Zend website
Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 6 7 volgende »
Maar ik geef je gelijk hoor Aar, triest triest.
Ben op het moment bezig de website te rippen van de FTP en op de virtuele server klaar te stomen.
Lukt het? :-)
Ik ga nu de website op de virtuele server zetten en kijken wat eruit komt.
Wat ik wel voorbij zag komen zijn heeel veel .tmp bestanden
De virtuele server draait met PHP Version 5.5.21
Ik ga nu de bestanden overzetten naar de virtuele server. Ik zal een link posten als deze klaar is met transferren.
Toevoeging op 04/02/2015 13:19:40:
Bestanden staan op de server.
Server heeft wat problemen met Mysql en ik moet updaten naar versie 5.5
--
Problemen met MySQL versie zijn opgelost. Phpmyadmin draait nu op de virtuele server.
Ik loop hem met Ansible na om hem up to date te hebben en hem vanaf buitenaf benaderbaar te maken.
Work-in-progress... update volgt
ben benieuwd. :-)
Ook is de virtuele server een beetje een bitch. Ik wil er php5.5 op hebben maar begint te zeuren over conflicten.
Ik ga morgen weer verder, we komen er uiteindelijk wel.
Wat houdt dan tegen om phpinfo weer beschikbaar te maken en te kijken of ZendGuard -loader correct geinstalleerd is?
Ik neem aan dat er nu een groot aantal statische HTML-pagina's worden opgehaald, gezien de originele source encrypted is?
Gewijzigd op 05/02/2015 01:25:53 door - Ariën -
Ik wil zelf (nog) geen wijzigingen op de server toepassen. Ik wil eerst weten of ik het opgelost krijg in de zandbak
Denk alleen dat mijn idee sneller resultaat zou geven, terwijl je daarna op een rewrite van de code kan richten, bijv.
Daarintegen snap ik je punt wel hoor.
Ik wil gerust voor deze site een andere webruimte nemen hoor.
meerdere mensen hadden de indruk dat dit veroorzaakt kon worden doordat zend optimizer niet geinstalleerd was en dat daarom de gecodeerde files niet uitgevoerd konden worden.
Ik meen me te herinneren dat in zo'n geval de gecodeerde files dat zelf in een zinnige foutmelding weergaven. Maar mogelijk gaat dat mis als slechts een deel van de site gecodeerd is?
Met phpinfo(); is de aanwezigheid van Zend Optimizer te controleren, maar het kan ook met
- Aar - op 06/02/2015 11:06:14:
Of kijk hiermee welke zend-extenties geladen zijn.
Dan staat er : Array ( [0] => the ionCube PHP Loader [1] => Zend Guard Loader )
Toevoeging op 06/02/2015 11:22:58:
Ward van der Put op 06/02/2015 11:02:30:
in php.ini staat
Local Variables:
; tab-width: 4
; End:
zend_extension=/usr/local/lib/ioncube_loader_lin_5.3.so
zend_extension=/usr/local/lib/ZendGuardLoader.so
extension=imagick.so
Ik kan ook via SSH op de server kijken of ik het aan de praat krijg, maar dat is dan op de live server.
En dat is waar iedereen ook op doelt hier.
draait er meer op de live server dan deze ene website. Want als die ene website toch al niet draait, kun je ook niet zo heel veel slopen in het probeer-proces.
In mijn Vagrant + Ansible server kan ik doen en slopen wat ik wil, ik provision de rotzooi en hij draait weer zoals hij was.
Maar met PHP5.5 en MySQL 5.5 gaat hij lopen zeiken dat er bepaalde dingen conflicteren en ik ben al 2 dagen bezig om het eruit te krijgen maar het lukt verdomme niet.
Ben er nu weer mee bezig
Maar ik vroeg me af of er nou sprake is van vreemde tekens bij het openen van een PHP-file? Dat duidt op een foute ZendGuardLoader installatie. Zet ook de display_errors via htaccess aan. Misschien zijn er wel meldingen van de server omdat ZendGaurd Loader niet meer compatible is na een update van PHP.
Gewijzigd op 06/02/2015 13:15:49 door - Ariën -
Maar krijg hem niet correct online.
Als ik de ssh inlog kan krijgen van hem dan kan ik wat dingen proberen.
Dan zal het misschien wat vlotten ipv wachten op de server die loopt te zeiken over mysqllib versies
Ik ken er niet zoveel van, maar ik hoor dat het hier teveel tijd in beslag neemt.
Wel leuk dat er mensen zijn die mij willen helpen natuurlijk.
Eens de site draait wil ik toch dat die Zend niet meer nodig is.
Want ik hou er niet van dat ze mij in bedwang houden.
P.S. mag die /cache map geleegd worden via ftp?
Wat zouden die template_c bestanden zijn?
Gewijzigd op 07/02/2015 09:43:48 door Didier Van Canneyt