zelf een template maken
Igor
04/12/2009 11:04:00Hallo allemaal,
Allereest: de titel van dit topic is misschien wat onduidelijk, maar ik wist niet zo goed wat ik er anders van moest maken...
Wat ik wil
Bij een website die ik aan het maken ben maak ik gebruik van de template-parser smarty. Dit werkt allemaal super, alleen nu wil ik nog een stapje verder:
Ik wil een template in de browser kunnen aanpassen, bijvoorbeeld met een stukje code:
(let: dit is enkel een voorbeeldje)
Dit stukje code zet ik een database, waarna ik deze op een pagina oproep. Deze moet vervolgens worden weergegeven in het template dat smarty laat zien.
Maar wat ik nu dus wil, is dat hij het stukje '{%menu%}' herkent, er daar dan vervolgens een php-scriptje include (in smarty: {include file=bestand.php}
En hetzelfde geldt voor '{%content%}'.
Weten jullie hoe ik dat het beste kan doen?
Hopelijk begrijpen jullie een beetje waar ik heen wil...?
Zelf weet ik ook niet zo goed hoe dat ik dat nu het beste kan doen...
Alvast bedankt...
Allereest: de titel van dit topic is misschien wat onduidelijk, maar ik wist niet zo goed wat ik er anders van moest maken...
Wat ik wil
Bij een website die ik aan het maken ben maak ik gebruik van de template-parser smarty. Dit werkt allemaal super, alleen nu wil ik nog een stapje verder:
Ik wil een template in de browser kunnen aanpassen, bijvoorbeeld met een stukje code:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<div id="header">
</div>
<div id="menu">
{%menu%}
</div>
<div id="content">
{%content%}
</div>
</div>
<div id="menu">
{%menu%}
</div>
<div id="content">
{%content%}
</div>
(let: dit is enkel een voorbeeldje)
Dit stukje code zet ik een database, waarna ik deze op een pagina oproep. Deze moet vervolgens worden weergegeven in het template dat smarty laat zien.
Maar wat ik nu dus wil, is dat hij het stukje '{%menu%}' herkent, er daar dan vervolgens een php-scriptje include (in smarty: {include file=bestand.php}
En hetzelfde geldt voor '{%content%}'.
Weten jullie hoe ik dat het beste kan doen?
Hopelijk begrijpen jullie een beetje waar ik heen wil...?
Zelf weet ik ook niet zo goed hoe dat ik dat nu het beste kan doen...
Alvast bedankt...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Igor
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.