xampp en mod rewrite
Ik heb op mijn pc een xampp installatie draaien, werkt perfect! Nu ben ik bezig met mod Rewrite. Super maar ik vind het erg complex. Het werkt nu, echter mijn probleem is het volgende:
Ik kan de site welke ik lokaal test, niet 1-op-1 overzetten op de server. Ik moet dan het .htaccess bestand aan passen en alle links in de site en verwijzingen naar css en afbeeldingen.
Lokaal staan onder de directory "c:/htdocs" de websites waar ik mee bezig ben. Als ik nu een site maakt, bv "testsite", kan ik deze in mijn browser bekijken via "//localhost/testsite". De pagina's worden geladen via "//localhost/testsite/nieuws/"
Mod Rewrite werkt dan prima met het volgende .htaccess bestand:
# AddHandler application/x-httpd-php .php
Options All -Indexes
rewriteEngine on
rewriteBase /testsite
rewriteRule ^(.*)/$ ?p=$1 [L]
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik zonder al te veel aanpassingen, mijn site op de server kan zetten en dat mod Rewrite nog steeds goed functioneerd?
Wat is de foutmelding die je krijgt? En wat moet je veranderen zodat het op je remote server wel werkt?
Het laden van de site, zowel lokaal als remote, gaat nu prima; css en afbeeldingen worden gevonden!
Wat gaat er nog mis:
Lokaal: als ik de link met href="/nieuws/" aanklik, komt in de adresbalk van de browser: "//localhost/nieuws/" en de bekende melding "Object niet gevonden" in het browservenster. Hij gaat dus 1 dir niveau terug met alle gevolgen van dien.
Remote: als ik de link met href="/nieuws/" aanklik, wordt de juiste pagina geladen echter is mijn css niet vindbaar.
En als je die pagina via http://127.0.0.1/ aanroept en dan klikt, gaat het dan niet goed? Hoe link je naar je CSS bestand toe?
css link: "<link href="site/css/css_layout.css" rel="stylesheet" ti..."
de dir "site" staat in /testsite.
Moet je dan niet linken naar /testsite/site/css/css_layout.css? Dus met een forward slash die verwijst naar je document root?
Tevens zit ik nog dat ie dan lokaal //localhost/nieuws/ aanroept, ipv "//localhost/testsite/nieuws/" als ik de link "/nieuws/" aanklik.
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
moeten wel toegevoegd worden
Maar, waar zou ik dat dan moeten plaatsen? Voor de rule?
Pfff, het blijft een lastig verhaal. Ik ben nu wel iets verder. Na mijn vakanatie kom ik hier nog op terug. In ieder geval alvast hartelijk dank voor jullie moeite en in zet!
Dank aan iedereen die mee heeft gedacht!