[Zend Framework] Zend_Tool gebruiken gaat niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Productontwikkelaar Food

Wat ga je doen Als Productontwikkelaar Food ga je nieuwe producten ontwikkelen en bestaande producten verbeteren. Je bent hierbij betrokken bij het gehele proces: van productconcept naar proefreceptuur, het realiseren va het product (op kleine schaal) en het testen van producten in een productieomgeving. Verder: Bewaak je de status van verschillende fases van productontwikkeling en lever je tijdig de benodigde data aan Ben je bezig met de optimalisatie van oude en nieuwe recepturen Begeleid of organiseer je proefsessies (sensorisch onderzoek) in het team en/of bij klanten Onderhoud je contacten met de klanten, leveranciers van grondstoffen e.a. externe partijen Houd je

Bekijk vacature »

Product Developer (M/F), Fulltime 40 h/week

A global Plantbased revolution – that is our dream. Maximising the protein transition – that is our mission. Producing and developing sustainable and delicious products – that is what we do. Ojah is a fast growing company with a mission and has the ambition to be the world leader in its field. To support this growth we are hiring new colleagues. People that would like to make a difference and dare to dream big. With currently a 150 colleagues proudly working on our exceptional products. Working in a dynamic surrounding that runs full speed ahead. We need you! Product Developer

Bekijk vacature »

PHP Laravel Ontwikkelaar

Functie omschrijving Weet jij alles over Laravel en krijg je energie van het developen van software hiermee? Laat het weten want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch voor klein bedrijf welke softwareoplossingen maakt voor hun klanten. Jouw taken hierbij: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Documentatie schrijven over applicaties. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein bedrijf. Er werken circa 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end

Bekijk vacature »

C#.NET Developer Jr. Functie

Functie omschrijving Bouw jij graag aan applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren? Wij zijn op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar in regio Breda die hier graag een steentje aan bijdraagt! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je krijgt veel vrijheid in de keuze van de technieken die je gaat gebruiken. Uiteraard wel binnen de gestelde kaders, en door gebruik te maken van het .NET platform. Je gaat aan de slag met de ontwikkeling van een nieuwe module binnen de WMS suite van dit bedrijf. Deze "carrier" module gaat er voor zorgen dat de selectie van een vervoerder volledig

Bekijk vacature »

Magento2 Developer

Functie Ben jij een ontwikkelaar en wil jij een volgende stap zetten en als teamlead aan de slag? Lees dan snel verder! Voor een gewilde opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een programmeur die als meewerkend voorman aan de slag wilt gaan. Een developer die een team van twee man aan zal sturen. Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien; Ontwikkelen en ontwerpen van API's; Maatwerkoplossingen; Databeveiliging; Optimalisatie webshops; Ontwikkelen technische implementaties voor verbetering database; Aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor de aansturing van externe developers. Zoek je veel uitdaging en veelzijdigheid in je werk dan

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

C#.NET-developer - JUNIOR

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Brielle zijn wij op zoek naar een junior developer. Werk jij graag met de volgende tools & technieken? C#, .NET, ASP.NET, MVC en SQL? Kijk dan snel of dit iets voor jou is! Als programmeur bij een productiebedrijf zal je voornamelijk nieuwe software schrijven maar ook bestaande software verbeteren. Verder werk je veel samen in back end projecten met leuke collega's. Bedrijfsprofiel Met een team van ruim 130 personen staan ze elke dag weer klaar om IT en Business te combineren door het ontwikkelen van producten op maat. Er zijn 3 teams,

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you work together in a multidisciplinary development team with 1-2 Senior .NET developers, two front-end developers, Data Scientists and one UX designer. As a team you work on developing a Cloud based application and making this application more stable. Unit testing will also become very important in your new position. Together with the Senior .NET developer you will be responsible for developing the API. You work with a lot of data and occasionally there will also be data issues and some queries will have to be run. This means that you will work a lot

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »

Als PHP developer bijdragen aan beter onderwijs?

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een PHP developer die mee gaat werken aan de (door)ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js en

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als front end developer gaat werken binnen de teams van onze klant, uiteraard met alle moderne technieken. Opdrachten worden echt gericht op jouw leerdoelen en jouw behoeftes. Wij hebben een omgeving gecreëerd waarin je echt jezelf kan zijn en waar echt gekeken wordt naar jouw voorkeuren. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en dan ga weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en dus jezelf snel ontwikkelen. Eisen Je bent communicatief vaardig en houdt van een dynamische omgeving Je hebt HBO werk- en denkniveau Je hebt gedegen kennis

Bekijk vacature »

C# .NET Ontwikkelaar ASP.NET

Samengevat: Deze werkgever is een inkooporganisatie. Ben jij een ervaren .Net ontwikkelaar? Heb je ervaring met .Net en C#? Vaste baan: C# .NET Developer .Net MBO HBO €3.100 - €4.300 Onze missie is: “Een essentiële bijdrage leveren aan het verlagen van de integrale kostprijs van de aangesloten groothandels, middels het bundelen van inkoopvolume en het creëren van synergie met en tussen de groothandels en leveranciers, met scherpe inkoopprijzen, goede handelscondities en gerichte dienstverlening als resultaat” Zij werken voor MKB klanten. Deze werkgever heeft veel verschillende projecten. Houd jij van afwisseling? Dan zit je bij hun goed! De branche van dit

Bekijk vacature »

Software Developer Java

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar ontbreekt er aan passie en motivatie niks. Jij bent communicatief sterk en pakt iedere uitdaging dan ook met beide handen aan. Op projectbasis ga jij met je team of met enkele andere ontwikkelaars intern aan de slag bij diverse partners. Op basis van het project ga jij aan de slag en zijn de werkzaamheden en technieken erg divers. Jouw werkgever stelt jouw ontwikkeling hierin voorop, zo krijg je een vast vertrouwenspersoon die één keer in de maand op locatie van jouw project zal kijken hoe het gaat en of er eventuele aandachtspunten zijn. Daarnaast krijg

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Sam Clauw

Sam Clauw

19/08/2011 20:48:55
Quote Anchor link
Hallo iedereen,

ik heb me deze week een boek gekocht van Zend Framework gezien mijn huidige applicaties verre van top zijn. Ik ben echt gedreven om er deze keer iets goeds van te maken, alleen stuit ik meteen al op een eerste probleem: de installatie :(

In de handleiding spreekt men over het maken van een project met Zend_Tool. Als ik het goed begrijp komt het er op neer dat er een opdracht uitgevoerd moet worden (via Start > Run > cmd). Men spreekt er over dat je de volgende regel moet plaatsen:

% php \pad\naar\Zendframework-1.10.x\bin\zf.php create project weblog

In mijn geval probeer ik het volgende uit te voeren:

C:\Users\thuis>% php D:\Websites\Zend\bin\zf.php

Ik krijg jammer genoeg telkens de volgende foutmelding:

Quote:
% wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand.

Nochtans kan ik die beruchte php file via de volgende stappen in de verkenner terugvinden: D:\Websites\Zend\bin\zf.php

Heeft er iemand enig idee wat ik verkeerd doe? Moest het wat extra info kunnen zijn: ik werk met Windows 7 en gebruik XAMPP. Die laatste is geïnstalleerd op C:\ en de rootmap werd ingesteld op D:\Websites. Alvast eeuwige dank voor de hulp, ik schaam me weeral dood dat ik niet verder dan de download geraak :(

PHP hulp

PHP hulp

24/12/2024 15:12:02

Jacco Brandt

Jacco Brandt

19/08/2011 21:22:31
Quote Anchor link
% weglaten?

Sam Clauw

Sam Clauw

19/08/2011 21:54:47
Quote Anchor link
Dan krijg ik exact dezelfde foutmelding in de cmd. In mijn boek "Werken met het Zend Framework" staat trouwens het volgende te lezen:

Quote:
Op veel plaatsen in dit boek wordt de locatie van bestanden aangegeven. Ook zullen regelmatig opdrachten op de command-line (opdrachtregel) moeten worden uitgevoerd. Onze verwachting is dat veel lezers met Microsoft Windows werken. Daarom hebben we ervoor gekozen paden en opdrachten in Windows-notatie weer te geven. Daarbij hanteren we de volgende regels:

- Het scheidingsteken voor mappen is een backslash (\).
- De schijfletter wordt niet genoemd, omdat niet vaststaat welke schuif u gebruikt voor uw projecten
- Het teken voor de DOS-prompt is %.

Voorbeelden:

- Het pad naar het bestand waar de versie van Zend Framework in staat: \pad\naar\zendframework\Version.php
- het uitvoeren van een PHP-script:
% php \pad\naar\script.php

Volgens mij moet het %-teken er dus effectief staan. Niettemin, bedankt voor de poging mij te helpen. Zijn er anders nog mensen die me hierbij kunnen helpen?
Gewijzigd op 19/08/2011 21:55:04 door Sam Clauw

Niels K

Niels K

19/08/2011 22:01:22
Quote Anchor link
Heb je de environment variabele succesvol toegevoegd?

Jacco Brandt

Jacco Brandt

19/08/2011 22:22:15
Quote Anchor link
Dan is het een variabele-teken
%php \pad\naar\script.php, dus zonder de spatie. (eventueel nog een % na php, ben ik vergeten)

Niels K

Niels K

19/08/2011 22:26:42
Quote Anchor link
Nee, dat bedoel ik niet.. Of ik begrijp je verkeerd.. :-)

Lees anders het begin van deze tutorial eens.. klik

19/08/2011 22:40:54
Quote Anchor link
Niels Kieviet op 19/08/2011 22:26:42:
Lees anders het begin van deze tutorial eens.. klik

Vergeet Zend Tool. Gebruik gewoon deze tutorial, in het Nederlands:
http://www.williswereld.be/zend/Websites%20maken%20met%20Zend%20Framework.pdf
Gewijzigd op 19/08/2011 22:41:51 door

Niels K

Niels K

19/08/2011 22:43:36
Quote Anchor link
Nee niet de tutorial volgen die Allard gaf.. Die komt uit 19 napolion..
Sorry Allard maar die tutorial is echt al een jaar of wat oud en werkt met één van de eerste Zend Framework versie.

Daarnaast, het ging mij om de uitleg van Zend_Tool.. In de tijd van Stijn zijn tutorial bestond dat nog niet..

Kees Schepers

kees Schepers

19/08/2011 22:44:55
Quote Anchor link
Schakel over naar Ubuntu desktop en installeer Zend Framework voor die package manager :p

19/08/2011 22:49:36
Quote Anchor link
Ik heb de tutorial wel gebruikt. Prima, niks op aan te merken.

Niels K

Niels K

19/08/2011 22:51:30
Quote Anchor link
@Allard

Ja, het zal misschien nog wel werken, maar niet op de manier zoals Zend Framework het op dit moment voorschrijft.

De tutorial die ik hiernet hier plaatse is één van de makers van Zend Framework en is zeer recent.

Waarom iets ouds gebruiken als er (beter) materiaal beschikbaar is ? ;)

Sam Clauw

Sam Clauw

19/08/2011 22:52:14
Quote Anchor link
Niels, denk jij dat men in die tutorial er van uit gaat dat Zend server geïnstalleerd is in plaats van XAMPP? Ik vind namelijk nergens het system section terug waarover ze het hebben. Deïnstalleer ik dan dus best XAMPP?

Niels K

Niels K

19/08/2011 22:53:47
Quote Anchor link
@Sam

Ja, daar gaan ze vanuit.. Maar dat kan gewoon opgelost worden door je Zend library in Xammp te zetten.

19/08/2011 23:08:08
Quote Anchor link
Niels Kieviet op 19/08/2011 22:51:30:
Ja, het zal misschien nog wel werken, maar niet op de manier zoals Zend Framework het op dit moment voorschrijft.

De tutorial die ik hiernet hier plaatse is één van de makers van Zend Framework en is zeer recent.

Waarom iets ouds gebruiken als er (beter) materiaal beschikbaar is ? ;)

Ja, daar moet ik je wel weer gelijk in geven.

Sam Clauw

Sam Clauw

20/08/2011 00:37:06
Quote Anchor link
Ik denk (hoop) dat ik er bijna ben. Ik heb nu de ZendFrameworkCli map in de Program Files map (NIET Program Files (x86)) van Windows 7 (64 bit) geplaatst en de submappen "bin" en "library" er in gezet. Wanneer ik de cmd probeer, dan krijg ik het volgende:
Quote:
php.exe wordt niet herkent als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand

Ik vrees eerlijk gezegd dat dit komt doordat ik mijn DocumentRoot in httpd.conf veranderd heb naar "DocumentRoot "D:/Websites"" in plaats van het originele "DocumentRoot "C:/xampp/htdocs"". Klopt mijn redenering hier?

En wat zou ik er aan kunnen doen om het deze keer wél te laten werken? Wie helpt me met deze moeilijke bevalling? ;)
Gewijzigd op 20/08/2011 01:24:01 door Sam Clauw

Sam Clauw

Sam Clauw

21/08/2011 15:52:19
Quote Anchor link
Ik begrijp het dus écht niet meer. Ik heb alle puntjes nog eens op de "i" gezet en alles opnieuw geïnstalleerd qua XAMPP en Zend Framework, dit wééral zonder succes. Hier mijn volledige stappenplan:

- XAMPP als .zip gedownload, dus niet de .exe file
- Gedownloade map uitgepakt en naar "C:\Program Files" gekopieerd (weet iemand of dit goed is? Ik zit met Windows 7 64 bit en die heeft ook een "Program Files (x86)" map)
- C:\Program files\xampp\xampp-control.exe uitgevoerd
- XAMPP Control Panel Application geopend en Apache en Mysql gestart
- http://localhost brengt me naar de XAMPP index.php pagina, dus dit werkt goed volgens mij

Daarna heb ik (enkel) het "Setting up Zend_Tool" stappenplan van http://akrabat.com/wp-content/uploads/Getting-Started-with-Zend-Framework.pdf gevolgd:

- Nieuwe map ZendFrameworkCli aangemaakt op C:\Program Files (kan iemand bevestigen dat dit goed is en ook niet in "C:\Program Files (x86) moet staan?)
- Kleinste versie van Zend Framework gedownload. De "bin" en de "library" mappen heb ik gekopieerd naar "C:\Program Files\ZendFrameworkCli"
- Daarna heb ik dus ook de regel ";C:\Program Files\ZendFrameworkCli\bin" toegevoegd in de path omgevingsvariabele van de geavanceerde systeeminstellingen
- en als laatste ook nog even de pc opnieuw opgestart...

Wanneer ik daarna "zf show version" in de command ingeef, dan krijg ik nog steeds deze f*cking foutmelding:

Quote:
php.exe wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand

Man man man, wat doe ik toch verkeerd? Ik ben er echt alweer de hele namiddag mee bezig, dit is té frustrerend voor woorden :(

- SanThe -

- SanThe -

21/08/2011 16:11:58
Quote Anchor link
Wat doet dat groter dan teken daar?
Gewijzigd op 21/08/2011 16:41:31 door - SanThe -

Sam Clauw

Sam Clauw

21/08/2011 16:21:30
Quote Anchor link
Dit staat er bij mij telkens wanneer ik een commando wil uitvoeren:
Afbeelding
Gewijzigd op 21/08/2011 16:22:13 door Sam Clauw

- SanThe -

- SanThe -

21/08/2011 16:36:28
Quote Anchor link
- SanThe - op 21/08/2011 16:11:58:
Wat doet dat groter dan teken daar?

Dat > teken heeft een betekenis. Zo te zien hoort die daar niet.

Toevoeging op 21/08/2011 16:37:34:

Je probeert nu 'thuis' te runnen.

Oeps. Ik zie dat dat het promptteken is van Windows.
Gewijzigd op 21/08/2011 16:40:03 door - SanThe -

21/08/2011 19:36:42
Quote Anchor link
wat krijg je als je in cmd het volgende typt: php -v
en als je dit typt: zf show version
Gewijzigd op 21/08/2011 19:37:36 door

Sam Clauw

Sam Clauw

21/08/2011 20:03:32
Quote Anchor link
Heb het eventjes uitgevoerd:
Afbeelding
Kan dit meer zeggen over mijn probleem?

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.