XAMPP <?PHP ?>
ik heb XAMPP geinstaleerd maar zodra ik op een pagina
En maak eens een bestand (phpinfo.php) bijvoorbeeld, zet daar het volgende in:
Als die pagina ook een foutmelding geeft is je php niet goed geïnstalleerd.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door steen
dat heb ik gedaan ;)
BOM helemaal vooraan staan die aangemaakt is door je editor? Welke editor gebruik je?
Heb je niet een in windows werk ik: wordpad
maurice schreef op 19.09.2009 18:48:
in windows werk ik: wordpad
Gebruik liever Kladblok (notepad). Die voegt geen BOM toe. Wordpad wel.
Ik denk dat je even in je apache logs moet kijken of je daar nog wat uit kunt halen.
Je kunt ook die php switch draaien, misschien fixt dat wat. En anders zou ik maar opnieuw beginnen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door maurice
Parse error: syntax error, unexpected '<' in home/a9937449/public_html/test.php on line 3
hoe kan dit?? :S
Welke code gebruik je nu om te testen?
maurice schreef op 19.09.2009 18:48:
in windows werk ik: wordpad
Zeker niet doen.
Nog iets: je moet zien dat de php files worden opgeslagen in ANSI, niet als Unicode of UTF8.
Er zijn hopen goeie, gratis editors te vinden.
Om er een paar te noemen:
programmers notepad; notepad2.exe, notepad++,
Emmanuel Delay schreef op 20.09.2009 14:10:
Nog iets: je moet zien dat de php files worden opgeslagen in ANSI, niet als Unicode of UTF8.
Ik ben erg benieuwd naar je toelichting, ik zou zelf geen goede reden kunnen bedenken om ANSI te gebruiken in plaats van UTF-8. Het grote voordeel van UTF-8 is dat het overal werkt, waarbij 'overal' in de ruimste zin van het woord is. Wil jij je site vertalen naar het Chinees? No problemo, met UTF-8 kan het.
nu ga ik een andere webhost proberen om te kijken of het opgelost is :(
Hij begint over dit teken op line3:
<
Dat is onderdeel van de openingstag van PHP.
Heb je niet toevallig:
in zijn geheel ofzo?
Dus dat je 2 keer php opent?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman
Jonathan schreef op 20.09.2009 16:51:
Ik ben erg benieuwd naar je toelichting, ik zou zelf geen goede reden kunnen bedenken om ANSI te gebruiken in plaats van UTF-8. Het grote voordeel van UTF-8 is dat het overal werkt, waarbij 'overal' in de ruimste zin van het woord is. Wil jij je site vertalen naar het Chinees? No problemo, met UTF-8 kan het.
Emmanuel Delay schreef op 20.09.2009 14:10:
Dit gaat over de editor. Denk aan de BOM characters.
Nee Nee sterker nog al zet ik de php openings TAG neer met die code is regel 2 leeg ;) op mijn beide hosts geeft hij dat ook aan bij een andere een witte pagina ;) ik slim zijn dus dat hij ALLE errors weer moet geven als maar witte pagina :(
maurice schreef op 21.09.2009 17:07:
Nee Nee sterker nog al zet ik de php openings TAG neer met die code is regel 2 leeg ;) op mijn beide hosts geeft hij dat ook aan bij een andere een witte pagina ;) ik slim zijn dus dat hij ALLE errors weer moet geven als maar witte pagina :(
Gebruik eens punten en komma's. Het is onleesbaar.
Dit gaat over de editor. Denk aan de BOM characters.
<<<<
Ik denk het niet. Dan gaat ie het niet hebben over unexpected <. Geen enkele bom heeft namelijk iets als
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<?. Aan de casus die Robert weergeeft zat ik ook te denken.
@TS:
Zou je niet een linkje kunnen geven zodat we even met eigen ogen de volledige foutmelding kunnen zien?
Misschien is het ook handig om het bestand is in notepad te openen en te kijken of dat exact hetzelfde uitziet als in wordpad.
@TS:
Zou je niet een linkje kunnen geven zodat we even met eigen ogen de volledige foutmelding kunnen zien?
Misschien is het ook handig om het bestand is in notepad te openen en te kijken of dat exact hetzelfde uitziet als in wordpad.