[XML PHP] Sudoku

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie omschrijving Voor een klein bedrijf in de buurt van Nieuwegein zijn wij per direct op zoek naar een talentvolle PHP developer. Er wordt veel ruimte geboden voor eigen initiateven, waardoor je een mooie stempel kan drukken op jouw eigen werkzaamheden (zowel operationeel als strategisch). Het bedrijf heeft middels externe programmeurs een multimedia platform ontwikkeld, maar willen geleidelijk de ontwikkeling naar binnen halen. Om die reden zoeken zij een communicatieve interne PHP developer die graag meebouwt aan het succesvolle product. Je gaat de volgende werkzaamheden verrichten: Platform beheren en programmeren (PHP, MySQL, JQuery, Javascript, XML & HTML); Communicatie en aansturing

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in ons development team met twee andere .NET developers. Als team werken jullie in scrum en is er iedere ochtend om 11.00 een standup. Jij krijgt als junior .NET ontwikkelaar een inwerk traject dat echt specifiek wordt ingericht op basis van wat jij nodig hebt. Een van de grootste pluspunten bij ons is dat wij binnen ons bedrijf veel (technische) vrijheid geven en juist eigen initiatieven erg stimuleren. Jouw werkzaamheden gaan er bij ons als volgt uit zien: – Het ontwikkelen van nieuwe software samen met interne en eventueel externe ontwikkelaars; – Het

Bekijk vacature »

Productontwikkelaar Food

Wat ga je doen Als Productontwikkelaar Food ga je nieuwe producten ontwikkelen en bestaande producten verbeteren. Je bent hierbij betrokken bij het gehele proces: van productconcept naar proefreceptuur, het realiseren va het product (op kleine schaal) en het testen van producten in een productieomgeving. Verder: Bewaak je de status van verschillende fases van productontwikkeling en lever je tijdig de benodigde data aan Ben je bezig met de optimalisatie van oude en nieuwe recepturen Begeleid of organiseer je proefsessies (sensorisch onderzoek) in het team en/of bij klanten Onderhoud je contacten met de klanten, leveranciers van grondstoffen e.a. externe partijen Houd je

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer (React)

Functie Met een ontwikkelafdeling van ruim 20 collega’s is dit zo ongeveer de helft van alle medewerkers. De software(ontwikkeling) is dan ook de drijvende kracht binnen de organisatie. Ze werken aan het verbeteren dan de bestaande, maar zeker ook nieuwe producten. De software bestaat uit verschillende (React) webapplicaties, maar ook een mobile (React native) app. Hierdoor kom je met verschillende uitdagingen in aanraking en is Mobile kennis natuurlijk mooi meegenomen. De software wordt door vele duizenden professionals dagelijks gebruikt en bevatten grote hoeveelheden data. Aan het team de uitdaging om hierin de best mogelijke gebruiksvriendelijkheid neer te zetten door gebruik

Bekijk vacature »

Java Front-end Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten in Java met tools als Springboot, MS SQL Server (T-SQL) en JavaScript; Het onderhouden van de (web-)applicaties binnen een complexe omgeving; Werken aan de migratie van een monolithisch systeem naar een architectuur gebaseerd op Kubernetes; Code reviews met collega's en actieve kennisuitdelingsessies voeren; Het uitvoeren van unit- en systeemtests Experimenteren met nieuwe tools en technieken. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

Als Lead webdeveloper bij KUBUS ben je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de webapplicatie en services van BIMcollab. In je rol als lead developer zoek je als vanzelf op een creatieve manier naar het optimum tussen benodigde implementatie-tijd, de performance van de applicatie en een snelle go-to-market van features, aansluitend bij onze geautomatiseerde test- en release train. Hierbij bewaak je in samenwerking met de andere senior ontwikkelaars in je team de architectuur van de applicatie en adviseer je de product owner over noodzakelijke refactoring om de onderhoudbaarheid van het platform te verbeteren. Ons

Bekijk vacature »

IT Manager team PaaS

TenneT is hard groeiende om haar ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Lead PaaS die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je wordt de Teammanager (Lead) van een nieuw team binnen de afdeling Basic van Information Technology and Facilities (ITF) van TenneT. Het team heet Platform as a Service. Hier wordt elke dag in een goede sfeer met zijn allen hard gewerkt om vanuit IT

Bekijk vacature »

Product Developer (M/F), Fulltime 40 h/week

A global Plantbased revolution – that is our dream. Maximising the protein transition – that is our mission. Producing and developing sustainable and delicious products – that is what we do. Ojah is a fast growing company with a mission and has the ambition to be the world leader in its field. To support this growth we are hiring new colleagues. People that would like to make a difference and dare to dream big. With currently a 150 colleagues proudly working on our exceptional products. Working in a dynamic surrounding that runs full speed ahead. We need you! Product Developer

Bekijk vacature »

Senior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als Senior .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag met complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek (denk aan ECT) en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Heb jij affiniteit met ICT en een WO diploma in de pocket? Dan ben je hier aan het juiste adres. Voor een opdrachtgever in Amsterdam zijn wij op zoek naar kandidaten die (enige) ervaring hebben met Java, Javascript, C of C++. Je zal door middel van trainingen worden opgeleid tot een volwaardige Software Developer. Er wordt tijdens de training natuurlijk veel aandacht besteedt aan de vaktechnische aspecten, maar er gaat ook veel aandacht uit naar jouw persoonlijke ontwikkeling. Bedrijfsprofiel Bij deze opdrachtgever in de omgeving van Amsterdam zoeken ze meerdere enthousiaste kandidaten die hun carrière willen starten met

Bekijk vacature »

PHP Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder! Voor een organisatie in de regio Utrecht die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in

Bekijk vacature »
Warre Kens

Warre Kens

26/12/2007 23:27:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik begin alvast met te zeggen dat ik hier vrij nieuw ben was al langer geregistreerd. Ik ben nl. Ward en ik ben student multimedia. Ik zal hier al maar direct zeggen dat jullie mij zeker de oplossing niet direct moeten geven naar mijn vraag maar wat hulp zou altijd leuk zijn. Ik moet namelijk voor eindwerk een spel maken en ik ben van plan om een eigen sudoku te maken.

Mijn werkwijze gaat als volgt. Ik maak verschillende XML documenten aan die via XSL op een sudoku layout lijken. Zo maak ik er naar gelang level namelijk

1 = simpel 1.1, 1.2, 1.3
2 = gevordder 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5
3 = moeilijk 3.1, 3.2, 3.3, 3.4 ...

Dit zit er namelijk zo uit: (bekijk de XML & XSL bestand)
http://wardkennes.be/sudoku/

Dit kan je voorbereiding noemen op het moeilijke gedeelte.
Nu zit ik vast ofwel: (ben nog niet goed in PHP) maak ik een script dat de php inzichzelf oplost en als de gebruiker een juist getal plaatst komt er een groene achtergrond. Zet de gebruiker een fout getal komt er een rode achtergrond.

Ofwel maak ik hetzelfde maar dan moet ik uit mijn boekje met sudoku's ook nog de juiste ingevulgde nemen en deze ook in XML schrijven en zo laten vergelijken met PHP?

Wat kan ik volgens jullie het beste doen?

Mvg Ward

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 14:09:16

Hipska BE

Hipska BE

26/12/2007 23:57:00
Quote Anchor link
ik zou eerst beginnen met php laten vergelijken met de oplossing

als dat lukt, dan zou ik maar eens zoeken om een sudoku oplosser (er zijn er een paar te vinden op internet) maar dat is heel erg moeilijk.

Warre Kens

Warre Kens

28/12/2007 13:33:00
Quote Anchor link
Ik heb nu 2 XML sudoku's 1 die ingevuld moet worden & een ingevulde... Maar ik heb er niet direct een idee van hoe deze met elkaar te laten vergelijken?

Mvg Warre

Crispijn -

Crispijn -

28/12/2007 13:35:00
Quote Anchor link
http://www.phphulp.nl/php/zoeken.php?search=1&q=sudoku&w=PHP+scripts&=+Zoeken+

Zoek en gij zult vinden. Wie weet brengt dit je op ideeën. Niet domweg overnemen natuurlijk. Het blijft een schoolopdracht ;)

Warre Kens

Warre Kens

28/12/2007 13:49:00
Quote Anchor link
Ik had dat script al reeds gevonden. Maar zoals boven al vermeld wordt zou ik het namelijk anders willen ik heb een reeks met sudoku's in XML en per juist getal dat de persoon in vult moet de achtergrond groen worden.

Mijn denkwijze is andes dan het voorbeeldje dat je gaf. Bij mij vergelijkt hij en lost hij dus niet op.

En het is wel mooi het bovenstaande script maar ik zou het liever op de vergelijkende manier proberen. Met welke "dingen" moet ik dan vooral werken in php?

Mvg Ward

Thijs X

Thijs X

28/12/2007 14:10:00
Quote Anchor link
Warre schreef op 28.12.2007 13:49:

Mijn denkwijze is andes dan het voorbeeldje dat je gaf. Bij mij vergelijkt hij en lost hij dus niet op.

Met het bovenstaande script je zou eerst het goede antwoord kunnen uitzoeken. En zodra er iets word ingevuld ga je dat vergelijken met het antwoord.

Warre Kens

Warre Kens

01/01/2008 12:51:00
Quote Anchor link
Ik bak er niet veel van :( pfff

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

01/01/2008 13:08:00
Quote Anchor link
Dat is jammer, maar wat kunnen wij hier uit opmaken? Met andere woorden:

1) wat lukt er niet
2) laat eens een paar regels code zien
3) wat voor errors krijg je?

Warre Kens

Warre Kens

01/01/2008 13:20:00
Quote Anchor link
Thijs zei tegen me dat ik via het Sudoku Solver script het zou kunnen afleiden hoe hem te verbeteren. Maar dat vindt ik niet. Ik moet als het ware 2 xml's met elkaar vergelijken... Zijn er geen "steunpunten" of hoe je het moet noemen waar in het zowat kan op bouwen? (tips of, dingen die ik zeker moet gebruiken?)

Mvg Warre

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

01/01/2008 15:14:00
Quote Anchor link
Volgens mij moet je geen 2 XML's gaan vergelijken maar juist checken of een bepaalde zet 'kan', pak dus ieder 3*3 blokje apart en ga dan kijken of er een cijfer ingevuld word die er al in staat, en of de optelsommetjes kloppen.

Warre Kens

Warre Kens

02/01/2008 13:49:00
Quote Anchor link
Het is zo goed als klaar :)

http://wardkennes.be/sudoku/testxml.php

Wouter K

Wouter K

02/01/2008 14:32:00
Quote Anchor link
Eigenlijk niet als je op het 3de rije iets naar beneden een 2 invult en controleert geeft hij dit fout aan terwijl het juist is

- SanThe -

- SanThe -

02/01/2008 14:52:00
Quote Anchor link
Spatie geeft fout.

Thijs X

Thijs X

02/01/2008 16:18:00
Quote Anchor link
Nog een bug:
Zodra je iets invuld wat fout is dan word de achtergrond kleur van het vakje rood, wanneer je dat vakje leegmaakt en weer op controleer druk blijft hij rood.

Joep

Joep

02/01/2008 16:26:00
Quote Anchor link
en misschien de input value restricten tot 1 value, nu kan ik 999999 invullen...
Just a thought

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

02/01/2008 16:28:00
Quote Anchor link
IK krijg geen kleuren? En ik kan getallen > 9 invullen en andere karakters.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.