Zeer simpele webshop met database - aanpak
Ik kan al via WAMP queries uitvoeren. Ik vraag me alleen af wat de beste aanpak is. Ik zou graag willen weten hoeveel .php bestanden ik uiteindelijk nodig heb.. Ik heb er nu namelijk onnodig veel lijkt mij. Één voor de home, dan één voor de categorie selecteren, dan één voor de subcatergorie selecteren.. etc. Dat hoeft en moet zo toch helemaal niet? Ik heb echt wat hulp nodig.
HOEVEEL en WELKE (naam) php bestanden zouden jullie hebben? Ik heb graag een lijstje, dan weet ik waar ik aan toe ben.
Gewijzigd op 21/12/2013 17:28:49 door F vh
http://informatica.hageveld.nl/klas53/theorie.php . Hoop dat je er iets aan hebt. En anders wil ik graag helpen :p
Wij hebben op school dezelfde opdracht, maar bij ons is hij best goed uitgelegd, ook met voorbeelden: Wow, super bedankt. Erg handig! De link die je me net gaf bevat de webshop toch al als ie zo goed als af is? Dan is het toch geen opdracht meer?
Makkelijk: copy/paste en klaar is ie .. maar wat heb je nu geleerd?
Vraagje:
Stel, ik heb een .php page die heet 'categorie.php'. Op deze page kun je de categorie en subcategorie aanklikken, maar de subcategorie kan je pas veranderen als je een categorie hebt gekozen. Kan ik dit maken? Dus dat de site dan op een op andere manier refresht als ik een andere categorie kies..
Leren jullie zo php?
Ooit de docent er op gewezen dat men iets van veiligheid moet doen?
Ook formulier validatie is nou niet om van geweldig te spreken.
En al dat escapen van html.. Hmmmm.
Ik zie kansen om als docent te gaan werken. :)
UPDATE bestelling SET hoeveelheid='$hoeveelheid' WHERE productnaam='$product'
ELSE
INSERT INTO bestelling (productnaam, hoeveelheid)
VALUES ('$product', $hoeveelheid)";
De bedoeling is dat als het product al in de bestelling staat, enkel de hoeveelheid geupdate hoeft te worden. Anders moet er een nieuwe rij aangemaakt worden met de productnaam en de hoeveelheid.
Toevoeging op 24/12/2013 17:09:31:
Bart V B op 22/12/2013 13:03:19:
Gatsie,
Leren jullie zo php?
Leren jullie zo php?
Bart, we zitten in de eerste termijn van informatica... We leren niet de Extreem moeilijke dingen, dit gewoon omdat er veel leerlingen zijn die het niet kunnen. De personen die het wel kunnen en willen halen daarom ook gemakkelijk cijfers boven de 9 bij ons. Het is gewoon niet een echt schoolvak voor bovenbouw VWO te noemen.
Quote:
Bart, we zitten in de eerste termijn van informatica... We leren niet de Extreem moeilijke dingen, dit gewoon omdat er veel leerlingen zijn die het niet kunnen.
Zeg toch ook niet dat je extreem moeilijke dingen moet leren.
Wat ik zeg is dat je niet iets moet gaan doen wat verspilde tijd is zonder te weten wat je doet.
Een eerste vereiste is dan te weten wat formulier validatie is.
Een andere vereiste weten dat een sql injection gevaarlijk is.
Waarom zou je dan een applicatie in het wilde weg gaan zitten schrijven zonder te weten wat er allemaal mis aan is?
Diezelfde leerlingen die denken we kunnen wat met php, en gaan bij een bedrijf aan een echte applicatie werken, en het werkt. Hoera! Top! Alleen het is iets minder dat in de live omgeving nu alles plat ligt, want we hadden even geen tijd meer om de code van de stagaire door te nemen of er nog toevallig sql injections mogelijk waren....
Dat is ook niet jullie schuld, immers jullie hoeven alleen maar die dingen te doen die word gevraagt.
Zoiets is niet moeilijk aan te leren, het is een simpel stukje theorie wat in een uurtje of wat uit te leggen is.
En nee dan nog kan je niet met 100% zeggen dat je het kunt, maar je hebt wel net even wat meer bagage dat misschien je hele leven handig kan zijn.