[XML PHP] Sudoku
Ik begin alvast met te zeggen dat ik hier vrij nieuw ben was al langer geregistreerd. Ik ben nl. Ward en ik ben student multimedia. Ik zal hier al maar direct zeggen dat jullie mij zeker de oplossing niet direct moeten geven naar mijn vraag maar wat hulp zou altijd leuk zijn. Ik moet namelijk voor eindwerk een spel maken en ik ben van plan om een eigen sudoku te maken.
Mijn werkwijze gaat als volgt. Ik maak verschillende XML documenten aan die via XSL op een sudoku layout lijken. Zo maak ik er naar gelang level namelijk
1 = simpel 1.1, 1.2, 1.3
2 = gevordder 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5
3 = moeilijk 3.1, 3.2, 3.3, 3.4 ...
Dit zit er namelijk zo uit: (bekijk de XML & XSL bestand)
http://wardkennes.be/sudoku/
Dit kan je voorbereiding noemen op het moeilijke gedeelte.
Nu zit ik vast ofwel: (ben nog niet goed in PHP) maak ik een script dat de php inzichzelf oplost en als de gebruiker een juist getal plaatst komt er een groene achtergrond. Zet de gebruiker een fout getal komt er een rode achtergrond.
Ofwel maak ik hetzelfde maar dan moet ik uit mijn boekje met sudoku's ook nog de juiste ingevulgde nemen en deze ook in XML schrijven en zo laten vergelijken met PHP?
Wat kan ik volgens jullie het beste doen?
Mvg Ward
als dat lukt, dan zou ik maar eens zoeken om een sudoku oplosser (er zijn er een paar te vinden op internet) maar dat is heel erg moeilijk.
Mvg Warre
http://www.phphulp.nl/php/zoeken.php?search=1&q=sudoku&w=PHP+scripts&=+Zoeken+
Zoek en gij zult vinden. Wie weet brengt dit je op ideeën. Niet domweg overnemen natuurlijk. Het blijft een schoolopdracht ;)
Zoek en gij zult vinden. Wie weet brengt dit je op ideeën. Niet domweg overnemen natuurlijk. Het blijft een schoolopdracht ;)
Mijn denkwijze is andes dan het voorbeeldje dat je gaf. Bij mij vergelijkt hij en lost hij dus niet op.
En het is wel mooi het bovenstaande script maar ik zou het liever op de vergelijkende manier proberen. Met welke "dingen" moet ik dan vooral werken in php?
Mvg Ward
Warre schreef op 28.12.2007 13:49:
Mijn denkwijze is andes dan het voorbeeldje dat je gaf. Bij mij vergelijkt hij en lost hij dus niet op.
Met het bovenstaande script je zou eerst het goede antwoord kunnen uitzoeken. En zodra er iets word ingevuld ga je dat vergelijken met het antwoord.
Ik bak er niet veel van :( pfff
1) wat lukt er niet
2) laat eens een paar regels code zien
3) wat voor errors krijg je?
Mvg Warre
Volgens mij moet je geen 2 XML's gaan vergelijken maar juist checken of een bepaalde zet 'kan', pak dus ieder 3*3 blokje apart en ga dan kijken of er een cijfer ingevuld word die er al in staat, en of de optelsommetjes kloppen.
Eigenlijk niet als je op het 3de rije iets naar beneden een 2 invult en controleert geeft hij dit fout aan terwijl het juist is
Spatie geeft fout.
Zodra je iets invuld wat fout is dan word de achtergrond kleur van het vakje rood, wanneer je dat vakje leegmaakt en weer op controleer druk blijft hij rood.
Just a thought
IK krijg geen kleuren? En ik kan getallen > 9 invullen en andere karakters.