XML parser

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Backend Developer Scrummaster .NET

Samengevat: Deze werkgever is een ambitieus internetbedrijf met een passie voor digitale communicatie. Ben jij geschikt als Backend Developer? Heb je ervaring met .NET platform? Vaste baan: Backend Developer / SCRUM Master Scrum HBO WO €3.800 - €6.000 Deze werkgever is een innovatief bedrijf met enthousiaste mensen die jarenlang ervaring hebben met het ontwikkelen internet- en intranetoplossingen. Wij houden van korte lijnen en open en eerlijke communicatie. Wij zetten graag onze jarenlange ervaring in om perfect werkende oplossingen te ontwikkelen. Wij ondersteunen dienstverlenende organisaties bij het ontwikkelen en realiseren van een effectief, adaptief communicatieplatform. Je ontwikkelt met ons de meest

Bekijk vacature »

Medior PHP developer

Functie Samen met je development team werk je Agile Scrum en met jullie gezamenlijke kennis en ervaring bepalen jullie samen de beste keuze voor techniek en architectuur. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en denkniveau • Je hebt goede kennis en ervaring met PHP • Je bent niet bang voor complexe projecten • Je werkt graag zelfstandig aan applicaties • Je bent altijd nieuwsgierig naar nieuwe

Bekijk vacature »

Software Developer PHP JavaScript Python HBO SQL

Samengevat: Wij zijn een softwarebedrijf voor Autodealers. Ben jij een Medior of Senior Software Developer? Heb je ervaring met PHP, JavaScript of Python? Vaste baan: Java.Developer Software HBO €3.000 - €5.200 Bij ons op de werkvloer is er een positieve en informele sfeer. Naast een goede begeleiding en een enthousiaste klantenkring biedt deze werkgever een prettige omgeving met zeer afwisselende werkzaamheden. Houd jij van aanpakken en denk je dat je deze uitdaging aankunt? Dan zoeken wij jou! Zij werken voor grote klanten. Zij doen omvangrijke projecten die we bij deze werkgever op kantoor realiseren (geen detachering). Zij werken met state-of-the-art

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Doorontwikkelen van software; Ontwikkelen en testen van nieuwe functionaliteiten; Implementaties van nieuwe functionaliteiten en updates; Verzorgen van technische migraties naar nieuwe frameworks; Verwerken van incidenten. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de regio Amsterdam, draagt bij aan het verbeteren van de veiligheid en efficiëntie van de Nederlandse infrastructuur door het ontwikkelen van afgemeten software oplossingen. Zo passen zij location intelligence toe om onderhoud en reparaties efficiënt te laten verlopen. Verder zorgen deze systemen dat incidenten zo snel mogelijk worden opgelost. Als Front-end Developer ben jij samen met je team betrokken met het (door)ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Java Front-end Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten in Java met tools als Springboot, MS SQL Server (T-SQL) en JavaScript; Het onderhouden van de (web-)applicaties binnen een complexe omgeving; Werken aan de migratie van een monolithisch systeem naar een architectuur gebaseerd op Kubernetes; Code reviews met collega's en actieve kennisuitdelingsessies voeren; Het uitvoeren van unit- en systeemtests Experimenteren met nieuwe tools en technieken. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen

Bekijk vacature »

Database ontwikkelaar

Functieomschrijving Wil jij aan gave logistieke softwareprojecten werken en bij een uniek softwarebedrijf in de regio van Tilburg? Wacht niet langer en reageer snel op deze vacature. Als Database ontwikkelaar ga je aan de slag het schrijven van stored procedures en verder uitbouwen van de SQL database. Je werkt in een database team, met allemaal mensen die energie krijgen van software en techniek. Verder krijg je als taak: Optimaliseren en uitbouwen van de MS SQL databases die gebruikt worden; Optimaliseren van query's, waardoor er efficiënter gewerkt kan worden; Je werkt met de technieken T-SQL of PL/SQL; Bij interesse kan je

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op de functionele aspecten, zodat

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

Als Front-End React Developer verbeter je de user experience van onze eigen webapplicaties voor onze collega's binnen Coolblue. Wat doe je als Front-End React Developer bij Coolblue? Als Front-end React Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten met React.js. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end React Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg waar jij de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je gaat projecten vanaf het begin tot het eind begeleiden. Je sluit aan bij meetings met klanten om hun processen in kaart te brengen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt

Bekijk vacature »

Informeel bureau zoekt Senior PHP developer

Functie Als senior PHP developer neem je het voortouw in ontwikkeltrajecten en ben je in staat werk uit te leggen aan collega’s om zo je kennis met hen te delen. Je deinst niet terug voor ingewikkelde projecten. Deze zie jij alleen maar als uit uitdaging. Je werkt doorlopend aan klantcases (en hierdoor je klant echt leert kennen), maar toch ben je afwisselend bezig. Dit alles in een vrije en ontspannen werksfeer, met een team van gelijkgestemde. Binnen de development teams werken ze met o.a. PHP, Laravel, React, Node, Elastic, Amazon AWS, JIRA, Solid, Domain-driven-design, Doctrine, Redis, docker, Kubernetes, CI, PHP

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework. Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met back-end development. Verder staat dit

Bekijk vacature »
Dizzy

Dizzy

08/08/2007 10:25:00
Quote Anchor link
Hey,

Ik heb een (groot) probleem met een team_parse voor whatpulse.
De bedoeling is redelijk simpel :
-XML parser maken met php -> zet alle waardes in database
-En daarna worden waardes uit database gehaald voor statistieken.

Ik heb al de standaard parser die ze gebruiken bij whatpulse gedownload (staat op officiele site) en hij stopt bij een speciaal character . Het moet eigenlijk een é (e acute ofzo) zijn maar hij ziet dat als een speciaal character (in de XML pagina zie je ook een vraagteken , maar als je dat vraagten copierd en ergens plakt zie je een vierkantje) http://whatpulse.org/api/teams/1295.xml dit is de XML pagina waar alle gegevens van worden gelezen , en als je even zoekt (Control + F) op de naam Mr_fr dan zie je daar het vraagteken al staan.

En dit is de gebruikte team_parse.php (bij andere parser lukt het ook niet)

<pre>
<?php
ini_set('display_errors', 1);
error_reporting(E_ALL);
/*
* readTeamStats(teamid)
* - Read WhatPulse team statistics from the webapi into an array.
*
* Author: [email protected]
* Based on script for www.sogamed.com
*/
function readTeamStats($teamid, $team_stats, $members)
{
//
$statistics_tags = array("TeamName", "TeamDescription", "TeamMembers", "TeamClicks",
"TeamKeys", "TeamRank", "TeamDateFormed", "TeamFounder");

$member_tags = array("MemberName", "MemberUserID", "MemberKeys", "MemberClicks",
"MemberLastPulse", "MemberManager", "MemberCountry");

$data = file_get_contents("http://whatpulse.org/api/teams/".$teamid.".xml");

$data = utf8_decode($data);
$parser = xml_parser_create();

xml_parser_set_option($parser, XML_OPTION_CASE_FOLDING, 0);
xml_parser_set_option($parser, XML_OPTION_SKIP_WHITE, 1);
xml_parse_into_struct($parser, $data, $values, $index);
xml_parser_free($parser);

for ($x = 0; $x < sizeof($statistics_tags); $x++)
{
$team_stats[$statistics_tags[$x]] = $values[$index[$statistics_tags[$x]][0]]['value'];
}

for ($x = 0; $x < sizeof($index['Member']); $x++)
{
for ($y = 0; $y < sizeof($member_tags); $y++)
{
if ($values[$index[$member_tags[$y]][$x]]['level'] == 5)
{
$members[$x][$member_tags[$y]] = addslashes($values[$index[$member_tags[$y]][$x]]['value']);
}
}
}
}

$team_stats = array();
$members = array();

readTeamStats(1295, &$team_stats, &$members);

print_r($team_stats);
print_r($members);
?>
</pre>

Ik heb al geprobeerd MET $data = utf8_decode($data); en ook al zonder, maar dit geeft ongeveer dezelfde output.

Misschien kan het ook helpen als ik zeg dat wel wel een tiental (mss wel hondertal) Notice Errors hebben :

Notice: Undefined offset: 299 in team_parse.php on line 42

Notice: Undefined index: in team_parse.php on line 42

Notice: Undefined offset: 299 in team_parse.php on line 42

Notice: Undefined index: in team_parse.php on line 42

en zo gaat het nog een hele tijd door.

Bij voorbaat dank!,
dizzy
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Dizzy

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 09:32:17

Winston Smith

Winston Smith

08/08/2007 11:39:00
Quote Anchor link
En &eacute; heb je ook al geprobeerd? En de karakterset gedefinieerd?

Die notices hebben er weinig mee te maken, die betekenen dat je een waarde uit een niet bestaande sleutel probeert te lezen, en niet bestaande arrays probeert op te roepen.

Dizzy

Dizzy

08/08/2007 11:44:00
Quote Anchor link
Ja maar het probleem is dat als ik eregi_replace zou gebruiken :) en met dreamweaver opslaag zit hij te melden dat mijn UNI-8 code dan kapot gaat ofzoiets ...
Maar zoals ik al gezegd heb geeft XML het ook al niet tegoei weer : <MemberName>Mr_Fr&#65533;</MemberName> en als ik dat vraagteken ergens in msn of dreamweaver zeg ... krijg ik een vierkantje ;)

(heb ook al opgeslagen via kladblok en nog eens gerefreshed maar dat geeft ook geen resultaat)

Winston Smith

Winston Smith

08/08/2007 11:52:00
Quote Anchor link
http://whatpulse.org/api/teams/1295.xml , die opent wat beter dan jouw eerste link (zonder .xml) :P

Edit:
Hmm...dan is het nog heel traag. Mijn browser loopt er bijna van vast en ik krijg geen XML te zien :P
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Winston Smith

Dizzy

Dizzy

08/08/2007 11:55:00
Quote Anchor link
jah gewoon even wachten ... komt zeker envast wel ;) duurt bij mij 15 seconde vanaf start :) en ik gebruik mozilla firefox 2.0.0.5 ...

Winston Smith

Winston Smith

08/08/2007 12:00:00
Quote Anchor link
Ja ik zag het al. Het is gewoon een erg lange lijst. :) Een Mr_fr kan ik niet vinden in ieder geval. Wel zie ik in je bron dat je de xml zo begint:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?xml version="1.0"?>

Terwijl het gebruikelijk is daar ook een encoding in te zetten. Probeer eens

Code (php)
1
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

Of in plaats van UTF-8, ISO-8859-1.

Edit:
Mr_fr ook gevonden.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Winston Smith

Dizzy

Dizzy

08/08/2007 12:08:00
Quote Anchor link
^^ ik kan niets aan de broncode veranderen ... dat zijn officieel gegenereerd XML pagina's ^^ tenzij ik er iets via PHP aan kan doen?

Pim Vernooij

Pim Vernooij

08/08/2007 12:30:00
Quote Anchor link
Je kan via php utf8_encode() over alle data die je naar de XML stuurt laten gaan. Op deze manier dwing je af dat die data met utf8 is gecodeerd. Een XML zonder char set is volgens mij standaard utf-8, volgens mij vereist de XML standaard ook utf-8.

Wat ook kan is dat de pagina waar je de data invoert niet op utf-8 draait. Zet bovenin je code (na <head>) de volgende code:
Code (php)
1
meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
Let op dat deze tag de éérste tag is die in de <head> staat. Anders kan de data die daarvoor geplaatst word niet correct gecodeerd worden, omdat op dat moment het character set nog niet bekend is.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Pim Vernooij

Dizzy

Dizzy

08/08/2007 12:51:00
Quote Anchor link
bedoel je
Code (php)
1
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">

of echt zonder <
Code (php)
1
meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
?

Edit:
helpt niets :( hebben jullie misschien iets in peto waarbij je die user negeert? zodat we toch al verder kunnen?

Winston Smith

Winston Smith

08/08/2007 12:54:00
Quote Anchor link
Nee, dat is met < natuurlijk :)

Dizzy

Dizzy

08/08/2007 12:56:00
Quote Anchor link
Ok ... voor de anderen mss heb ik een screenshot genomen met mijn outputprobleem :

Afbeelding

Dizzy

Dizzy

08/08/2007 16:54:00
Quote Anchor link
Het probleem is opgelost!
Wss zullen de mensen die dit probleem later ook hebben (met andere XML parser) het op-prijs-stellen dat ik even het antwoord post .

Wel heel simpel -> XML data cashen :)

Bedankt toch voor de reacties en het meedenken!,
dizzy

Bart van der veen

bart van der veen

08/08/2007 18:56:00
Quote Anchor link
als je php 5 gebruik kun je ff kijken naar simple xml

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.