XHTML 1.0 Strict
Maar heb nu wel een probleempje...
Ik heb een stukje JS (zie topic). Maar daar geeft de validator nog fouten, namelijk dat de < in de if-lus niet mag voorkomen, en moet verandert worden in < Ik nog stom genoeg om te proberen ook, maar dan werkt me JS natuurlijk niet meer.
Heb met <link rel> de JS 'geinclude' maar dan werkt mijn JS ook niet...
Iemand een idee hoe ik het wel werkend krijg && XHTML 1.0 strict?
<script type="text/javascript" src="http://website.nl/inc/javascript.js"></script>
Waarom ga je trouwens niet met xhtml 1.1 aan de slag?
//<![CDATA[
if(blbla)
{
alert('<nagger!>');
}
// ]]>
</script>
Sebastiaan:
Waarom ga je trouwens niet met xhtml 1.1 aan de slag?
Heb er even naar gekeken, maar de enige fouten die hij gaf (op verkeerd doctype na) dat mijn classe van mijn menu leeg zijn... Dus is geen probleem om even om te zetten...
Edit: Nee, wist het niet :$ Werk maar zeer zelden met JS, en met HTML 4.0 gaf de validator geen errors als het gewoon in de head stond. Vandaar...
Gewijzigd op 12/12/2005 15:12:00 door Willem Jan Z
Is CDATA niet alleen voor XML?
Je kunt gewoon zo doen:
<script blah>
<!--
if (blah) { }
-->
</script>
@Willem-Jan: Goedzo ;) Heb je je site al in IE getest?
Mijn testsite op m'n localhost die onderhand al een serieus kunstwerk begint te worden, is ook in xhtml geschreven, en werk gelukkig wel in IE
Het lijkt me niet verstandig om XHTML 1.1 al te gebruiken. XHTML kan namelijk alleen naar de browser worden verstuurd als type text/xml en niet als text/html, zodat je daarmee je site ontoegankelijk maakt voor oudere browsers.
FF & IE & Opera
En werkt bij alle 3 perfect :D
@Willen vp: W3C zegt dat je het als application/xhtml+xml moet verzenden ja, maar doe je dat niet maken ze daar (nog) geen probleem van.
Het kan wel dat ze er geen probleem van maken, maar als je zoveel moeite doet om je code te laten conformeren aan de standaard, moet je niet opeens op het belangrijkste punt gaan afwijken ;-)
line 47 column 1 - Warning: content occurs after end of body
line 7 column 1 - Warning: <script> inserting "type" attribute
line 125 column 1 - Warning: <script> inserting "type" attribute
0 errors / 3 warnings
Ook die zijn volgens mij snel op te lossen.
Tip: Installeer de volgende extensie eens in FF, http://users.skynet.be/mgueury/mozilla/
Ik krijg alleen geen warnings/errors...
@PHPEric: Het hele idee van XHTML is toch dat HTML meer tot XML wordt omgevormd? Die methode die jij geeft is om oude browsers die geen javascript ondersteunen het script niet midden in de pagina te laten dumpen.
Quote:
W3C zegt dat je het als application/xhtml+xml moet verzenden ja, maar doe je dat niet maken ze daar (nog) geen probleem van.
Je zou kunnen kijken of in de array explode(',', $_SERVER['HTTP_ACCEPT']) ook 'application/xhtml+xml' voorkomt. Firefox stuurt de volgende accept-header standaard al mee:
text/xml,application/xml,application/xhtml+xml,text/html;q=0.9,text/plain;q=0.8,image/png,*/*;q=0.5
@Frank: Is Tidy wel geschikt voor xhtml 1.1? Trouwens, w3c zorgt voor de webstandaarden, dus waarom zou je hun validator niet vertrouwen?
@Willem-Jan: Je hebt idd nog een paar alt attributen vergeten, en je hebt ook een non-SGML karakter in je html op lijn 128, teken 125.
Ik dacht ze allemaal getest te hebben, en aangepast...
Ookal bedenk ik me net: mijn laatste update: die collecte meter. Geen alt attribuut. En grote kans dat dat teken het euro teken is... € van maken dus...
Gewijzigd op 12/12/2005 17:57:00 door Willem Jan Z
Hij is weer XHTML 1.1 valid
Willem-Jan:
Die Yippie linkWelke pagina?
Tidy: 19 errors / 308 warnings...
W3 validator: 70 errors / 42 warnings+info's
Geen Doctype, <br /> terwijl dit feitelijk gewoon html 4.01 is, ...
Sebastiaan:
@Frank: Is Tidy wel geschikt voor xhtml 1.1? Trouwens, w3c zorgt voor de webstandaarden, dus waarom zou je hun validator niet vertrouwen?
Ik vertrouw volledig op de validator van w3c! Sterker nog, dat is altijd de controle die van doorslaggevend belang is. Dit is namelijk ook toegankelijk voor mensen zonder Tidy (veel klanten e.d.). Maar, het is wel zo handig dat Tidy iedere webpagina direct voor mij valideert zonder dat ik daar iets voor hoef te doen.
Ik heb trouwens geen idee hoe het zit met de 1.1 ondersteuning. Ik heb het nog niet nodig gehad en heb me er dus ook niet verder in verdiept.