XAMPP
Ik heb XAMPP (versie 1.5.1) op mijn PC geinstalleerd, en het werkt perfect bij elke navigatie-hyperlink van de XAMPP pagina voor de Windows, behalve slechts een hyperlink 'phpMyAdmin'. Bij deze krijg ik aldoor een pop-up window 'Apache HTTP SERVER'met de tekst 'In Apache HTTP Server is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit gemak.'' met het verzoek om dit foutenrapport te sturen naar Microsoft, of niet.
Ik heb daarna de url 'localhost/phpMyAdmin/index.php' gebruikt, en ik kreeg de 'Welkom op phpMyAdmin 2.7.0-pl1'
pagina met de inloggen-informatie PLUS de volgende PHP foutmeldigingen:
Warning: ini_set() [function.ini-set]: A session is active. You cannot change the session module's ini settings at this time. in C:\Program Files\xampp\phpMyAdmin\libraries\session.inc.php on line 46
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at C:\Program Files\xampp\phpMyAdmin\libraries\session.inc.php:46) in C:\Program Files\xampp\phpMyAdmin\libraries\auth\cookie.auth.lib.php on line 110
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at C:\Program Files\xampp\phpMyAdmin\libraries\session.inc.php:46) in C:\Program Files\xampp\phpMyAdmin\libraries\select_theme.lib.php on line 92
Helaas word ik er niet veel wijs van. Kan iemand mij ermee helpen???
Met vriendelijke groeten van Jan de Vrije.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan de Vrije
Maar ik heb verder geen verstand van XAMPP dus...
Dat moet lukken!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door ArendJan
Wat staat er op regel 46?? Iets van 'set' o.i.d. m.b.t. sessions?
De regel 46 in het bestand 'session.inc.php' is als volgt:
ini_set('session.use_trans_sid',true);
Deregel 110 in het bestand 'cookie.auth.lib.php' is als volgt:
header('Content-Type: text/html; charset=' . $GLOBALS['charset']);
De regel 92 in het bestand 'select_theme.lib.php' is als volgt:
setcookie($theme_cookie_name, $cfg['ThemeDefault'],time()+60*60*24*30,$GLOBALS['cookie_path'],'',$GLOBALS['is_https']);
Als je wilt, laat mij dan weten naar welke e-mail adres ik welke van bovenstaande bestanden kan sturen.
Met vriendelijke groeten van Jan de Vrije.
De 2+3e fout komen door de eerst fout, omdat er output wordt gegenereerd door de de error. Heb je Jelmer zijn oplossing al geprobeert?
^^
Ik denk dat het daar mis gaat..
Comment die regel eens?
//ini_set('session.use_trans_sid',true);
Dit kun je overigens ook doen met .htacces, zie post van Jelmer.. Ipv off doe je dan on..
================================
Server fout!
De server kreeg een interne fout en kon uw vraag niet beantwoorden. De server is overbelast of er was een fout in een CGI script.
Indien u van oordeel bent dat deze server in fout is, gelieve de webmaster te contacteren.
Error 500
localhost
27-4-2006 13:42:23
Apache/2.2.0 (Win32) DAV/2 mod_ssl/2.2.0 OpenSSL/0.9.8a mod_autoindex_color PHP/5.1.1 mod_perl/2.0.2 Perl/v5.8.7
================================
ZONDER dit bestand '.htaccess' gaat het net o als bij de eerste situatie (zie helemaal bovenaan).
Blijkbaar moet dit bestand er niet bij zijn, niet waar?
Nadat ik de door Bas geadviseerde aanpassing ('door het commenteren van de regel '//ini_set('session.use_trans_sid',true);') gaat het toch fout met de bekende pop-up window 'Apache HTTP SERVER'(zie helemaal bovenaan), maar wel ZONDER die PHP error boodschappen. Dan moet ik de gebruikersnaam en password intikken. Is het zelfde zoals ik ze in de security ingevoerd heb? Zo ja, dan gaat het weer hetzelfde fout gaan met die pop-up window.