xhtml strict - pagina wordt soms wit weergegeven
sinds vandaag ben ik overgestapt naar strict xhtml. alleen zorgt dit nog wel voor een aantal problemen.
1) op mijn website http://www.mijnsurfwinkel.nl/home ziet er alles goed uit, maar als je op een link klikt verschijnt er willekeurig een witte pagina. als je de pagina herlaad zie je wel de inhoud. in de broncode zie je gewoon alles staan.
2) als je de website opent in internet explorer wil hij de website downloaden, zonder hem gelijk weer te geven in de browser. met de foutmelding: 'het volgende bestand kan niet worden gedownload: home van website'
Volgens validator.w3.org is mijn website toch 'Valid XHTML 1.0 Strict'. Iemand enig idee wat de oplossing kan zijn?
.. ik gokte op base href, want dit klinkt erg 1998 en toen ik dat weghaalde werkte hij ook. Dus haal dat maar eens weg! :)
2) inmiddels is probleem 2 opgelost. dat lag aan 'header("Content-Type: text/html; charset=utf-8");' wat eerst 'application/xhtml+xml;' was.
3) het laatste probleempje heeft ook te maken met strict xhtml. als ik deze code in traditional xhtml laat zien werkt hij prima, maar niet bij strict:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<div style='display: inline;' id='niets'>
<a
href='javascript:void();'
style='text-decoration:none;cursor:pointer;cursor:hand;'
onclick="javascript: alles.style.display='inline'; niets.style.display='none';">Meer info</a>
</div>
<div style='display:none;' id='alles'>
<a
onclick="javascript: niets.style.display='inline'; alles.style.display='none';" >Verberg</a>
</div>
<a
href='javascript:void();'
onclick="javascript: alles.style.display='inline'; niets.style.display='none';">Meer info</a>
</div>
<div style='display:none;' id='alles'>
<a
onclick="javascript: niets.style.display='inline'; alles.style.display='none';" >Verberg</a>
</div>
Edit: Het is idd niet base href, het is je stylesheet. Als je die weghaald werkt 't wel. Er zit waarschijnlijk een fout in stylesheet.css
Edit 2:
.. en wel hier:
h1{
font-size:25px;
font-weight: bold;
color: #0066cc;
font-style: italic;
margin-bottom: 0px;
border-bottom: 3px solid #0099cc (Niet afgesloten)
}
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Gerben Jacobs
voor div #main overflow hidden verwijderen leverde bij mij de pagina op...
Gerben Jacobs schreef op 01.04.2008 13:07:
Dat is toegestaan; CSS compressors halen die laatste punt-komma zelfs automatisch weg! border-bottom: 3px solid #0099cc (Niet afgesloten)
3) probleem 3 - de bedoeling is dat er een langer tekst bij de producten verschijnt als je op 'Meer info' klikt. en deze tekst moet ook weer verdwijnen met de link 'Verberg'. Dit doe ik d.m.v. onclick="javascript: alles.style.display='inline'; niets.style.display='none';" in een a met href='javascript:void();' in tradiotional xhtml werkt het, maar nog niet strict
En als je href="#" onclick="javascript:void();return false;" doet?