Zend-Framework - Hoe beginnen
ik zou graag starten met het leren van het zend framework. Nu heeft Niels mij een link gegeven naar een tutorial maar ik geraak er maar niet aan uit. Ik heb ondertussen de Zend Framework 1.11 minimal zip gedownload en uitgepakt. Wat is nu net de volgende stap want die begrijp ik niet.
Ik heb een mapje aangemaakt in het htdocs mapje van xampp waarin ik dan het mapje libery en bin heb staan zoals de tutorial het voorschrijft. Daarna moet ik naar het bin mapje en klikken op het windows batchbestand. Vanaf daar loopt het mis. cmd opent heel even en sluit onmiddelijk terug.
Wat doe ik fout of ben ik helemaal op de verkeerde manier bezig?
Kortom hoe start ik met het zend framework?
Alvast bedankt!
Jasper
Gewijzigd op 13/08/2011 17:34:21 door Jasper DS
Vanaf mijn kant dan heel even een korte uitleg.
Begin gewoon zoals je altijd begint. Maak een mapje in htdocs met de naam van je project. Daarna maak je de volgende (standaard) mappenstructuur aan:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
./jouwprojectnaam
/library
/zend
/sql
/tmp
/domeinnaam.nl
/application
/controllers
BaseController.php
IndexController.php
...
/layouts
/scripts
Default.phtml
/views
/helpers
/partials
/scripts
/index
index.php
nogeenaction.php
bootstrap.php
/config
/routes
route.ini
config.ini
config.php
/html
/images
/css
/js
.htaccess
index.php
/library
/zend
/sql
/tmp
/domeinnaam.nl
/application
/controllers
BaseController.php
IndexController.php
...
/layouts
/scripts
Default.phtml
/views
/helpers
/partials
/scripts
/index
index.php
nogeenaction.php
bootstrap.php
/config
/routes
route.ini
config.ini
config.php
/html
/images
/css
/js
.htaccess
index.php
Daarna mag je verder gaan met de tutorial.. En als iets niet lukt, geef je maar een gil!
Quote:
Our controller class is called IndexController which is de?ned in application/controllers/
IndexController.php and has been automatically created for us by Zend_Tool. It also contains the ?rst
action method, indexAction(). We just need to add our additional actions.
Adding additional controller actions is done using the zf command line tool?s create action command.
Open up Terminal or Command Prompt and change directory to your zf-tutorial/ directory. Then type
these three commands:
zf create action add Index
zf create action edit Index
zf create action delete Index
IndexController.php and has been automatically created for us by Zend_Tool. It also contains the ?rst
action method, indexAction(). We just need to add our additional actions.
Adding additional controller actions is done using the zf command line tool?s create action command.
Open up Terminal or Command Prompt and change directory to your zf-tutorial/ directory. Then type
these three commands:
zf create action add Index
zf create action edit Index
zf create action delete Index
Volgens de tutorial moet ik dit doen via die "zf command line tool's". Hoe werkt dit? Of kan ik gewoon die 3 lijntjes in mijn bestand zetten?
Gewijzigd op 13/08/2011 18:44:49 door Jasper DS
Volgens mij moet je gewoon cmd openen en dat intypen.. :)
Niels Kieviet op 13/08/2011 17:53:08:
Hoi Jasper,
Begin gewoon zoals je altijd begint. Maak een mapje in htdocs met de naam van je project. Daarna maak je de volgende (standaard) mappenstructuur aan:
Je kan ook gewoon zf create project "website" doen, scheelt een hoop mappen en bestanden aanmaken, website staat voor de naam van het project.
Als je dit gedaan heb ga je naar de map van de website en voor windows houd je shift ingedrukt en klik je hierin met je rechter muisknop en kies je opdracht venster hier openen.
@Allerd Jansen
Niet gebruiken! Komt uit de tijd van Zend Framework 1.0 .. We zitten om dit moment haast op 2.0.
Gewijzigd op 13/08/2011 22:30:44 door Niels K