zelf-verwijderend bestand... aahhhh :-/
Wie helpt me even?
Download voor de grap de Adobe flashplayer-installer hier: http://get.adobe.com/flashplayer/
Maak een kopie van het bestand en sla die tijdelijk in een aparte map op (je hebt het bestand later waarschijnlijk weer nodig om te testen).
Voer het originele bestand uit door erop te dubbelklikken. Zodra het beginscherm van de installatie in beeld komt (wat je vervolgens gewoon weer kunt afsluiten zonder dat er iets wordt geinstalleerd) wordt het installer-bestand automatisch verwijderd. Grrr ... irritant!
Ik wil het installer-bestand bewaren. Ik wil niet dat het zomaar wordt verwijderd.
Ik heb al geprobeerd om de properties van het bestand aan te passen, maar het bestand blijft maar verwijderd worden zodra ik de installatie start ... en nu ben ik boos en wordt het een obsessie :-/
Grrrr ... !
Volgens mij is het me eerder wel eens gelukt om de properties van het bestand zo in te stellen, dat het niet meer verwijderd kan worden, maar het lukt me nu dus niet meer :-s
Weet iemand de oplossing?
Gewijzigd op 24/11/2014 15:40:30 door Ozzie PHP
USB stick?
Maar wat ik juist wil weten is hoe ik de properties moet aanpassen zodat het niet verwijderd wordt. Ik heb al van alles geprobeerd, maar iedere keer, zodra ik het bestand uitvoer, wordt het verwijderd. Je zou verwachten dat als je de "delete" permissions op "deny" zet, dat het bestand dan niet meer verwijderd kan worden, maar toch blijft het gebeuren :-s
Nee, dat doe je als een gebruiker met minder rechten.
Pas wanneer het echt niet anders kan, gebruik je Als administrator uitvoeren.
Heb je het zelf al geprobeerd? Download het bestand maar eens, een dubbelklik erop. Je krijgt dan een beginscherm wat je gewoon weer kunt afsluiten, maar het bestand is vervolgens verdwenen. Probeer maar eens ...
Als je een oplossing weet om het verwijderen tegen te gaan, dan hoor ik het graag... ben erg benieuwd!
Je kunt voor jezelf ook beter twee accounts maken: een voor de administrator en een met minder rechten voor dagelijks gebruik. Windows schotelt je dan ook een keurig "nag screen" voor als iets alleen kan worden uitgevoerd met volledige administrator-rechten. Ga je daarmee akkoord, dan moet je het administrator-wachtwoord invoeren. Ondertussen draait het geheel ook nog in een aparte sandbox.
Ik omzeil de downloadprocedure van Adobe liefst omdat die vanuit een browser werkt. Je downloadt eigenlijk alleen een downloader die vervolgens zelf aan het downloaden slaat. Zo dubbelop als het klinkt, is het ook.
Anyhow ... ik weet nog steeds geen oplossing. Ik had gehoopt dat jij het mysterie zou gaan oplossen :-)
Heb je het al geprobeerd, of weet jij het zo ook niet?
Misschien begrijp ik je vraag niet helemaal. Je wilt wél automatisch updates installeren (zou ik niet doen) maar vervolgens de installer niet automatisch verwijderen? Dat zou dan namelijk een rechtenconflict kunnen zijn. Downloaden en met name installeren is immers erger dan iets na gebruik wissen.
Ik leg het nog een keer uit voor je :)
Ik download de installer file hier: http://get.adobe.com/flashplayer/
Dat bestand wil ik bewaren in m'n software map.
Nu komt het. Zodra ik er op dubbelklik, verschijnt het beginscherm van de installatie ... EN ... wordt het bestand verwijderd uit de software map. Ik ben het bestand dus kwijt, terwijl ik het wil houden. Mijn vraag is nu hoe ik de bestandsrechten moet instellen om te voorkomen dat het bestand wordt verwijderd. Via properties -> security kun je een en ander instellen, maar ik heb al heel wat geprobeerd, maar het bestand wordt telkens opnieuw verwijderd. Ik weet dus niet hoe ik die rechten moet instellen (welke rechten en voor welke user) om te voorkomen dat het bestand wordt verwijderd. Weet jij dat?
http://get.adobe.com/flashplayer/
Wat download je dan precies? Niet deze webpagina, neem ik aan.
>> Via properties -> security kun je een en ander instellen, maar ik heb al heel wat geprobeerd, maar het bestand wordt telkens opnieuw verwijderd. Ik weet dus niet hoe ik die rechten moet instellen (welke rechten en voor welke user) om te voorkomen dat het bestand wordt verwijderd.
Dat is nou precies het probleem. Je downloadt de software als administrator. En vervolgens voer je de software uit als administrator. Daardoor mag de software precies evenveel als jij de administrator, waaronder bestanden verwijderen.
>> Ik download de installer file hier: Wat download je dan precies? Niet deze webpagina, neem ik aan.
>> Via properties -> security kun je een en ander instellen, maar ik heb al heel wat geprobeerd, maar het bestand wordt telkens opnieuw verwijderd. Ik weet dus niet hoe ik die rechten moet instellen (welke rechten en voor welke user) om te voorkomen dat het bestand wordt verwijderd.
Dat is nou precies het probleem. Je downloadt de software als administrator. En vervolgens voer je de software uit als administrator. Daardoor mag de software precies evenveel als jij de administrator, waaronder bestanden verwijderen.
Gewijzigd op 24/11/2014 17:29:30 door Ward van der Put
Nee, het bestand zelf kun je opslaan door op de knop "install" te klikken (aan de rechterkant). Wel eerst even het vinkje in het middelste gedeelte uitzetten.
>> En vervolgens voer je de software uit als administrator.
Ja, maar zover ik weet moet dat ook om een bestand te kunnen installeren. Echter, je kunt de rechten van een bestand aanpassen. En dat is dus wat ik probeer te doen, maar het lukt niet erg...
Als je ...
(a) de installer veilig acht,
(b) de installer toestaat om van alles en nog wat te downloaden,
(c) de installer toestaat om dat allemaal te installeren,
(d) terwijl je bij het OS bent aangemeld als administrator
... waarom is dan het verwijderen van die installer ineens een issue?
Symptoombestrijding?
Grrrr ... aaahhh!
Als je vervolgens gaat googlen naar deze bestanden dan merk je op dat er ook "fouten" worden weer gegeven.
Ergens word het bestand dus tijdelijk uitgepakt op de schijf en vervolgens roept het iets aan.
Ik krijg het exe bestand, niet geblokkeerd..enige optie lijkt mij om het op een SD of CD te zetten.
Dan parkeer je de installatie-bestanden in een aparte directory voor een "schone installatie" en voer je vervolgens alleen een kopie uit.
Tja ... ik kan het in een aparte directory stoppen of in een zip bestand ... maar het idiote is ... waarom?? Hoe kan het verwijderd worden terwijl ik zeg dat dat niet mag. Waarom doet ie niet wat ik wil??? :-s
Als je heel diep graaft in de machtigingen van Windows, kun je de machtiging op Verwijderen intrekken. Maar ik vraag me af of je dat eigenlijk wel wilt, want het levert slechts schijnbeveiliging op.
Gewijzigd op 24/11/2014 18:17:18 door Ozzie PHP
Die rechten zijn standaard verdeeld over gebruikersgroepen, precies zoals we dat zelf in PHP+OOP liefst ook doen ;-)
Als je nog nooit een groep met beperkte rechten hebt toegevoegd, zul je dan ook schrikken (of niet) want de standaardgebruiker mag alles.
Wat ik alleen niet snap: waarom wil je zo graag de zoveelste update op het zoveelste beveiligingslek permanent bewaren? Dan installeer je toch liever meteen schoon de laatste versie?!
Euh... over welk lek heb je het?
>> Als je als admin Eigenschappen kiest, zie je alle rechten op het bestand.
Ja, dat weet ik... maar probeer jij dan nu eens die rechten dusdanig in te stellen dat het bestand niet meer automatisch verwijderd wordt! Mij lukt dat namelijk echt niet... Probeer het maar eens een paar keer. Ik wens je succes :)
Het lijkt erop of je een soort "fast forward"-update wilt kunnen uitvoeren: installeer alles van 1 april 2013 plus alle erop volgende updates. En dat één voor één per update. Want die wil je graag apart archiveren.