YouTube window openen in nieuw venster
Ik heb in een database (php/sql) een x aantal youtubes links staan met tijdsduur.
Deze wil ik afspelen.
Bijvoorbeeld :
http://www.youtube.com/watch?v=5VCj9sbMKQA
Duur 1:57 = 117 sec
Vraag hoe open ik een --nieuwe-- Window
en hoe sluit ik het geopende window na 117 seconden
Tot op heden weet ik dat je door het aanklikken van een link
een nieuw venster kan openen, maar dit wil ik niet.
Ik wil dat ik bijvoorbeeld 10 links achter elkaar afhankelijk
van de tijdsduur worden geopend en gesloten.
Wie heeft een leuk script of suggestie.
Met vr groet
Simon
Ten eerste kost het tijd om het filmpje te bufferen, waardoor de totale duur sowieso al langer is als 117 seconden. En ten tweede moet je rekening houden dat niet iedereen een snelle internetverbinding heeft. Er zijn mensen waarbij een filmpje stottert waardoor ze moeten wachten tot het hele filmpje ingeladen is... zodra ze het filmpje willen kijken valt het venster dus al weer weg.
Dit zal nooit echt handig werken voor gebruikers.
Waarom plaats je niet gewoon een link/button met "Sluit Venster" ofzoiets?
Youtube, heeft in principe niet zo'n grote wachttijd, het wordt meteen al
afgespeeld terwijl het aan het bufferen is.
En ik kan er nog extra buffertijd er aan toevoegen voor iedere keer dat er
een window geopend wordt, bijvoorbeeld 30 seconden.
Het bufferen is voor mij geen probleem, mijn verbinding is snel genoeg,
Bovendien zou dit probleem ook moeten spelen die op youtube een filmpje afspeelt, ik krijg nooit een filmpje te zien waar het stil staat.
Ik hoop dat mijn vraag nog verder gelezen wordt.
Bij voorbaat dank voor je input.
Simon
Youtube heeft van wel een API of iets dergelijks. Anders zelf downloaden en afspelen in een eigen player...
Volgens mij had de player van youtube zelf ook zo een api, maar weet niet zeker.
http://code.google.com/intl/nl/apis/youtube/js_api_reference.html
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robin
joey schreef op 09.10.2009 21:15:
De youtube API is een heel stuk stabieler dan die van JW. (ervaring) Gebruik dus inderdaad die dus. Gebruik de JW Player die speeld makelijk youtube af, en heeft een javascript api die gegevens van de player zo ook of de filmpje klaar is met afspeelen.
Volgens mij had de player van youtube zelf ook zo een api, maar weet niet zeker.
Zie dat je ook alle gegevens kan ophalen van een video (zelfs reacties en beoordelingen bij de video) vanaf de youtube API.
Je kijkt zelf maar wat je kiest, gaat er om dat het via api betrouwbaarder is dan een vaste tijd.
Via jullie link heb ik een beetje gevonden wat ik wilde.
http://code.google.com/intl/nl/apis/youtube/chromeless_example_1.html
Ik heb het script hiervan even geladen op mijn server en het werkt goed,
lekker simpel bovendien zijn er nog wat variabelen zoals de speelduur in seconden en hoeveel seconden over zijn af te spelen.
Maar hoe krijg ik deze pagina met php in een nieuwe window , waarbij de waarde u1zgFlCw8Aw ingevuld word in het veld "loadvideoid"
in het script staat dit:
<input type="text" size="11" id="loadvideoid" value="u1zgFlCw8Aw" />
Ik hoop op een paar leuke script tips
Bij voorbaat dank
Simon
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2
3
4
5
6
7
8
9
<a href="nieuwvenster.php?id=u1zgFlCw8Aw">Klik</a>
<?php
//nieuwvenster.php
if(isset($_GET['id']))
{
echo '<input type="text" size="11" id="loadvideoid" value="'.htmlentities($_GET['id'].'" />';
}
?>
<?php
//nieuwvenster.php
if(isset($_GET['id']))
{
echo '<input type="text" size="11" id="loadvideoid" value="'.htmlentities($_GET['id'].'" />';
}
?>