www.pietersvuurwerk.nl
http://www.pietersvuurwerk.nl
Dit is mijn website en ik zou graag jullie mening erover willen horen. Graag kritisch zijn :) Daar kan ik tenminste wat mee.
De layout is een template wat ik jaren terug heb gevonden op een freetemplate site. Verder heb ik geprobeerd de filmpjes zo overzichtelijk mogelijk te plaatsen. Eigenlijk draait de hele site om de filmpjes.
Op dit moment ben ik druk bezig met een coppermine gallery aan te passen naar mijn wensen. Dit omdat ik de website ietswat interactiever wil maken. De functies waar ik naar opzoek was zijn coppermine goed mogelijk; commentaar geven, een beoordeling/cijfer geven.
Wellicht hebben jullie een alternatief voor een coppermine gallery? Misschien is er een script waarmee ik een review onder elk filmpje kan toevoegen en ook mensen de filmpjes een cijfer kan laten geven...
Eventueel zou ik iets dergelijks ook zelf wel willen maken.
Ik wacht met spanning op jullie reacties!
Dit is mijn website en ik zou graag jullie mening erover willen horen. Graag kritisch zijn :) Daar kan ik tenminste wat mee.
De layout is een template wat ik jaren terug heb gevonden op een freetemplate site. Verder heb ik geprobeerd de filmpjes zo overzichtelijk mogelijk te plaatsen. Eigenlijk draait de hele site om de filmpjes.
Op dit moment ben ik druk bezig met een coppermine gallery aan te passen naar mijn wensen. Dit omdat ik de website ietswat interactiever wil maken. De functies waar ik naar opzoek was zijn coppermine goed mogelijk; commentaar geven, een beoordeling/cijfer geven.
Wellicht hebben jullie een alternatief voor een coppermine gallery? Misschien is er een script waarmee ik een review onder elk filmpje kan toevoegen en ook mensen de filmpjes een cijfer kan laten geven...
Eventueel zou ik iets dergelijks ook zelf wel willen maken.
Ik wacht met spanning op jullie reacties!
je site is zeg maar in vergelijking een nat rotje dat je met geen mogelijkheid aan krijgt
en lijn je site rechts uit.
Tip 2: Probeer meer kleuren te gebruiken want het is ten slotte ook een vuurwerk site. Het oranje knalt er iets te uit. door dat zachte kleurtje als achtergrond.
Ik denk dat je een beginner bent? want de site oogt wat te eenvoudig.
Miss heb je wat aan mijn tips.
succes :)
Ik zou dan de hoofd achtergrond een fadend kleurtje van zwart naar bruin of iets dergelijks (iets donkers :D). Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen.
PS gebruik photoshop of paintshop :).
Hulp nodig als je de programma's niet heb of mee kan werken dan wil ik graag helpen, zolang jij de foto's maar regelt etc :)
Ik doe de hulp zonder vergoeding, want ben aan het oefenen met photoshop :P
Greetz,
Christian Bolster
wes schreef op 07.06.2007 15:27:
vuurwerk is zo mooi omdat het er mooi knallend uitziet
je site is zeg maar in vergelijking een nat rotje dat je met geen mogelijkheid aan krijgt
Opzich heb je wel een punt, ik zou een mix moeten zoeken tussen flitsend en overzichtelijk.
niek90 schreef op 07.06.2007 15:32:
Tip 1: Probeer alles te bezetten van je pagina nu zijn de zijkanten nog te kaal
Tip 2: Probeer meer kleuren te gebruiken want het is ten slotte ook een vuurwerk site. Het oranje knalt er iets te uit. door dat zachte kleurtje als achtergrond.
Ik ben op dit moment met een site bezig voor een bedrijf die het gehele scherm vult. Met css is dit prima te doen, dit is absoluut een waardevolle tip! De copperine waarmee ik nu aan het stoeien ben maakt iig ook gebruik van het volledige scherm.
Rechts uitlijnen? daar bedoel je mee dat de filmpjes meer naar rechts staan zegmaar? of bedoel je de gehele website?
De template heb ik zo gedownload en verder nooit echt heel veel aan verandert. Ik vind het oranje wel lekker eigenlijk, ik hou wel van een knalkleur.
Ik ben trouwens geen beginner. Ik heb een aantal websites gemaakt. Het begon vroeger met een pokemonroms pagina. Die al vrij snel vrij druk bezocht werd. Weer wat later heb ik een warezsite opgezet. Met een vrij flitsende layout, toen ook een gedownload template. Inmiddels staan deze websites online die ik heb gemaakt: http://www.viscolont.nl, http://www.sign-display.nl
Met webdesign ben ik niet heel erg bekend omdat ik vaak bestaande templates gebruikte. Verder kan ik redelijk goed overweg met illustrator, photoshop enzo.
CB2thephp schreef op 07.06.2007 15:36:
Probeer de header vol te krijgen met foto's van ontploffend vuurwerke enzo, dat zou al een beetje schade inhalen. Ik zou de site ook donkerde maken, want vuurwerk draait het meeste om donker :P.
Ik zou dan de hoofd achtergrond een fadend kleurtje van zwart naar bruin of iets dergelijks (iets donkers :D). Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen.
Hulp nodig als je de programma's niet heb of mee kan werken dan wil ik graag helpen, zolang jij de foto's maar regelt etc :)
Greetz,
Christian Bolster
Greetz,
Christian Bolster
Enkele fotos in de header is een goed plan, ik ben daar zelf al mee bezig geweest. Maar wat niet erg tevreden. Lijkt me leuk als jij een voorstel wil doen van een nieuwe header... ik kan je de psd wel sturen :)
Een dondere kleur vind ik geen goed plan, vuurwerksites zijn vaak heel donker. Ik hou meer van frisse, vrolijk ogende websites. Dit is gewoon een kwestie van smaak denk ik.
Als je een heel eigen idee hebt kwa website ben ik er ook voor in hoor. Laat maar wat zien als je tijd hebt...
Overtuig me maar :)
Bedankt voor de tips gasten!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Pieter
Want ik zag een duitse auto :)
- Probeer meer te zorgen dat een bezoeker snel en simpel (zonder je titel te lezen) ziet wat voor site het is. -> Laat in je layout zien dat het over vuurwerk gaat
- Felle kleuren is niet er, maar probeer er goed mee om te springen. Voor mijn gevoel steek je vuurwerk in het donker af, omdat het er dan mooier uit ziet. Probeer dan eens een wat donkere (niet helemaal zwart, dat is helemaal zo donker) achtergrond te gebruiken.
- Wat niet aangeefit is wel een goede tip. Het wil echter niet zeggen dat je de hele pagina moet gebruiken en dat je een cross browser liquid layout moet maken, maar geef een achtergrond aan je hele pagina, zodat de nu witte zijkanten toch een beetje gevuld zijn. (bijvoorbeeld I-Cey.net)
Ik zou overigens een site niet rechts uitlijnen, en ook niet links. Gecentreerd heeft bij mij de voorkeur bij een site die niet zo breed is als mijn browserscherm zelf.
Voor wat betreft een alternatief, zoek eens in het profiel van Arjan Kapteijn, die heeft een fotoalbum met database gemaakt. Zit reageren er nog niet in, dan is dat eenvoudig bij te maken.
CB2thephp schreef op 07.06.2007 15:44:
Trouwens pieter waar woon je, je lijkt bij een grens in de buurt te wonen :).
Ik woon in omgeving rotterdam, niet echt bij de grens dus ;)
Robert_Deiman schreef op 07.06.2007 15:45:
Tips:
- Probeer meer te zorgen dat een bezoeker snel en simpel (zonder je titel te lezen) ziet wat voor site het is. -> Laat in je layout zien dat het over vuurwerk gaat
- Felle kleuren is niet er, maar probeer er goed mee om te springen. Voor mijn gevoel steek je vuurwerk in het donker af, omdat het er dan mooier uit ziet. Probeer dan eens een wat donkere (niet helemaal zwart, dat is helemaal zo donker) achtergrond te gebruiken.
- Wat niet aangeefit is wel een goede tip. Het wil echter niet zeggen dat je de hele pagina moet gebruiken en dat je een cross browser liquid layout moet maken, maar geef een achtergrond aan je hele pagina, zodat de nu witte zijkanten toch een beetje gevuld zijn. (bijvoorbeeld I-Cey.net)
Ik zou overigens een site niet rechts uitlijnen, en ook niet links. Gecentreerd heeft bij mij de voorkeur bij een site die niet zo breed is als mijn browserscherm zelf.
Voor wat betreft een alternatief, zoek eens in het profiel van Arjan Kapteijn, die heeft een fotoalbum met database gemaakt. Zit reageren er nog niet in, dan is dat eenvoudig bij te maken.
Het klopt dat je nu niet direct ziet op wat voor soort site je bent. Eventueel kan ik dit met leuke icoontjes in de header wel duidelijk maken. Ik denk dan aan de omtrek van een rotje of vuurpijl bijvoorbeeld :)
Een soortgelijke achtergrond als I-Cey.net is absoluut een goed idee ja, wellicht kan ik daar dan ook iets van vuurwerk in zetten. Misschien een aantal icoontjes die steeds terugkeren.
Ik zal eens kijken naar een fotoalbum hier, wellicht kan ik daar wat mee. Ook jij bedankt voor je input!
Vulle!
kmware schreef op 07.06.2007 16:00:
Lijkt wel een standaart layout van freewebs.com ofzo xD.
Vulle!
Vulle!
Ja klopt...
Pieter schreef op 07.06.2007 15:26:
De layout is een template wat ik jaren terug heb gevonden op een freetemplate site.
http://www.pietersvuurwerk.nl/images/banner_top.png
Hier de oude:
http://www.pietersvuurwerk.nl/images/banner_top_oud.png
Zo ziet de site er nu uit met de nieuwe header: www.pietersvuurwerk.nl
Laat maar weten wat je ervan vindt!
En dat heeft je 13 dagen, 1 uur en 55 minuten gekost? Wow...
Ze bedoelden 'echt vuurwerk, met 'echte foto's, i.p.v. getekende vuurwerkjes.
Quote:
Het perfectioneren duurt het langsts hea ;-)
hier heb toegepast. Meerdere plaatjes over elkaar heen leggen, eventueel faden o.i.d.
Wat vele hier waarschijnlijk bedoelen is iets wat ik in de header Kasper schreef op 20.06.2007 17:58:
Nee daar heb ik vandaag een uurtje over gedaan schat ik. Lekkere kut opmerking hoor... of je geeft nuttig commentaar.
Jonathan schreef op 20.06.2007 18:02:
Ze bedoelden 'echt vuurwerk, met 'echte foto's, i.p.v. getekende vuurwerkjes.
Arjan Kapteijn schreef op 20.06.2007 18:07:
Wat vele hier waarschijnlijk bedoelen is iets wat ik in de header hier heb toegepast. Meerdere plaatjes over elkaar heen leggen, eventueel faden o.i.d.
Kee ik begrijp wat jullie bedoelen. Ik vond het leuk om de vorm van een vuurwerkartikel te plaatsen in de header zoals er nu te zien is. Ik ben er niet ontevreden over, vind het er wel leuk uitzien om eerlijk te zien.
Ik heb zelf flink wat fotos van vuurwerk artikelen, misschien dat ik daar eens wat mee ga doen. Wanneer ik weer iets heb zal ik het weer showen :)
Pieter schreef op 07.06.2007 16:02:
Ja klopt...
kmware schreef op 07.06.2007 16:00:
Lijkt wel een standaart layout van freewebs.com ofzo xD.
Vulle!
Vulle!
Ja klopt...
Pieter schreef op 07.06.2007 15:26:
De layout is een template wat ik jaren terug heb gevonden op een freetemplate site.
Vind ik persoonlijk dat je de lelijkste nog hebt uitgekozen ook. Inderdaad meer flitsend en probeer eens een verwisselende header en meer afwisselende kleuren.
P.S. hoezo geen simpel PHP?
deze niet wat voor een vuurwerksite? Ik heb 'm net zelf in elkaar geknutselt.
Tis misschien maar een ideetje maar is een layout als Nou moet je niet iemand anders z'n topic gaan kapen he :P Maar die's wel beter vergeleken met die "oranje" template.
oranje is in een header mooi, een menu kan nog wel, maar voor tekst is het niet handig, ik krijg er koppijn van..
GaMer13 schreef op 21.06.2007 06:54:
Nou moet je niet iemand anders z'n topic gaan kapen he :P Maar die's wel beter vergeleken met die "oranje" template.
He! Het was niet mijn bedoeling om een thread te gaan overnemen, ik dacht gewoon dat het leuk was om een voorbeeldje te laten zien van iets dat wat meer op een vuurwerk site leek.