Zeik-community
Pagina: « vorige 1 2 3 ... 6 7 8 9 10 ... 14 15 16 volgende »
Ikzelf heb dus (vroeger) een positieve ervaring gehad met PHPhulp, mijn postcount stamt dus ook nog af van die tijd, en door jullie Hulp, kan ik nu goed programmeren, en inderdaad, ik kreeg commentaar met wat beter kon, maar dat hoort er nu eenmaal bij.
Tegenwoordig bezoek ik PHPhulp voornamelijk als ik weinig te doen heb, en probeer dan mensen te helpen waar nodig.
Eigenlijk is dit helemaal perfect gegaan, en zo zou natuurlijk iedereen het wel willen, vroeger dingen leren door anderen en dan uiteindelijk zelf weer de beginners leren scripten. Ik zelf denk dat het zo ook moet, jong geleerd, oud gedaan.
Maar tegenwoordig valt het me op, als ik zo nu en dan topics doorlees, dat er weinig wordt gezocht, maar wat je toch vaak ziet komen is 200 Regels code met een standaard Notice error. Dat vind ik heel erg vervelend, en hoe laat je ze het dan maken? Niet het antwoord geven maar langzaam maar zeker moet je ze zelf het antwoord laten geven, dan hebben ze er wat van geleerd.
Dus ik snap die reacties van GOOGLE wel, maar je kan dat ook aardig brengen dat ze eerst moeten zoeken, en natuurlijk word je er zat van, maar het hoort er wel bij.
PHPhulp blijft een goeie site, alleen de laatste tijd gaat het misschien wat fout. Niet aardig gereageerd en ik mis ook wel een beetje de koffiehoek topics in de lijst ;)
De moderators doen het naar mijn idee erg goed hier op PHPhulp. Dat is een compliment ;-)
En toch wil ik het weer aanhalen, een beter community begint bij jezelf!
Dit was mijn mening ;-)
Ik heb precies dezelfde mening als wat Han zegt. Tegenwoordig denkt men niet meer zelf na en gooien gewoon maar wat op 't forum in de mentaliteit van "kun je dat effe voor me doen?".
Tommy schreef op 04.01.2009 10:04:
Zo makkelijk is het ook weer niet. Er komen steeds leden bij die niet op de hoogte zijn van deze discussie en precies datgene zullen gaan doen waaraan de meesten hier zich ergeren. Bovendien zijn denken en doen twee verschillende dingen: over een week of twee is iedereen deze discussie weer vergeten en is alles weer bij het oude. Weet je wat ik net onder de douche bedacht? (ja dat ik daar aan denk onder de douche '-.-) We vinden allemaal dat het terug moet bij het oude, daar word over gediscussieerd (volgens mij op een best normale manier) en daarmee is denk ik de spirit al een beetje terug gekomen, omdat iedereen iets wil.
Naar mijn idee is PHPhulp een beetje ten onder gegaan aan zijn eigen succes. Meer dan 10.000 leden (waarvan zo'n 50 mensen online en - toegegeven, waarschijnlijk ook een heleboel "dode" accounts). Een aantal jaar geleden (ik ben geloof ik ergens in 2002 lid geworden) was het meer een ons-kent-ons gevoel. Een paar honderd leden (toen ook al een boel dode accounts), dus als iemand iets postte dan wist je meestal ook wel wie dat was - voor zover je dat kan weten. Ik denk dat ik wel kan stellen dat je met sommige leden in de loop der tijd een soort van vriendschap opbouwde.
Tegenwoordig zijn er dus veel meer leden, waardoor dat saamhorige gevoel kwijtgeraakt is. Dat is denk ik al gauw inherent aan een groot forum, en misschien iets waar je je overheen moet zetten. Zoiets kan je niet oplossen met moderators, filmpjes, gebruikersovereenkomsten etc. Je kan enkel mensen erop blijven wijzen wat de juiste manier van handelen is, maar daarbij zelf ook correct handelen (weet je nog: "een beter milieu begint bij jezelf". PHPhulp is ook een milieu :p). Wat dat betreft onderstreep ik Jelmer's post (niet opleggen, maar zelf laten ontdekken) geheel.
Overigens zou een nieuwe layout wellicht wat onvrede weg kunnen nemen en verbetering kunnen brengen, maar dat is natuurlijk ook maar van tijdelijke aard. Het is niet dat je daarmee opeens in een digitale utopie belandt of iets dergelijks, maar gewoon een nieuwe vormgeving met dezelfde oude leden (ik ga ervan uit dat dezelfde database gebruikt wordt en dat je niet jezelf opnieuw moet aanmelden en - erger - dat alle informatie op de oude site verloren gaat).
Quote:
Ikzelf heb dus (vroeger) een positieve ervaring gehad met PHPhulp, mijn postcount stamt dus ook nog af van die tijd, en door jullie Hulp, kan ik nu goed programmeren, en inderdaad, ik kreeg commentaar met wat beter kon, maar dat hoort er nu eenmaal bij.
Dat commentaar heeft je juist zo ver gebracht denk ik. Phphulp is over het algemeen een forum dat net even verder kijkt naar wat je wilt en dan de handigste oplossing aanbied. Het aanmodderen wordt zo veel mogelijk uit de weg gegaan.
Ik denk dat we op de goede weg zijn zo, na zo'n topic alle hoofden weer de juiste kan op en gaan met die banaan!
Een nieuwe lay-out is niet een complete oplossing nu, als hetzelfde script erachter blijft zitten, dan is het "brakke code in een mooi jasje" en dan blijft de onvrede. Het uiterlijk is wel verouderd, maar vind ik nog prima functioneren. Het zijn meer de bugs e.d. waar iedereen zich aan ergert. (en dat is bij een grote community zeker wel te begrijpen)
Ik denk ook niet dat het leden aantal het probleem is, natuurlijk met een "ons kent ons" mentaliteit is het vaak gezelliger, maar er zijn ook fora (fansite-fora bijvoorbeeld) waar ook heel veel leden zijn en het hele gebeuren wel positief is. De neuzen staan daar (dat is ook logisch) meer dezelfde kant op. Het is nu de kunst om er met elkaar voor te zorgen dat de neuzen ook hier weer dezelfde kant op gaan. Elkaar helpen, door bijvoorbeeld een duwtje in de goede richting te geven, maar wel op een positieve manier.
Dat ons kent ons gevoel van Kasper ken ik en ook het gevoel dat dat juist weg is.
Edit:
Daar komt bij dat iedereen tegenwoordig een eigen site wil, maar de meesten niet weten hoe je dat moet realiseren. Sommigen kopen templates, maar weten niet wat ze er verder mee moeten. Anderen komen hier vragen of iemand een mooie site wil maken - liefst gratis, maar gelukkig mag je in de winst delen zodra er inkomsten zijn (en die worden vaak reusachtig schijnt). En je mag natuurlijk ook nog administrator zijn op de desbetreffende site. Kortom: mensen hebben geen realistische verwachtingen van elkaar.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Winston Smith
En dat is misschien wel een van de grootste ergernissen. Iedereen wil van alles, weet van niets en verwacht wel dat het bijna voor niets wordt gerealiseerd. Het komt misschien niet leuk over als iemand heel veel verwacht (omdat hij/ zij zelf niets van PHP snapt) maar er niets voor over heeft, en er dan wat van wordt gezegd.
Ik kan me voorstellen dat iedereen een plek op internet wil hebben, maar vind het dan wel vervelend dat ze overal hulp vandaan verwachten, omdat ze er zelf niets van snappen. Als ze er dan ook een realistische vergoeding/ waardering tegenover stellen, dan is het niet erg.
De vraag is of dit wenselijk is voor een (laagdrempelig) forum zoals phphulp.
En misschien een tutorial om het begrijpen-van-errors aan te leren zeg maar. Ik wil best wat daarvoor doen.
Dat VNC van jou is echt vet ;-)
*grin*
Ligt dit nou aan je browser Tommy of heb je erg veel haast icm een trage internet verbinding? :P
Ik ben wat begonnen met errors lezen, ik zal het vanavond ofzo wel posten.
Sfeerverhogendmiddel
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Onbekend Onbekend
Dit is ook maar puur een ideetje... Ik denk dat dit vooral voor beginners erg fijn zal zijn. Daarnaast een hoekje met toptutorials, die je dus eigenlijk moet kennen/lezen voordat je post. Denk aan de PHP- en PDO- handleidingen van Blanche (of vergis ik me? Ik bedoel Joren de WIt, maar dat is niet zijn nickname hier...).
Daarnaast moeten mensen die hier al langer rondhangen en die vooral helpen dus ook bij iedere post even wat dingen nagaan, zoals Robert (???) dacht ik al een paar pagina's eerder zei. Ikzelf ben zo'n iemand die nog wel eens linkjes naar Google/Just Fucking Google It/Let Me Google That For You geeft, en als ik daar nu achteraf over nadenk is dat misschien niet een goede oplossing voor iemands probleem.
Toen ik vanmorgen aan het douchen was dacht ik ook nog wat na (goede tip Tommy!), en zou het niet leuk zijn om weer even gezellig te doen in een topicje om de sfeer erin te houden/krijgen? Ik opende ooit een topic met een vraag over wiskunde (het antwoord bleek de titel van dat hoofdstuk (stelling van Pythagoras) te zijn), maar dat topic eindigde met 36 pagina's aan leuke wiskunderaadseltjes die iedereen ging proberen op te lossen. Is er hier een moderator of administrator die mij toestemming wil geven om zo'n topic opnieuw te openen, maar dan niet in de koffiehoek? Dat ziet geen hond namelijk...
Een wizart is idd mss wel een idee, een heel goed idee zelfs.
Jonathan schreef op 04.01.2009 14:40:
Zou het niet wat zijn dat er een soort 'helpwizard' komt, waarin al een deel van de problemen opgelost wordt?
Maar ook dat moet weer gemaakt worden, en als ze niet een ser tijd in willen steken om een paar bugs te repareren gaat dit van zijn leven lang niet gebeuren.
Verder wil ik nog even kwijt dat als de community te groot woord en de bugs niet worden opgelost maar blijven komen, dat er een keer een hacker/cracker komt (desnoods uit de PHPhulp community zelf) die het hele zootje plat legt en dan hebben we met z'n allen helemaal niets meer!!
En dan met een slimme regex de boel duidelijk uitleggen. Wanneer er geen foutmelding wordt weergegeven kan je de vraag nog eens op 't forum stellen :)
Toestemming van mij heb je, ik vond het ook wel een leuk topic. Ik weet niet hoe andere moderators en admins hierover denken, maar het moet kunnen. Wel wil ik de vereiste stellen dat het slechts 1 topic zal zijn. (misschien dat het op gegeven moment over gaat in een ander topic, omdat het te groot/ lang wordt, maar dat komt tzt wel)
Het moet namelijk niet zo zijn dat dit soort topics de 10 laatste reacties lijst volzetten. Dus hou je het bij 1 topic, heb je mijn zegen.
Crispijn schreef op 04.01.2009 15:12:
Iets van: plak de foutmelding in onderstaand venster.
En dan met een slimme regex de boel duidelijk uitleggen. Wanneer er geen foutmelding wordt weergegeven kan je de vraag nog eens op 't forum stellen :)
Is dit een reactie op mijn reactie of is het überhaupt wel van toepassing op deze topic?
Ja, het is een idee voor die wizard... Ik vind je zo negatief Yorick... Heb je last van een winterdipje? :D
Pagina: « vorige 1 2 3 ... 6 7 8 9 10 ... 14 15 16 volgende »