XAMPP <?PHP ?>
ik zal een voorbeeldje maken :)
Jan Willem van der Veer schreef op 21.09.2009 17:17:
>>>>
Dit gaat over de editor. Denk aan de BOM characters.
<<<<
Ik denk het niet. Dan gaat ie het niet hebben over unexpected <. Geen enkele bom heeft namelijk iets als
Dit gaat over de editor. Denk aan de BOM characters.
<<<<
Ik denk het niet. Dan gaat ie het niet hebben over unexpected <. Geen enkele bom heeft namelijk iets als
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
<?. Aan de casus die Robert weergeeft zat ik ook te denken.[/quote]
Hij had het dus ook niet over die onverwachte <. Maar over dat als je je bestand in UTF-8 opslaat (wat je wel wilt voor Japanse commentaar, of gewoon Japanse tekst). Dat je dan header problemen met php kan krijgen, aangezien php dat karakter niet herkent.
Dat er zo'n BOM karakter wordt geplaatst is de keuze van het programma. Kladblok doet dat bijvoorbeeld wel. Als je een goede editor hebt, zou die dat dus niet doen.
Lees voor meer informatie wikipedia: [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Byte-order_mark]Byte-order mark[/url].
En ik denk dat het voor jou, Jan Willem van der Veer, maar weer eens tijd is om voor doktertje te gaan spelen... Misschien doe je dan wat nuttigs, paar patinten vermoorden ofzo.
Hij had het dus ook niet over die onverwachte <. Maar over dat als je je bestand in UTF-8 opslaat (wat je wel wilt voor Japanse commentaar, of gewoon Japanse tekst). Dat je dan header problemen met php kan krijgen, aangezien php dat karakter niet herkent.
Dat er zo'n BOM karakter wordt geplaatst is de keuze van het programma. Kladblok doet dat bijvoorbeeld wel. Als je een goede editor hebt, zou die dat dus niet doen.
Lees voor meer informatie wikipedia: [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Byte-order_mark]Byte-order mark[/url].
En ik denk dat het voor jou, Jan Willem van der Veer, maar weer eens tijd is om voor doktertje te gaan spelen... Misschien doe je dan wat nuttigs, paar patinten vermoorden ofzo.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door maurice
Quote:
Yep, maar kijk eens bij de handleidingen van UTF. Zoals je dan zult zien is dat de 16-bit character uFEFF en UTF8 is de corresponderende waarde in bytes EFBBBF.
Dit geeft echter altijd de typische fout: headers already sent of mensen die klagen over vage tekens aan het begin van de pagina.
Daarnaast is geen van deze tekens te representeren als `<` dus krijg je heel simpel die foutmelding ook nooit.
De enige situatie die ik mij kan verzinnen is dat PHP geopend is en dat er ergens een < in de code staat. Nu kan ik mij voorstellen dat de TS doordat hij werkt met wordpad dat het formaat niet klopt (bijvoorbeeld opgeslagen als RTF), maar dan zou hij volgens mij ook nog vage tekens moeten krijgen voordat deze foutmelding zou komen. En dan zou ook het teken `{` logischer geweest zijn, gezien het formaat.
Maar al met al kan ik me niet voorstellen dat de BOM hier de aanleiding toe geeft.
De foutmelding is nu:
Quote:
Parse error: syntax error, unexpected $end in /home/a9937449/public_html/voorbeeld.php on line 1
Je bent dus hoogstwaarschijnlijk ?> of een paar keer } vergeten.
Parse error: syntax error, unexpected '<' in /home/a9937449/public_html/test.php on line 2
Jan Willem van der Veer schreef op 21.09.2009 17:31:
Yep, maar kijk eens bij de handleidingen van UTF. Zoals je dan zult zien is dat de 16-bit character uFEFF en UTF8 is de corresponderende waarde in bytes EFBBBF.
Dit geeft echter altijd de typische fout: headers already sent of mensen die klagen over vage tekens aan het begin van de pagina.
Daarnaast is geen van deze tekens te representeren als `<` dus krijg je heel simpel die foutmelding ook nooit.
Blablabala, blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat, balbalbal, blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat
Quote:
Blablabala, blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat, balbalbal, blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat
Lees jij wel?
Denk het niet echt, hé.
NIEMAND heeft het over dat een BOM karakter door php wordt gezien als <. NIEMAND, NIEMAND, NIEMAND!!!
Er wordt alleen een verwijzing gemaakt dat een BOM karakter WEL voor een 'headers already sent' foutmelding kan zorgen. Aangezien php NIET met het BOM karakter om kan gaan. Die ziet het als OUTPUT en stuurt het dus naar de browser toe.
Wikipedia:
this practice is not recommended, as it will interfere with correct processing of important codes such as the shebang at the start of an interpreted script.[4] It may also interfere with source for programming languages that don't recognise it. For example, gcc reports stray characters at the beginning of a source file, and in PHP, if output buffering is disabled, it has the subtle effect of causing the page to start being sent to the browser, preventing custom headers from being specified by the PHP script. The UTF-8 representation of the BOM is the byte sequence EF BB BF, which appears as the ISO-8859-1 characters  in most text editors and web browsers not prepared to handle UTF-8.
En je moet niet bumpen. D'r is een heel leuk knopje als je nog wat wilt toevoegen of veranderen:
En sorry hoor dat ik 'schreeuw' en rode letters gebruik, als het niet opvalt, dan zorg ik er wel voor dat het opvalt.
Nee ;) dat is enkel bij foutmeldingen :)
Zal dan toch echt wel aan je hosting liggen... Zoek eens een fatsoenlijke, die 'free hosting' bedrijfjes zijn sowieso al brak.
sorry, ik neem alleen maar Gratis :P GRATISHHH IS GOEDHHH !
Sorry, had het niet goed gelezen. Klopt. Er liepen twee dingen door elkaar en ik had het één of het andere betrokken.
@Maurice:
Kun je nog een keer een voorbeeld online zetten waar jouw fout wel staat. Want bij mij stond net echt een andere foutmelding.
En heb je al met notepad het desbetreffende bestand geopend om te zien wat daar letterlijk in staat?
maurice schreef op 21.09.2009 18:23:
sorry, ik neem alleen maar Gratis :P GRATISHHH IS GOEDHHH !
Nou blijkbaar niet hé. Als het niet werkt, dan noem jij dat goed?
Inderdaad, upload het bestand eens. Kijk of de error komt, zoja, download het bestand dan weer en kijk wat er dan in staat.