xml uitlezen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

Als Lead PHP developer bijdragen aan het onderwijs

Functie Als Lead PHP developer zet je samen met het team en de andere lead developers de technische lijnen uit als het gaat om het ontwikkelen van de applicaties en bepaal je samen met de PO waar elke sprint aan gewerkt zal worden. Je kunt op basis van een user story een goede aanpak formuleren en een planning opstellen, en andere hierin meenemen. Wanneer je team code schrijft verwacht je degelijke oplossingen, bij voorkeur gebruik makend van Domain Driven Design. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit

Bekijk vacature »

Junior / Medior C# .NET ontwikkelaar in Brabants t

Bedrijfsomschrijving Ben jij een gepassioneerde C# .NET ontwikkelaar met een voorliefde voor hardware? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Bij ons bedrijf krijg je de kans om deel uit te maken van een team van sociale en enthousiaste techneuten die er elke dag naar streven om onze eigen ontwikkelde software nog beter te maken. Het team van ongeveer 10 team medewerkers maakt zich hard om de interne processen gestroomlijnd te laten verlopen. Functieomschrijving Als lid van ons hechte en behulpzame team word je betrokken bij diverse projecten. Daarbij krijg je te maken met data-analyses, content en de logistieke

Bekijk vacature »

Senior Fullstack Developer (GOLang, TypeScript)

Bedrijfsomschrijving Our client is one of the large worldwide accounting firms. Functieomschrijving We are looking for a senior (all-round) developer (Project On Demand / Tax Technology) Uses as much as possible technology in support of the development process: Git, Jenkins, Docker, npm, skaffold, helm, etc. We are looking for a real hands-on developer; ie not a team lead or other managerial-style role; Acts with integrity both internally and externally and takes personal responsibility in this respect; Curious about the developments within their field and driven to make a difference with the team; Able to empathize with colleagues and stakeholders and

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

Als PHP developer bijdragen aan beter onderwijs?

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een PHP developer die mee gaat werken aan de (door)ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js en

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

C# Developer

Dit ga je doen Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s; Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van C# / .NET en deelt deze kennis binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de

Bekijk vacature »

(Junior) Back-end Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Altijd al willen werken bij een organisatie, die maatwerk applicaties bouwt, die echt impact hebben in de maatschappij? Dit is je kans. Voor een kleine organisatie in de regio van Eindhoven ben ik op zoek naar een C# Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de ontwikkeling van maatwerk software en applicaties. Deze organisatie werkt voor grote organisaties in Nederland, maar ook voor het MKB. De projecten waar je aan gaat werken zijn erg divers, waardoor je werk uitdagend blijft en je erg veel kan leren. Verder ga je aan

Bekijk vacature »

PHP Developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP

Functie Wij zijn op zoek naar een PHP programmeur voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alblasserdam. Heb jij altijd al willen werken bij een bedrijf dat veilige netwerkverbindingen levert door middel van veilige oplossingen? Lees dan snel verder. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van geleverde software en webapplicaties. Tevens

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »
Jack Sierkstra

Jack Sierkstra

14/04/2011 15:06:27
Quote Anchor link
Goedemiddag,

Ik probeer met een functie, een xml bestand uit te lezen en vervolgens deze met een query in te voeren in de database. Aleen de xml die hij krijgt lijkt wel niet uitgelezen te kunnen worden. Dus ik ben benieuwd of iemand dat hier ziet.

Dit xml document krijgt hij voorgeschoteld:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

<records>
<record>
<id>1</id>
<naam>Jack</naam>
<functie>IT'er</functie>
</record>
<record>

<id>2</id>
<naam>Koen</naam>
<functie>IT'er</functie>
</record>
</records>

en zo probeer ik hem te verwerken:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?php
////////////////////////////////////////
   //XML in string laden via simplexml

$xml = simplexml_load_string($getXML);

//Loop door de records
   foreach ($xml->record as $children) {
      $veldnamen = "";
      $childnamen = "";
      //voor ieder child in het record:
      foreach($children->children() as $child) {

//veldnamen en values in variabelen zetten voor query
      $veldnamen   .= $child->getName() . ",";
      $childnamen  .= "'" . $child . "'" . ",";
      }

//string een char korten maken ivm laatste komma
      $veldnamen  = substr($veldnamen, 0, -1);
      $childnamen = substr($childnamen, 0, -1);

//Query doorvoeren met veldnamen en value variabelen uit foreach
      mysql_query("INSERT INTO $tableName ($veldnamen) VALUES ($childnamen)");
   }

mysql_close();

return "gluckt!";
?>

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 08:13:23

Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

14/04/2011 15:44:04
Quote Anchor link
Waar komt $getXML vandaan? Moet je niet eerst in <records> duiken voordat je door de <record>'s kan loopen?

Print anders $xml eens uit en kijk hoe 't is opgebouwd.

Jack Sierkstra

Jack Sierkstra

14/04/2011 15:51:02
Quote Anchor link
$getXML is de output van een andere functie die xml levert.
die levert dat op de bovenstaande manier aan. en dat wordt in een variabel gestopt.

Deze variabel wordt als parameter doorgegeven aan de bovenstaande functie, die hem dus moet verwerken.

Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

14/04/2011 15:59:51
Quote Anchor link
Ik krijg er wel gewoon de waardes uit, in $veldnamen en $childnamen.
Maar je escape't de waardes niet. Want bij <functie> krijg jij dit: 'IT'er'.
Spot the error.

Jack Sierkstra

Jack Sierkstra

14/04/2011 16:01:14
Quote Anchor link
$xml kan niet geprint worden.

dus hier gaat het fout:
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
   ////////////////////////////////////////
   //XML in string laden via simplexml

?>

Toevoeging op 14/04/2011 16:05:02:

Gerben Jacobs op 14/04/2011 15:59:51:
Ik krijg er wel gewoon de waardes uit, in $veldnamen en $childnamen.
Maar je escape't de waardes niet. Want bij <functie> krijg jij dit: 'IT'er'.
Spot the error.

Het zou best kunnen dat $veldnamen en $childnamen het doen. Maar omdat $xml geen waarde bevat, kan hier niks mee gedaan worden.
Wat ik best wel raar vind want $getXML geeft wel degelijk een xml documentje door.

Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

14/04/2011 16:10:47
Quote Anchor link
Documentje of string? Ik heb 't namelijk als string ingevoerd, dat is ook wat jij wil aangezien je "simplexml_load_string" doet.

Wil je een URL in laden? Doe dan zo iets:

Code (php)
1
2
3
<?php
$xml
= new SimpleXMLElement($url, 0, 1);
?>

Jack Sierkstra

Jack Sierkstra

14/04/2011 16:13:12
Quote Anchor link
Gerben Jacobs op 14/04/2011 16:10:47:
Documentje of string? Ik heb 't namelijk als string ingevoerd, dat is ook wat jij wil aangezien je "simplexml_load_string" doet.

Wil je een URL in laden? Doe dan zo iets:

Code (php)
1
2
3
<?php
$xml
= new SimpleXMLElement($url, 0, 1);
?>

Ik wil het inderdaad als string aangeleverd krijgen via de parameters van mijn functie. Dus een url verwerken gaat dan zoiezo niet.

Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

14/04/2011 16:14:57
Quote Anchor link
Dan gaat die $getXML toch echt verkeerd, want als ik het test werkt het gewoon.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
<?php
    $getXML
= '<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

<records>
<record>
<id>1</id>
<naam>Jack</naam>
<functie>IT\'er</functie>
</record>
<record>

<id>2</id>
<naam>Koen</naam>
<functie>IT\'er</functie>
</record>
</records>
    '
;

//Loop door de records
   foreach ($xml->record as $children) {
      $veldnamen = "";
      $childnamen = "";
      //voor ieder child in het record:
      foreach($children->children() as $child) {

//veldnamen en values in variabelen zetten voor query
      $veldnamen   .= $child->getName() . ",";
      $childnamen  .= "'" . $child . "'" . ",";
      }

//string een char korten maken ivm laatste komma
      $veldnamen  = substr($veldnamen, 0, -1);
      $childnamen = substr($childnamen, 0, -1);

echo '<p>'.$veldnamen.'<br/>'.$childnamen.'</p>';
   }

?>
Gewijzigd op 14/04/2011 16:16:23 door Gerben Jacobs

Jack Sierkstra

Jack Sierkstra

14/04/2011 16:26:37
Quote Anchor link
Zo werkt het inderdaad bij mij ook, maar dit is geen oplossing aangezien ik een soap server heb. Dus op de client wordt er een functie opgevraagd. In dit geval insertTable(); Daarin geef ik de configuratie mee, de tabel waarin het ingevoerd moet worden en de xml die uitgelezen moet worden. Deze geef ik gewoon mee in een string. Als ik deze daarna return in mijn functie, zie ik wel degelijk dat hij is ontvangen. Alleen kan er in mijn server niks mee gedaan worden.

Terwijl ik bovenstaande code in mijn client heb gedraaid, en dan doet hij het wel.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.