Xhtml website ombouwen naar php met mysql database hoe?
Alleen nu zou ik toch wel mijn website in PHP willen hebben dat alles wat op mijn website staat dat hij dat uit een MySQL database haalt.
Belangrijkste wat ik nu eerst zou willen dat ik :
Titel, Header/Kop, en content dat hij dat uit de database haalt.
Heb al verschillende websites gelezen over PHP maar kan niet echt vinden wat ik precies in de MySQL moet zetten en wat precies in mijn website.
Dus wat verwacht je nu van ons?
wil alles gewoon zelf doen maar ook het begrijpen wat ik doe in PHP. En niet gewoon overschrijven en dat ik nog steeds niet weet hoe en wat ik precies gedaan heb.
Zou gewoon wat tips willen, of websites waar ik wat aan heb en kan leren.
Hoe alles in mekaar zit om den duur zou ik gewoon een eigen cms willen schrijven maar moet wel eerst alles kunnen begrijpen wat ik moet invullen.
Zoals verbinding maken met de Database dat is nog niet zo moeilijk alleen je hebt om een database te maken zoveel verschillende variables, functies en waardes zoals
++ of -- dat is allemaal nieuw voor mij.
Om te beginnen zou ik gewoon willen weten hoe ik precies de header/afbeelding en titel(tekst) in mijn database kan zetten dat wanneer ik in database wat verander dat ik dat ook zie op mijn website.
En in hoeverre ben je al bekend met php (en eventueel sql)?
Stel ik maak nieuwe database aan test1 met tabel header dan weet ik niet wat ik moet aangeven bij alles. Om het uiteindelijk in php de verbinding te leggen dat zou mij wel lukken denk ik.
J Wolleswinkel op 07/07/2010 19:51:30:
Titel, Header/Kop, en content dat hij dat uit de database haalt.
Ik zou doorgaans statische zaken als titel, header/kop niet uit een database gaan halen. Content kan als het dynamisch is; anders heeft het gebruik van een database weinig toegevoegde waarde.
Waar ik het met name voor gebruik is om anderen gegevens in te laten voeren of query's uit te voeren o.b.v. informatie-verzoek van bezoeker.