Zeik-community

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Randstad B.V.- Freelance Senior Fullstack Develope

Startdatum: 01.05.2023 Richttarief: € 75,00 - €85,00 Duur van de opdracht: 1 jaar Uren per week: 40 Werkmodel: Hybride, dinsdag en donderdag aanwezig op kantoor in Diemen en meer wanneer dit nodig is. Functieomschrijving: De ideale kandidaat gaat onderdeel uitmaken van een junior team binnen het foundation domein. Vanuit het foundation domein werkt dit team samen met andere foundation teams en teams uit het online domein (professionals B2B en B2C) voor het bouwen en integreren van HRM functionaliteiten (verlof en benefits) in de persoonlijke portal van Interim Professionals. Er is meer backend werk dan frontend, maar kandidaat moet beiden leuk

Bekijk vacature »

C# Developer

Dit ga je doen Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s; Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van C# / .NET en deelt deze kennis binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Wil jij bij een platte en informele organisatie werken? Lees dan snel verder! Voor een opdrachtgever in omgeving Boskoop dat zich gespecialiseerd heeft in het realiseren van veilige netwerkverbindingen zijn wij op zoek naar een leuke software developer ter versterking van het huidige team. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten.Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van geleverde software en webapplicaties. Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen

Bekijk vacature »

Junior .NET Software Developer

Dit ga je doen Software development met behulp van C# .NET en / of PHP, je mag zelf kiezen waar jij je in wil specialiseren Meedenken over het nieuwe pakket, waar moet het aan voldoen? Unit-, integratie- en diverse andere tests schrijven en uitvoeren Nauw samenwerken met je IT collega's zoals Testers, Developers, DevOps Specialisten en Architecten Jezelf ontwikkelen met behulp van trainingen en cursussen Hier ga je werken Onze klant, een grote speler in de medische sector, is op zoek naar een enthousiaste junior (of meer ervaren) Software Developer die klaar is voor een nieuwe stap in zijn of

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

C# Developer Research and Development - Delft

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Delft Vacature ID: 6307 Introductie C# Developer Research and Development - Delft - Onze klant is één van de meest innovatieve bedrijven in de region van Delft. Op dit moment zijn ze voor het innovatie centrum. In het innovatie centrum wordt gewerkt aan de nieuwste technieken voor navigatie software. R&D / C# / Pattern Recognition / Algorithms / 3d Data / DotNET Functieomschrijving Als C# Developer kom je te werken in een innovatief scrumteam. We ontwikkelen en door ontwikkelen de nieuwste technieken op het gebied van navigatie software. Deze software wordt onder andere

Bekijk vacature »

(Junior) Back-end Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Altijd al willen werken bij een organisatie, die maatwerk applicaties bouwt, die echt impact hebben in de maatschappij? Dit is je kans. Voor een kleine organisatie in de regio van Eindhoven ben ik op zoek naar een C# Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de ontwikkeling van maatwerk software en applicaties. Deze organisatie werkt voor grote organisaties in Nederland, maar ook voor het MKB. De projecten waar je aan gaat werken zijn erg divers, waardoor je werk uitdagend blijft en je erg veel kan leren. Verder ga je aan

Bekijk vacature »

.NET Developer Senior

Dit ga je doen Het ontwikkelen van backend applicaties in C#; Het maken van vele koppelingen met andere ERP-applicaties zoals JD Edwards en SAP; Je bent (mede) verantwoordelijk voor het opstellen van technisch ontwerpen voor de te ontwikkelen software oplossingen; Je bent gemiddeld 90% van je tijd inhouse oplossingen aan het ontwikkelen en testen. De overige 10% van je tijd ben je bij klanten op locatie om oplossingen te implementeren, klanten te begeleiden en de software verder te innoveren; Naast het zelfstandig ontwikkelen van software oplossingen ben je ook bezig met het waarborgen van je contacten bij de klant, het

Bekijk vacature »

Java (Java EE) Developer

In het kort Werken als Java developer betekent werken aan complexe IT projecten bij onder meer een internationaal containeroverslag bedrijf. Zo sturen we apparaten en eindgebruikers aan d.m.v. onze custom-made software oplossing, die dagelijkse vele duizenden containers verwerkt. Denk aan systemen die volautomatische kranen aansturen en op afstand bedienen, de volledige afhandeling van containernummerherkenning bij het laden en lossen van zeeschepen of het tonen van instructies aan de chauffeurs van ruim 300 straddle carriers. En dat allemaal redundant, robuust en in een dynamische 24/7 omgeving! Jij versterkt ons ontwikkelteam en gaat aan de slag met oa. Java i.c.m. Spring (Boot),

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Onze klant is sinds 2 jaar actief als adviseur en bemiddelaar in de verzekeringsmarkt. Sindsdien proberen zij deze slapende markt flink wakker te schudden. Dit willen zij doen door het bouwen van slimme vergelijkers op hun eigen website en die van partners. Het bedrijf wil continu voorop lopen, zodat consumenten eenvoudig de verzekeringen kunnen vinden die het beste bij ze past. Functieomschrijving Als Front-end Developer werk je aan vergelijkingsmodules die consumenten dagelijks gebruiken bij het vergelijken en afsluiten van verzekeringen. Je vindt het leuk om samen te werken met de product owner, bestaande modules te verbeteren en nieuwe vergelijkers "from

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij een team met 12 programmeurs. Jullie zijn verantwoordelijk voor het huidige platform van deze organisatie. Als team werken jullie in tweewekelijkse sprints en starten jullie iedere dag met een stand-up. Jij werkt samen met jouw team aan het uitbreiden van het huidige platform door middel van nieuwe features. Daarnaast zorg jij er samen met jouw team voor dat het platform veilig is en gebruiken jullie de nieuwste technieken om deze veiligheid te waarborgen. Zo maken jullie gebruik van C# .NET, .NET Core, React, Azure, Kubernetes, ASP.NET, MVC. Jij gaat aan het werk in

Bekijk vacature »

Traineeship Front-end developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 ... 5 6 7 8 9 ... 14 15 16 volgende »

Willem Jan Z

Willem Jan Z

03/01/2009 23:13:00
Quote Anchor link
Ik vind dat Jelmer een hele lange post heeft, waarin hij hele goede punten aandraagt. Zelf ben ik al een poos geleden vertrokken van PHPhulp, omdat ik het zat was tot 10 te tellen voordat ik ergens op reageerde. Ik heb hier zelfs nog een tijdje als moderator rondgelopen en was nogal streng, wat me ook nogal kwalijk werd genomen en ik op een dag plotseling geen moderator meer was.

Ik hoop nog steeds van harte dat phphulp ooit weer wordt zoals het was, een community die er wil zijn voor de beginners, maar ook voor de gevorderde. Hiervoor zullen er wel dingen moeten veranderen, om het aantrekkelijk te maken voor de mensen die al wel het 1 en ander van PHP afweten.
 
PHP hulp

PHP hulp

21/09/2024 07:48:52
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

03/01/2009 23:41:00
Quote Anchor link
@Robert volgens mij (ik ga een mensen quoten want ik werk via VNC en dat is irritant): ik vond dat wat ik toen te zien kreeg lelijk, omdat dit een (PHP)-develop-site is wil nog niet zeggen dat de PHP kleuren (die lelijk zijn) gebruikt moeten worden. Edit: Bas heeft ook volgens mij niet echt veel verstand van het goed exporteren/opslaan van afbeeldingen uit Photoshop, daarom werden de afbeeldingen verneukt en kwam er gruis op.

@Loran: ik weet 'het' ook - http://webdevhulp.nl/ (iChris & Karl & ? zullen nu wel boos zijn whahaha)

Edit: smalle sites zijn trouwens wel fijn als je via VNC werkt waar de client kleiner scherm heeft dan de server, dan hoef ik niet met mn muis naar de zijkant van het scherm om bij de andere kant te komen :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Onbekend Onbekend
 
PHP Newbie

PHP Newbie

03/01/2009 23:48:00
Quote Anchor link
Ben de hele dag weg geweest, heb daarjuist het hele topic doorlopen, maar wil toch wel even reageren;

Iedereen die een topic start moet dat zo doen dat hij laat zien wat hij al gedaan heeft, relevante code plaatst en een duidelijke (iig zo duidelijk mogelijke) omschrijving van zijn probleem. Dat voorkomt al een hele hoop gezeik. Hier kunnen de leden wat aan doen

Verder, als je wat in de scriptlib plaatst zou er eigenlijk even een melding moeten komen dat het niet de bedoeling is dat je hier je eerste scripts gaat showen. Voor veel mensen is dat niet duidelijk, ze gaan vol trots hun eerste script tonen en worden dan, inderdaad, de grond in geboord. Niet de bedoeling natuurlijk, maar van een andere kant wel begrijpelijk. Hier kunnen de leden en Bas wat aan doen

De moderators hier doen mijn inziens uitstekend werk. Ga zo door, helemaal niet te streng maar wel duidelijk. Moderators hoeven ook niet alle topics door te lezen. Er zijn genoeg moderators en als ze samen vrijwel alle topics hebben is dat prima. Mocht er nog een keertje eentje doorheen schieten dan kan dat per PM gemeld worden.

Ik vind PHPHulp geen zeik community. PHPHulp is een community met een gebrek aan duidelijkheid. Zet duidelijk in beeld bij mensen onder de 200 posts (of zo): Post relevante code, duidelijke probleem beschrijving en geef aan wat je al gedaan hebt. Wanneer je je topic zo start en vervolgens laat zien dat je ook van goede wil bent en niet zo iemand van "Ik heb een probleem, jij geeft mij de oplossing" dan wordt er al zo ongelofelijk veel "gezeik" voorkomen.

Dat de communicatie van Bas naar de community slecht is ben ik het helemaal mee eens. Gooi een keertje een extra nieuwsbericht online, start zelf even een nieuwjaarstopic i.p.v. dat iemand anders dat moet doen. Help ook een keertje op het forum. Prima dat je het druk hebt, maar je hebt deze community opgezet en hebt daar dus ook een zekere verantwoordelijkheid over. Dat je geen 10 minuten per dag over hebt om even hier je gezicht te laten zien is natuurlijk onzin.

Die nieuwe versie... tsjah, geen slimme zet, zou ook graag een nieuw design zien. (Ik ben er trouwens van overtuigd dat een nieuw design WEL bijdraagt aan een betere sfeer). Desnoods propt hij het oude systeem in het nieuwe design.

Klagen over de reclame hier vind ik onzin. Bas z'n site, hij bepaalt hoeveel reclame en waar die reclame komt. Ik heb al bepaald dat ik die reclame niet wil zien (en zie hem dus ook niet) en dat kan ieder voor zich bepalen.

Er zijn hier inderdaad leden die gewoon niks positiefs, niks constructiefs, niks fatsoenlijks te melden hebben. Zoals eerder gezegd, gewoon negeren. Laat ze maar. Eventueel kan bas nog een systeem inbouwen dat je reacties kunt filteren (maar ik weet niet of dat wel zo'n goed idee is).

Wat te doen om het groepsgevoel, het community-gevoel te verbeteren... Ik weet het zelf ook niet echt. De site is zo groot, zoveel leden... Een PHPHulp-uitje doet het altijd wel goed volgens mij, maar daar heb je altijd maar een fractie van de community. Ik denk ook niet dat dat zaak is van moderators. Ik denk niet dat zij in staat zijn (of in staat zouden moeten zijn) om een community gevoel te beheren. Zij beheren de topics en spreken mensen aan op hun gedrag. Dat is volgens mij hun taak en het groepsgevoel zullen we toch op de een of andere manier zelf moeten creëren.

PHPHulp een zeik-community: NEE. Er zijn zeker dingen die voor verbetering vatbaar zijn en daar zullen we met z'n allen aan moeten werken.
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

03/01/2009 23:54:00
Quote Anchor link
En SanThe, vanaf dat ik hier rondhuppel 'ken' ik jou al, je bent voor mij denk ik wel de beste moderator/administrator, dus niet stoppen.
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

04/01/2009 00:19:00
Quote Anchor link
PHP Newbie schreef op 03.01.2009 23:48:
Ik vind PHPHulp geen zeik community. PHPHulp is een community met een gebrek aan duidelijkheid. Zet duidelijk in beeld bij mensen onder de 200 posts (of zo): Post relevante code, duidelijke probleem beschrijving en geef aan wat je al gedaan hebt. Wanneer je je topic zo start en vervolgens laat zien dat je ook van goede wil bent en niet zo iemand van "Ik heb een probleem, jij geeft mij de oplossing" dan wordt er al zo ongelofelijk veel "gezeik" voorkomen.

En sinds wanneer zegt postcount iets over de skills van een persoon?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

04/01/2009 00:25:00
Quote Anchor link
WillemJan Z schreef op 04.01.2009 00:19:
En sinds wanneer zegt postcount iets over de skills van een persoon?
Het zegt uiteraard niets over de skills van iemand, maar hopelijk wel over de kennis van de gang van zaken op het forum.

Na 100 of 200 posts mag je van iemand toch wel verwachten dat hij/zij weet op wat voor manier je je vraag het beste kunt stellen. Dus met een duidelijke omschrijving, relevante code, etc...
 
Rens nvt

Rens nvt

04/01/2009 00:25:00
Quote Anchor link
WillemJan Z schreef op 04.01.2009 00:19:
En sinds wanneer zegt postcount iets over de skills van een persoon?

Niets... Maar ik denk dat hij bedoeld dat na 200 posts inmiddels wel duidelijk mag zijn waaraan je post zal moeten voldoen...

Edit: dubbelposten is soms best funny ;-) alleen een beetje jammer dat ik altijd achteraan sta in zo'n dubbelpost... toch eens wat meer drinken voor het typen :-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rens nvt
 
Jelmer -

Jelmer -

04/01/2009 00:32:00
Quote Anchor link
Na 200 posts is de kans redelijk dat je het hebt gelezen. Ik denk dat dat meer het idee is.

Maar dan vraag ik me weer af: Hoe vaak lees jij een foutmelding wanneer je bijvoorbeeld in Word aan het typen bent, of in ieder geval bezig bent met een taak waar de fout niet aan gerelateerd kan zijn? Ik denk niet dat mensen dat soort teksten lezen. Tenzij je ze zo opvallend maakt dat het niet anders kan (geel, <blink>, marquee, flashy flash-animatie, spannend achtergrondmuziekje misschien?) maar dan ga je mensen ergeren, en dat is ook niet echt motiverend. Het schrikt ze af, of ze worden chagrijnig. Denk aan de geweldige filmpjes van Brein wanneer je voor de verandering eens een legale DVD kijkt.

Maar hoe groot is het probleem om iemand even te vragen wat hij al gedaan heeft, of hij even relevante code wil posten? Ik denk dat door mensen dit persoonlijk te vragen (op een aardige manier, anders krijg je het Brein-effect ^ 2) ze het veel beter onthouden. Daarnaast is er het effect dat hun vraag blijkbaar gelezen wordt, en het lijkt mij niet vreemd als dat als gevolg heeft dat ze daardoor meer interactie met het topic tonen; ze reageren sneller, nuttiger, vriendelijker.

De ogenschijnlijk overbodige posts hebben volgens mij dus wel degelijk nut. Niet zozeer voor de inhoud van het topic, maar wel voor de interactie tussen de deelnemers.

edit: nadeel van lange posts typen is dat het tijd kost, en de helft van je getypte post alweer oud nieuws is. Hey, zie daar, een argument _voor_ dubbelposten :P
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -
 
PHP Newbie

PHP Newbie

04/01/2009 00:33:00
Quote Anchor link
@WillemJan,
Zoals hierboven al duidelijk gemaakt zegt de postcount inderdaad niets over de kennis van een persoon. Maar hoe goed je ook bent, je bent wel nieuw op het forum en dan mag er best even aandacht besteed worden aan de gang van zaken hier op het forum.

En misschien is 200 wel veel, zet het dan op 100, of 50. Maar het gaat even om het idee, niet over de uitvoering.

edit:
@Hierboven,
Helemaal mee eens dat vriendelijk vragen een betere oplossing is, maar volgens mij gaat het hele topic er juist om dat dat niet gebeurt.

Een foutmelding wordt inderdaad niet gelezen en het moet zeker niet irritant zijn, maar duidelijk in beeld hoeft niet direct storend te zijn.
Plaats het bijvoorbeeld tussen het onderwerp en het bericht of zo.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP Newbie
 
- -

- -

04/01/2009 01:22:00
Quote Anchor link
Ik denk dat het attenderen van nieuwe gebruikers op een aantal punten een enorme verbetering van de sfeer kan inhouden. Ik vind dat ABN-schrijven ook in dat lijstje thuishoort, want als iemand én bR33zAh-taal uitslaat, én zelf weigert iets te doen, dan vind ik een strenge of zelfs boze reactie daarop geen schande.

Zou het niet wat zijn dat iemand (ik meld me aan) een kort filmpje van drie minuten maakt, met een filmpje van je scherm en audiocommentaar? Daarin kan je dan een korte rondleiding door PHPhulp geven, en direct een aantal punten zoals genoemd in dit topic kort bij langsgaan.
 
PHP Newbie

PHP Newbie

04/01/2009 01:24:00
Quote Anchor link
Jonathan, denk even na over de mentaliteit van de mensen waarvoor zo'n filmpje geschikt zou zijn. Denk je dat zij zo'n filmpje gaan bekijken?
 
- -

- -

04/01/2009 01:28:00
Quote Anchor link
Desnoods kan een gebruiker pas wat posten na het bekijken van het filmpje! Of is dat iets té?
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

04/01/2009 01:31:00
Quote Anchor link
(Heb even geen zin om me in de discussie te mengen, maar ik kan zeggen dat ik het heeeeel erg eens ben met Jelmer).
@Jonathan, Dat ontmoedigt denk ik teveel, als ik iets snel wil weten ga ik niet naar een filmpje van 3 minuten kijken.
 
- -

- -

04/01/2009 01:34:00
Quote Anchor link
Daar heb je gelijk in. En als je nou boven iedere pagina een opvallende gele box zet die pas verdwijnt na het kijken?
 
Loran DP

Loran DP

04/01/2009 01:47:00
Quote Anchor link
Een filmpje vind ik eigenlijk te ver gaan op jouw manier.
Maar als er b.v. bij de registratie mail een link naar het filmpje komt
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Loran DP
 
Robert Deiman

Robert Deiman

04/01/2009 03:49:00
Quote Anchor link
Ypma schreef op 03.01.2009 20:13:
@Midas,

Robert Deimann is tot nu toe altijd degene geweest die voor Bas in het vuur is gesprongen. Ook bij voorgaande discussies kwamen de eerste reacties van Robert. Deze nam dan contact op met Bas om vervolgens weer een antwoord van Robert te lezen in het topic. Vreemde situatie ook, Bas was druk met zijn internet bankieren denk ik.

Dat zit iets anders in elkaar. Ook ik ken bas Niet persoonlijk, maar ik zie die topics (omdat ik toch regelmatig f5 gebruik) wel voorbij komen waarin dat soort vragen naar voren komen. Omdat ik wel weet van Bas dat hij druk is met afstuderen, stuur ik hem die vraag door. Zo krijgen jullie toch wat van hem te horen, zonder dat hij er zelf is.
Daarnaast heb ik wel gemerkt dat hij niet altijd even tactisch is in hoe hij dingen aanpakt, dus de reacties zijn ook niet 1 op 1 overgenomen, maar iets netter (en vaak ook duidelijker, omdat 't niet 1 mail heen en 1 terug is) verwoord.
Over je latere reactie: Ik lees nergens dat ze NIETS verweten mag worden, maar het is wel heel gemakkelijk om deze (relatief) kleine groep aan te wijzen en verwijten te maken. Ik zei ook niet dat iedereen dat doet, maar dat er wel eens op gelet mag worden. Met je vinger wijzen is de gemakkelijkste manier om een oplossing te vinden (of een oorzaak) zonder dat je er zelf enige hinder van hebt.


@Jonathan
Ik vind dat je het mooi zegt, iemand kan ook prima zeggen dat de reactie geen feedback (opbouwende kritiek is) en niets toevoegt. Of dat een mod is, of admin of een gewoon lid maakt niet uit. Met elkaar kunnen we het wel aan, als iedereen alleen Bas of de mods/ admins aankijkt, komen we nergens. Die zijn er niet altijd (valt me op), ik ben er wel regelmatig overdag, maar zit dan wel op mijn werk en heb dan meestal niet alle tijd om alles te lezen.

Je zult mij (voor zover ik mij bewust ben) ook niet betrappen op dat ik iemand die ipv een mod aangeeft aan iemand dat de reactie van een gebruiker niet goed is, of anders zou kunnen (ik noemde het al, maar herhaal het nog maar eens) maar wel op een beetje vriendelijke manier, een waarschuwing zou geven.


@SanThe
Ik vind jou eigenlijk 1 van de betere mods, vooral ook omdat je ook wel eens iets wilt laten voor wat het is. Er super strak op zitten werkt ook alleen maar averechts. Ik denk dat je moet blijven, maar dat we wel meer van de community mogen verwachten. De kunst is om niet naar een ander te wijzen, maar bij jezelf beginnen met veranderen (dwz. anderen wijzen op hun gedrag en jezelf van je gedrag bewust zijn) dat komt de positiviteit qua reacties ook al ten goede.

Maar je doet het zeker niet slecht (vind ik) als moderator.



@iedereen
Die situatie waar jullie op doelen was een heel vreemde situatie. Iedere partij is op zijn gedrag aangesproken, alleen de 1 voelde zich nogal persoonlijk aangevallen. Ik probeerde daarbij ook alleen te zorgen dat er geen "persoonlijke vetes" op het forum werden gepost, (en ook niet via PM) Dat de 1 mij daarin meer informatie geeft dan een ander, en ook meer reden van klagen, daar kan ik niets aan doen.

Al met al is dat denk ik (met enige hulp van andere moderators) wel prima opgelost. Het was geen prettige situatie, ook voor mij niet, maar feit is wel dat er iets moest gebeuren.
Daarnaast is het misschien ook wel het "schoolvoorbeeld" van dingen op het forum waar jullie als gehele community (incl. mijzelf) aan kunnen bijdragen. Ik reageerde nu op een aantal dingen, maar dat kunnen/ mogen/ moeten jullie ook gewoon doen. Hou elkaar scherp, wijs elkaar op dingen die niet kunnen en kom je er niet uit, schakel dan (op wat voor manier ook) een moderator/ administrator in. Ze zijn niet altijd online, dus kunnen / zullen ook niet alles zien en meekrijgen. Jullie kunnen daar zeker wel aan bijdragen.
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

04/01/2009 10:04:00
Quote Anchor link
Weet je wat ik net onder de douche bedacht? (ja dat ik daar aan denk onder de douche '-.-) We vinden allemaal dat het terug moet bij het oude, daar word over gediscussieerd (volgens mij op een best normale manier) en daarmee is denk ik de spirit al een beetje terug gekomen, omdat iedereen iets wil.
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

04/01/2009 10:45:00
Quote Anchor link
Eendracht maakt macht, toch? :-)

Zolang we het allemaal zelf willen, en er zelf iets aan willen veranderen kunnen we dat, maar dan moeten we wel op één lijn zitten. Daarmee doel ik ook op de moderatie, geen eenheid binnen zo'n team kan verschrikkelijke situaties opleveren. Bijvoorbeeld als een overtreder de toegang tot de website ontzegd moet worden: de één kan een zwaardere straf geven dan de ander als daarin geen duidelijke afspraken zijn. Dat mag eigenlijk niet voorkomen.

We moeten de komende tijd onszelf maar eens zien te verbeteren, en zelf wat doen aan de sfeer. Én (!) die verandering moet uit jezelf komen, niet omdat nu iedereen loopt te roepen dat je moet veranderen, je moet zelf inzien dat je zo niet goed bezig bent en jezelf verbeteren. Dat zal een veel betere sfeer terugbrengen dan als men zich gedwongen gaat voelen zich zo te moeten gedragen.
 

04/01/2009 10:54:00
Quote Anchor link
Ik heb het topic (lang) niet helemaal door gelezen, maar ik ben het wel eens met de kern. Toen ik hier voor het eerst een script plaatste (het was een database connectie klasse) kreeg ik gelijk al een reactie in de trand van "Dit script is volledig OOP: Oud, Overbodig, PDO is beter". Toegegeven, mijn script was niet perfect maar zelfs als ik het nu nog eens bekijk is hij nog best wel aardig. Met kritiek kun je meestal wel iets doen, maar niet met gezeik.
Toen ik mij net geregistreerd had op PHPHulp vond ik ook al dat het zo'n enorme zeik community was.

Wel vindt ik ook, dat de newbies met hun "eerste scripts" moeten inzien dat de community van PH helemaal niet zit te wachten op het zoveelste brakke gastenboek-script. Ook in de forums kom ik soms van die vragen tegen waarvan ik dan bij mezelf denk - "Jezus, als je zelf even gegoogled had, was de oplossing al lang voorhanden". Maar dan slaat het natuurlijk ook nergens op om zo'n letmegoogleitforyou reactie te geven.

Dat deze discussie los is gebarsten is alleen maar goed, het geeft aan dat er toch wel enigzins een community bestaat hier (zoals Tommy al zegt).

Dat de nieuwe versie nog steeds niet online is, dat is jammer maar okee, je kan niet van Bas verwachten dat ie al zijn vrije tijd besteed aan PH, hoewel een jaar toch wel wat gortig wordt.

//EDIT:
Ik vindt ook niet dat we alle schuld zomaar op de mods kunnen afschuiven. We moeten zelf zorgen dat het beter wordt, de mods zijn geen politieagenten maar klaarovers.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door
 
Lode

Lode

04/01/2009 11:13:00
Quote Anchor link
Heerlijk topic!!! Kan niet anders zeggen!
 

Pagina: « vorige 1 2 3 ... 5 6 7 8 9 ... 14 15 16 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.