
Ook vind ik de layout, in hoerverre dit er een is, veels te open. De meeste mensen zullen zo'n 40 a 75% van hun scherm vol met blauw zien, en voor de rest niets.
Dit maakt de site dus erg kaal en saai, en vooral lelijk. Ik zou je aanraden om het op een andere richting te gooien. Dus echt een zakelijke layout. Want deze is niet zakelijk te noemen.
En over het scrollen, tja, dat is vervelend in IE6. Daar zal je toch eens naar moeten kijken :)
Houd er rekening mee dat dit alleen positieve kritiek is, ik wil je niet afblaffen.
haha nee dat begreep ik er al uit..
ik zie alleen geen midden weg..
ik kan wel dingen verplaatsen en meer dingen opvullen maar dat gaat ten nadele van de kleinere resoluties.. vandaar dat ik het dan liever op kaal hou.. dan heeft iedereen in ieder geval de informatie die ik over wil brengen.. en in de toekomst kan het altijd nog opgevuld worden.. ik hou niet van drukke sites.. je moet gewoon in 1x kunnen zien waarvoor je komt.. en dat heb ik gemaakt..
als men eerst moet 'leren' navigeren in je site kan je beter een boek gaan schrijven ofzo.. daar mag je veel in zetten.. dat is mijn mening over een portfolio site..
ik ga binnekort verder met een sidebar aan de rechterkant.. met daarin iets wat ik nog moet bedenken.. die verschuift vanzelf met de resoluties mee.. dan is de overgang van veel blauw naar minder blauw voor mijn idee goed genoeg..
Marvin schreef op 27.03.2007 14:26:
@thijs..
Ja ziet er stuk beter uit met het logo tegen de top aan.
Scrollen is ook verholpen ^^.
De lettertjes zijn te klein om heel het stuk tekst te lezen, je moet het de bezoeker iets makkelijker maken.
Nogmaals: zakelijk is niet perse goed... Voor wat dan ook. Een webdesign portfolio hoeft niet strak en klinisch te zijn...
daar heb je opzich een punt..
mijn zakelijk bedoel ik gewoon mee dat het wel je visitekaartje is..
en het lettertype kan een tikkie groter.. alhoewel ik er zelf geen problemen mee heb terwijl ik geen perfecte ogen heb.. mensen die moeite met lezen hebben zetten de minimale groote in hun browser meestal al wat groter dus denk niet dat het erg belangrijk is..
Heb je niet alle browsers?
Kijk dan even http://browsershots.org/ :P
:O Wees bereid op het ergste (want Dillo verwerkt geen css :P)
bedankt man dit is wel superchill..
Tegelijkertijd kijk je nog naar lijnen en lettertype. Elk lettertype zegt weer wat anders.
en als je gebruik maakt van horizontale en verticale lijnen dan moet je goed bedenken dat diagonale lijnen de focus trekken.
Daarnaast zal ik je site in een kleiner kader plaatsen. dit omdat de content wat erop staat niet voldoende is om full screen te tonen. doe je dit wel krijg je geen samenhang. Dit heeft te nadele van je zakelijkheid