Zend Form Error Messages
Ik heb een vraag waar ik helaas al erg lang mee zit. Is er een handige mannier om de error messages die Zend Form creëert, bovenaan het formulier te laten zien? Nu worden ze allemaal onder het element getoond. Dit vind ik persoonlijk niet mooi. Is er misschien iemand die mij op weg kan helpen?
Dit is denk ik wel mogelijk, probeer eens in je form:
En dan moet je de error decorator weghalen op het element zelf.
http://framework.zend.com/manual/en/zend.form.standardDecorators.html
Je kunt het ook zo maken dat hij errors laat zien met een tooltipje net zoals bij mijn applicatie. He Allard,
Maar dat vind is niet echt een mooie oplossing.
Volgens mij had je iets dat je de view kon aanpassen.. Groupview of Formview heet dat. Moet ik even nakijken.
Dit vond ik: klik
En dit: klik
En dit zou je misschien nog door kunnen lezen? klik
Er zijn dus wel meer mensen met het probleem.. Je zou het kunnen doen met gewoon css..
Mag ik vragen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen? Ja, dank je. Ik heb zelf ook het één en ander gelezen over 'prepent'. Alleen worden alle errors tegelijk weergeven. Is er een mogelijkheid de errors af te wisselen? (één voor een) Misschien met de functie getMessages? (Raar genoeg krijg ik een lege array)
Dus bijvoorbeeld dit:
Persoonlijke errors:
- Je naam is niet ingevoerd
- Je achternaam is niet ingevoerd
- ....
Account errors:
- Wachtwoorden komen niet overheen
- ...
Of begrijp ik je nu verkeerd? Hoe bedoel je alles tegelijk weergegeven? Je wilt alles in 'groepjes'?
Fijn, dank je. Kan niet wachten totdat ik hem kan lezen.
Je, je begrijpt me waarschijnlijk verkeerd. Ik wil, dat de errors één voor een komen. Bijvoorbeeld:
Je hebt twee velden (gebruikersnaam, wachtwoord). Je vult beide velden niet in. Dan krijg je deze error, boven aan de pagina:
Nu vul je wel een gebruikersnaam in, maar geen wachtwoord. Dan krijg je:
Dit is denk ik wel mogelijk, probeer eens in je form:
En dan moet je de error decorator weghalen op het element zelf.
http://framework.zend.com/manual/en/zend.form.standardDecorators.html
Je kunt het ook zo maken dat hij errors laat zien met een tooltipje net zoals bij mijn applicatie.
Maar dat vind is niet echt een mooie oplossing.
Volgens mij had je iets dat je de view kon aanpassen.. Groupview of Formview heet dat. Moet ik even nakijken.
Dit vond ik: klik
En dit: klik
En dit zou je misschien nog door kunnen lezen? klik
Er zijn dus wel meer mensen met het probleem..
Gewijzigd op 19/08/2011 22:34:32 door Niels K
Kees Schepers op 19/08/2011 22:25:58:
Je kunt het ook zo maken dat hij errors laat zien met een tooltipje net zoals bij mijn applicatie.
Mag ik vragen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?
Ja dat mag je vragen :p alleen was wel wat werk, maar vooruit ik ga eens een tutorial schrijven voor je!
Dus bijvoorbeeld dit:
Persoonlijke errors:
- ....
Account errors:
- ...
Of begrijp ik je nu verkeerd?
Quote:
Ja dat mag je vragen :p alleen was wel wat werk, maar vooruit ik ga eens een tutorial schrijven voor je!
Fijn, dank je. Kan niet wachten totdat ik hem kan lezen.
Quote:
Hoe bedoel je alles tegelijk weergegeven? Je wilt alles in 'groepjes'?
Dus bijvoorbeeld dit:
Persoonlijke errors:
- ....
Account errors:
- ...
Dus bijvoorbeeld dit:
Persoonlijke errors:
- ....
Account errors:
- ...
Je, je begrijpt me waarschijnlijk verkeerd. Ik wil, dat de errors één voor een komen. Bijvoorbeeld:
Je hebt twee velden (gebruikersnaam, wachtwoord). Je vult beide velden niet in. Dan krijg je deze error, boven aan de pagina:
Nu vul je wel een gebruikersnaam in, maar geen wachtwoord. Dan krijg je:
Als je dat wilt moet je breakChainOnFailure instellen geloof ik, maar heb je mijn concept tutorial al gestuurd nog even afmaken straks ofzo :)
Is goed. Ik weet niet hoe ik je kan bedanken. Als ik iets terug kan doen, dan hoor ik het wel...