zelf-verwijderend bestand... aahhhh :-/

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fullstack Software Developer

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving Java ontwerpen, bouwen en testen (T-shaped). Als senior ontwikkelaar ben je bekend in zowel de back-end als de frontend van een applicatie. Angular, Continious Delivery / Integration. Een ervaren iemand die de leiding kan nemen, een weg vindt in nieuwe situaties, en in oude applicaties. Initiatiefrijk, bekend met de (technische) omgevingen die we bij duo gebruiken, niet te beroerd om collega’s te helpen. Als senior programmeur in staat om op te treden als lead programmeur. Ondersteunt de testers bij de testautomatisering en minder ervaren programmeurs bij dagelijks werkzaamheden. Dit laatste met name op het gebied van Angular. Achtergrond

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Als Java Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van nieuwe en bestaande webservices; Het uitbreiden van functionaliteiten binnen de producten- en dienstenportefeuille; Het werken aan gegevensuitwisseling met bijvoorbeeld SOAP; Testen van frameworks met gebruik van UNIT en Selenium. Hier ga je werken De organisatie waar je komt te werken is een semi-overheidsinstelling, gesitueerd in Utrecht en zorgt voor een goede samenwerking tussen verschillende overheidsinstanties. Het is een familiaire club die gaat voor kwaliteit en langdurige relaties. Zo zorgen zij ervoor dat er op grote schaal vertrouwelijke informatie tussen verschillende overheidsinstellingen wordt uitgewisseld. Hun werk zorgt

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Lead Front-end developer

Functie Hun huidige applicatie worden ontwikkeld in o.a. React, Redux, TypeScript. Ze werken graag met de nieuwste technieken en tooling en zoeken ook developers die hier proactief op zoek naar gaan. Als senior/lead developer ben je een kartrekker in het team. Naast het meedenken over bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Zo kun je bijvoorbeeld 1 dag in de week met 2 collega’s bezig zijn om samen met hen te kijken naar hun ontwikkeling, doelstellingen en uiteraard de gewenste begeleiding hierin. Hiernaast sta je als

Bekijk vacature »

SQL ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gave werkgever in regio Breda zijn wij per direct op zoek naar een SQL ontwikkelaar/ functioneel consultant. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Je test de ontwikkelde oplossingen om er zeker van te zijn dat deze voldoen aan de functionele specificaties en de behoeften van de organisatie; Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Je stelt op

Bekijk vacature »

Senior front-end developer (React)

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren front-end developer. Als senior werk je nauw samen met 5 collega developers. Een klein scrum team dus, met korte lijnen waardoor jouw ideeën snel tot uitvoering gebracht kunnen worden. De huidige applicaties worden veelal ontwikkeld met o.a. React, Redux, TypeScript. Ze zijn echt op zoek naar een kartrekker in het team. Naast het meedenken over, opzetten en uitvoeren van bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Hierin nemen ze graag de tijd om mensen de ruimte te

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij als developer werken bij een interne organisatie en de eigen software verder helpen ontwikkelen? Lees dan snel verder! In deze functie ga je werken als PHP Developer en de interne software en applicaties verder ontwikkelen. In het kort houdt dit in: Je gaat de interne applicaties en software verder optimaliseren. Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen. Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen. Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief in het

Bekijk vacature »

Remote - Front-end Angular developer

Functie The IT team currently consists of the IT Manager, 2 back-end developers, 1 full-stack developer, 1 designer, and a DevOps engineer. They are currently looking for an experienced Front-end developer who will work autonomously and in a disciplined manner, being the only developer working on their Front-end applications at the start. They do have the ambition to find a second developer soon, who you will then be able to supervise. You will be working on the further development of their existing UI in Angular. But also developing a mobile app. They place great value on User Experience and opt

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, die jou tot een volwaardig Fullstack Software Developer gaat opleiden. Binnen deze grote organisatie krijg je ruime en professionele trainingen die jouw in korte tijd vakbekwaam maken. Niet alleen het aan technisch aspect, maar ook zeker jouw persoonlijke ontwikkeling wordt veel

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jouw team van vier collega .NET developers is verantwoordelijk voor het bouwen van de ETL processen van jouw nieuwe werkgever. Op dit moment wordt de front-end gedaan door een extern team van professionals. Echter wilt jouw nieuwe werkgever graag intern deze kennis uitbreiden en heeft dan ook de ambitie om dit voor het eind van het jaar intern te gaan aanpakken. Dit betekend dat jij als .NET ontwikkelaar de ideale kans krijgt om jezelf samen met jouw collega’s te ontwikkelen als full stack developer. Als .NET ontwikkelaar werk jij bij deze gave werkgever met C# .NET, SQL, JavaScript, REST

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Microsoft Acess Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Software Developer, en komen de volgende kennisgebieden jou niet vreemd voor: MS Acces, C# & SQL? Vind jij het daarnaast leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een bijzondere branche? Lees dan snel verder! Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/11/2014 15:39:45
Quote Anchor link
Aaahhh... ik word gek!

Wie helpt me even?

Download voor de grap de Adobe flashplayer-installer hier: http://get.adobe.com/flashplayer/

Maak een kopie van het bestand en sla die tijdelijk in een aparte map op (je hebt het bestand later waarschijnlijk weer nodig om te testen).

Voer het originele bestand uit door erop te dubbelklikken. Zodra het beginscherm van de installatie in beeld komt (wat je vervolgens gewoon weer kunt afsluiten zonder dat er iets wordt geinstalleerd) wordt het installer-bestand automatisch verwijderd. Grrr ... irritant!

Ik wil het installer-bestand bewaren. Ik wil niet dat het zomaar wordt verwijderd.

Ik heb al geprobeerd om de properties van het bestand aan te passen, maar het bestand blijft maar verwijderd worden zodra ik de installatie start ... en nu ben ik boos en wordt het een obsessie :-/
Grrrr ... !

Volgens mij is het me eerder wel eens gelukt om de properties van het bestand zo in te stellen, dat het niet meer verwijderd kan worden, maar het lukt me nu dus niet meer :-s

Weet iemand de oplossing?
Gewijzigd op 24/11/2014 15:40:30 door Ozzie PHP

PHP hulp

PHP hulp

01/12/2024 04:59:23

- Mark -

- Mark -

24/11/2014 15:47:08
Quote Anchor link
USB stick?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/11/2014 15:57:04
Quote Anchor link
Nee, ik wil het bestand zelf beveiligen. Ik kan een kopie maken, of het bestand zippen e.d.

Maar wat ik juist wil weten is hoe ik de properties moet aanpassen zodat het niet verwijderd wordt. Ik heb al van alles geprobeerd, maar iedere keer, zodra ik het bestand uitvoer, wordt het verwijderd. Je zou verwachten dat als je de "delete" permissions op "deny" zet, dat het bestand dan niet meer verwijderd kan worden, maar toch blijft het gebeuren :-s

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

24/11/2014 16:00:49
Quote Anchor link
Windows heeft toch wel een elegant rechtensysteem aan boord. Je internet en downloadt uiteraard *NOOIT* als root-gebruiker of administrator, mag ik hopen ;-)
Nee, dat doe je als een gebruiker met minder rechten.

Pas wanneer het echt niet anders kan, gebruik je Als administrator uitvoeren.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/11/2014 16:05:29
Quote Anchor link
Ward, kun je dat nader toelichten? Ik heb op mijn computer maar 1 account (m'n eigen account). Die fungeert volgens mij automatisch als administrator.

Heb je het zelf al geprobeerd? Download het bestand maar eens, een dubbelklik erop. Je krijgt dan een beginscherm wat je gewoon weer kunt afsluiten, maar het bestand is vervolgens verdwenen. Probeer maar eens ...

Als je een oplossing weet om het verwijderen tegen te gaan, dan hoor ik het graag... ben erg benieuwd!

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

24/11/2014 16:20:17
Quote Anchor link
Als je kinderen op je pc huiswerk moeten kunnen maken, stap je al gauw over op een héél ander rechtenbeheer ;-)

Je kunt voor jezelf ook beter twee accounts maken: een voor de administrator en een met minder rechten voor dagelijks gebruik. Windows schotelt je dan ook een keurig "nag screen" voor als iets alleen kan worden uitgevoerd met volledige administrator-rechten. Ga je daarmee akkoord, dan moet je het administrator-wachtwoord invoeren. Ondertussen draait het geheel ook nog in een aparte sandbox.

Ik omzeil de downloadprocedure van Adobe liefst omdat die vanuit een browser werkt. Je downloadt eigenlijk alleen een downloader die vervolgens zelf aan het downloaden slaat. Zo dubbelop als het klinkt, is het ook.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/11/2014 16:23:29
Quote Anchor link
Ik snap wat je bedoelt, maar ik ben de enige die de computer gebruikt, dus no problemo. En de "hoofdaccount" krijgt automatisch admin rechten.

Anyhow ... ik weet nog steeds geen oplossing. Ik had gehoopt dat jij het mysterie zou gaan oplossen :-)

Heb je het al geprobeerd, of weet jij het zo ook niet?

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

24/11/2014 16:31:02
Quote Anchor link
Jawel hoor: alleen de admin (moi) kan hier updates downloaden en installeren.

Misschien begrijp ik je vraag niet helemaal. Je wilt wél automatisch updates installeren (zou ik niet doen) maar vervolgens de installer niet automatisch verwijderen? Dat zou dan namelijk een rechtenconflict kunnen zijn. Downloaden en met name installeren is immers erger dan iets na gebruik wissen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/11/2014 17:12:19
Quote Anchor link
>> Misschien begrijp ik je vraag niet helemaal.

Ik leg het nog een keer uit voor je :)

Ik download de installer file hier: http://get.adobe.com/flashplayer/

Dat bestand wil ik bewaren in m'n software map.

Nu komt het. Zodra ik er op dubbelklik, verschijnt het beginscherm van de installatie ... EN ... wordt het bestand verwijderd uit de software map. Ik ben het bestand dus kwijt, terwijl ik het wil houden. Mijn vraag is nu hoe ik de bestandsrechten moet instellen om te voorkomen dat het bestand wordt verwijderd. Via properties -> security kun je een en ander instellen, maar ik heb al heel wat geprobeerd, maar het bestand wordt telkens opnieuw verwijderd. Ik weet dus niet hoe ik die rechten moet instellen (welke rechten en voor welke user) om te voorkomen dat het bestand wordt verwijderd. Weet jij dat?

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

24/11/2014 17:29:06
Quote Anchor link
>> Ik download de installer file hier: http://get.adobe.com/flashplayer/

Wat download je dan precies? Niet deze webpagina, neem ik aan.

>> Via properties -> security kun je een en ander instellen, maar ik heb al heel wat geprobeerd, maar het bestand wordt telkens opnieuw verwijderd. Ik weet dus niet hoe ik die rechten moet instellen (welke rechten en voor welke user) om te voorkomen dat het bestand wordt verwijderd.

Dat is nou precies het probleem. Je downloadt de software als administrator. En vervolgens voer je de software uit als administrator. Daardoor mag de software precies evenveel als jij de administrator, waaronder bestanden verwijderen.
Gewijzigd op 24/11/2014 17:29:30 door Ward van der Put

Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/11/2014 17:32:57
Quote Anchor link
>> Wat download je dan precies? Niet deze webpagina, neem ik aan.

Nee, het bestand zelf kun je opslaan door op de knop "install" te klikken (aan de rechterkant). Wel eerst even het vinkje in het middelste gedeelte uitzetten.

>> En vervolgens voer je de software uit als administrator.

Ja, maar zover ik weet moet dat ook om een bestand te kunnen installeren. Echter, je kunt de rechten van een bestand aanpassen. En dat is dus wat ik probeer te doen, maar het lukt niet erg...

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

24/11/2014 17:39:56
Quote Anchor link
Maar waarom wil je dan de oorspronkelijke installer behouden?

Als je ...

(a) de installer veilig acht,
(b) de installer toestaat om van alles en nog wat te downloaden,
(c) de installer toestaat om dat allemaal te installeren,
(d) terwijl je bij het OS bent aangemeld als administrator

... waarom is dan het verwijderen van die installer ineens een issue?

Symptoombestrijding?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/11/2014 17:42:17
Quote Anchor link
Ik wil gewoon alle installatie-bestanden bewaren. En de vraag is inmiddels niet eens meer waarom, maar hoe kan het! Hoe kan dat stomme bestand telkens zichzelf verwijderen terwijl ik zeg dat dat niet mag :-s

Grrrr ... aaahhh!

E vH

E vH

24/11/2014 17:43:06
Quote Anchor link
Wat wel interessant is, wat je misschien op weg kan helpen, is het bestand openen met winrar.

Als je vervolgens gaat googlen naar deze bestanden dan merk je op dat er ook "fouten" worden weer gegeven.

Ergens word het bestand dus tijdelijk uitgepakt op de schijf en vervolgens roept het iets aan.

Ik krijg het exe bestand, niet geblokkeerd..enige optie lijkt mij om het op een SD of CD te zetten.

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

24/11/2014 17:44:04
Quote Anchor link
Dan parkeer je de installatie-bestanden in een aparte directory voor een "schone installatie" en voer je vervolgens alleen een kopie uit.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/11/2014 17:48:28
Quote Anchor link
Tja ... ik kan het in een aparte directory stoppen of in een zip bestand ... maar het idiote is ... waarom?? Hoe kan het verwijderd worden terwijl ik zeg dat dat niet mag. Waarom doet ie niet wat ik wil??? :-s

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

24/11/2014 18:07:40
Quote Anchor link
Net getest: de installer doet wel wat jij wilt, maar je moet het bestand dan geen administrator-rechten geven, want dan mag het *dus* evenveel als jijzelf en dus *alles*.

Als je heel diep graaft in de machtigingen van Windows, kun je de machtiging op Verwijderen intrekken. Maar ik vraag me af of je dat eigenlijk wel wilt, want het levert slechts schijnbeveiliging op.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/11/2014 18:16:18
Quote Anchor link
Hoe doe ik dat dan Ward, het bestand geen admin rechten geven? En als ik dat doe, hoe kan ik het dan nog installeren? :-s
Gewijzigd op 24/11/2014 18:17:18 door Ozzie PHP

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

24/11/2014 18:29:03
Quote Anchor link
Als je als admin Eigenschappen kiest, zie je alle rechten op het bestand.

Die rechten zijn standaard verdeeld over gebruikersgroepen, precies zoals we dat zelf in PHP+OOP liefst ook doen ;-)

Als je nog nooit een groep met beperkte rechten hebt toegevoegd, zul je dan ook schrikken (of niet) want de standaardgebruiker mag alles.

Wat ik alleen niet snap: waarom wil je zo graag de zoveelste update op het zoveelste beveiligingslek permanent bewaren? Dan installeer je toch liever meteen schoon de laatste versie?!

Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/11/2014 18:34:16
Quote Anchor link
>> waarom wil je zo graag de zoveelste update op het zoveelste beveiligingslek permanent bewaren?

Euh... over welk lek heb je het?

>> Als je als admin Eigenschappen kiest, zie je alle rechten op het bestand.

Ja, dat weet ik... maar probeer jij dan nu eens die rechten dusdanig in te stellen dat het bestand niet meer automatisch verwijderd wordt! Mij lukt dat namelijk echt niet... Probeer het maar eens een paar keer. Ik wens je succes :)

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

24/11/2014 19:11:45
Quote Anchor link
Wáárom willen we verouderde updates op verouderde software dan bewaren?

Het lijkt erop of je een soort "fast forward"-update wilt kunnen uitvoeren: installeer alles van 1 april 2013 plus alle erop volgende updates. En dat één voor één per update. Want die wil je graag apart archiveren.

Pagina: 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.