[ZF] Bootstrap

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Capelle ad Ijssel Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Een deel van jouw werkzaamheden: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps en Power BI.

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features ontwikkelen; Werken met technieken als C#, Angular 12 en Javascript,; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een team van 7 professionals ben je als Full Stack .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Wil je van meerwaarde

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Voor Troostwijk Groep zoeken wij een: Mendix Developer Wij zoeken Je bent een getalenteerde en ervaren Mendix Developer en het is tijd om je horizon te verbreden. Je wilt minder coderen en meer modelleren, minder bezig zijn met allerlei technische details en randvoorwaarden en meer met functionaliteit. Daarnaast ben je trots op de innovatieve en gebruiksvriendelijke applicaties die je in de loop van de jaren hebt gebouwd. Werk je graag in een enthousiast team, wil je veel vrijheid en kun je tegelijkertijd goed met deadlines omgaan, dan ben jij absoluut degene die wij zoeken! Wat je nodig hebt is ruime

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

Als Senior PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn en coach je andere developers op de hard en soft skills. Wat doe je als Senior PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12946 Introductie We are looking for a Java Developer! Our client is one of the most innovation companies located within the Netherlands. We provide high quality software in a high-tech and challenging market. Functieomschrijving The department is specialized in creating and developing high quality software for manufacturing automation in a high tech environment. We strive to provide our clients with high quality software and deliver state of the art solutions in a variety of ways. Creating software infrastructure using Java SE / EE Create applications to fine tune manufacturing processes

Bekijk vacature »

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »

Cobol Developer

Dit ga je doen Als Cobol Ontwikkelaar zal je gaan meebouwen aan een onderdeel van het backend systeem waarbij je het functionele ontwerp vertaald naar een technische oplossing die geïntegreerd kan worden in de huidige omgeving. Je zorgt ervoor dat de bedrijfsprocessen op een efficiënte manier worden uitgevoerd en werkt proactief aan het verbeteren hiervan. Samen met jouw collega’s reviewen jullie elkaars code en test je je eigen code. Je werkt nauw samen met andere ontwikkelaars, testers en functioneel ontwerpers. Taken pakket: Beheren en doorontwikkelen van de bestaande omgeving; Vertalen van een functionele vragen naar een technische oplossing; Doorvoeren van

Bekijk vacature »

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »

Creatieve Front-end developer gezocht!

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Webshop beheerder / Fullstack developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig gaat houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Gezellige team, passie en een groene toekomst! Lees hier de vacature van Front-end Developer bij All in Power! All in power heeft zich tot doel gesteld écht bij te dragen aan de energietransitie. Dit doen wij door de markt voor energie volledig op zijn kop te zetten. Producenten van schone (wind- of zonne-)energie verkopen via ons platform hun energie rechtstreeks aan gebruikers. Of dit nu huishoudens, bedrijven of bijvoorbeeld laadpalen zijn ons platform maakt het uitwisselen van energie mogelijk. Zo maken we de business case van onze klanten veel sterker en loont het om (meer) te investeren in vergroening voor

Bekijk vacature »
Jasper DS

Jasper DS

25/06/2012 13:43:16
Quote Anchor link
Hoi,

ik heb een guestbook gemaakt met een login functie. Nu wil ik de lay-out wat verfraaien dus las ik het één en ander over de ZF lay-out functie die een template create waarin je andere views kunt inladen (?). Nu klinkt dit wel erg leuk maar in die tutorials word steeds gesproken over bootstrap.php , kan iemand mij vertellen waar deze staat, wat deze doet en hoe ik deze maak?

Alvast bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

16/02/2025 12:33:34

John Cena

John Cena

25/06/2012 13:48:52
Quote Anchor link
Als je het Zend Framework gebruikt kun je ook de layout functie gebruiken.
Bootstrapper staat in de Application map.

Toevoeging op 25/06/2012 13:49:22:

Vreemd bericht zie ik nu....
Ik bedoel dus, als je de layout functie wilt gebruiken zul je het hele framework moeten gebruiken

Jasper DS

Jasper DS

25/06/2012 13:52:58
Quote Anchor link
Ik gebruik het hele framework, ik heb dus views, controllers en models. Alleen ziet het er natuurlijk niet uit op deze moment omdat er nog niets van stijl is toegevoegd. Dat wou ik nu even proberen en ik wou ineens gebruik maken van de lay-out functie. De application map, dus ik maak gewoon een bestand aan in die map? Raar dat deze niet automatisch word aangemaakt door zendtools.

John Cena

John Cena

25/06/2012 13:57:35
Quote Anchor link
Als het goed is moet er een Bootstrap.php staan.

En als ik het helemaal correct heb, (en dat heb ik!) hoef je niks in je bootstrap aan te passen.

In je application.ini moet je even aangeven dat je een layout wilt gaan gebruiken.
Dat doe je door de volgende regels toe te voegen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
resources.view[]                                     =
resources.layout.layoutPath                         = APPLICATION_PATH "/views/layouts/scripts/"

Dan heb je als het goed is in de map views/layouts/scripts een layout.phtml staan.

Deze kun je aanpassen, Let op echo hierin wel je content:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<div menu>
<div nogwat>
<div content>
    <?php
                echo $this->layout()->content;
            ?>

</div>

Toevoeging op 25/06/2012 14:02:18:

Met Zend Tool kun je overigens ook gewoon naar je project toegaan en dan:
zf -enable layout
Gewijzigd op 25/06/2012 14:01:41 door John Cena

Tim S

Tim S

25/06/2012 15:29:31
Quote Anchor link
Ik zou deze tutorial een keer doornemen: http://framework.zend.com/manual/en/learning.quickstart.html

Daarin leggen ze de meest gebruikte classes van het framework uit.
Onder andere ook Zend_Layout

John Cena

John Cena

25/06/2012 15:31:52
Quote Anchor link
Die is niet echt duidelijk...
http://akrabat.com/zend-framework-tutorial/ is wat duidelijker...

Jasper DS

Jasper DS

28/06/2012 12:52:52
Quote Anchor link
Tim S op 25/06/2012 15:29:31:
Ik zou deze tutorial een keer doornemen: http://framework.zend.com/manual/en/learning.quickstart.html

Daarin leggen ze de meest gebruikte classes van het framework uit.
Onder andere ook Zend_Layout

In o.a. die tutorial spreken ze over die bootstrap maar wat doet die juist?

Toevoeging op 28/06/2012 12:53:07:

Chi Lion op 25/06/2012 15:31:52:
Die is niet echt duidelijk...
http://akrabat.com/zend-framework-tutorial/ is wat duidelijker...

Heb ik al doorgenomen.

Kees Schepers

kees Schepers

28/06/2012 13:35:33
Quote Anchor link
Wat Chi Lion zegt klopt als een bus. Twee regeltjes aanmaken in je configuratie en in application/views/layouts/scripts/layout.phtml aanmaken.

Daarin zet je wat hij dus zegt. Ik zou voor javascript / css en overige meta's view helpers gebruiken, bijv in de layout:
Code (php)
1
2
3
<head>
<?=$this->headScript()?>
</head>

Ik maak meestal een frontcontroller plugin voor het opzetten van mijn assets, als je interesse hebt wil ik die wel posten.

De bootstrap zorgt ervoor dat je resouces opgezet worden. In Bootstrap.php kun je zelf custom dingen inzetten, maar dat is niet noodzakelijk en raad ik ook af als je daar dingen opzet die 'standaard' zijn, het is beter omdat een resource plugin te maken.

Jasper DS

Jasper DS

28/06/2012 13:42:07
Quote Anchor link
Goed, ik heb alles gedaan zoals het er staat en het werkt dus ik denk dat het zo wel in orde moet zijn?

Ik heb wel nog een beetje een probleem met de gedachtegang. Ik wil een app die ik nu heb omzetten naar een Zend-app maar ik weet niet goed voor welke pagina's ik een controller moet maken en welke pagina eigenlijk gewoon een actie is van de controller?

Is hier ook een regeltje voor ofzo? Ik las al ergens "elke actie is een controller"? En wat met terug komende actie's?

Maar goed dat is misschien voor een ander topic?

Niels K

Niels K

28/06/2012 13:45:35
Quote Anchor link
Hoi Jasper,

Ik vraag me af of je het MVC request wel door hebt. Wat snap je niet precies aan deze uit leg dan? klik

Om op jouw verhaal terug te komen, wat voor soort project wil je omzetten? Kan je omschrijven wat het precies moet doen? Daarnaast probeer zelf eens een opzet te maken? Wij geven wel commentaar ;-)

Niels

Jasper DS

Jasper DS

28/06/2012 14:28:28
Quote Anchor link
Niels, dit had ik al bedacht. De eerste pagina('s) zijn wat info over het project, de laatste pagina is hoe ik het met het MVC zou doen en dat zit denk ik goed, ben alleen niet echt zeker...

John Cena

John Cena

28/06/2012 14:39:27
Quote Anchor link
Imho zit dat dikke prima!

Jasper DS

Jasper DS

28/06/2012 15:47:25
Quote Anchor link
Ik had deze tut gebruikt voor het inlog systeempje. Deze maakt geen gebruik van een model maar doet dat in de controller (_getAuthAdapter). Is dat mooi MVC dan? Of is dat iets speciaals?

John Cena

John Cena

28/06/2012 15:49:43
Quote Anchor link
Ik heb zelf ook mijn inlog systeem via die geschreven en toen wat getweakt, Niels is toch iets meer thuis op MVC gebied geloof ik, let's wait on Him :)

Jasper DS

Jasper DS

28/06/2012 15:50:19
Quote Anchor link
oke! Het werkt, maar ik zou alles van de eerste keer goed willen doen! ;-)

John Cena

John Cena

28/06/2012 15:56:19
Quote Anchor link
Ik gebruik het iig ook op die manier, zowieso valt mijn AuthController beetje buiten de rest van het script zeg maar.

Wouter J

Wouter J

28/06/2012 16:03:42
Quote Anchor link
In Symfony, waarin je ook nog bundles hebt, zou ik het zo doen:

CoreBundle
PageController
- indexAction
- aboutAction
- contactAction

PageBackendController
- createAction
- editAction
- deleteAction

UserBundle
LoginController
- loginAction
- logoutAction

UserBackendController
- editAction
- createAction
- deleteAction

ReportBundle
RapportController
- showAction
- showAllAction
- ...

ReportBackendController
- createAction
- editAction
- deleteAction

En ik zou dit in ZF indelen als een PageController voor de normale pagina's, als index en about.
Dan een UserController voor het bijhouden van een gebruiker en een AuthController voor het inloggen/uitloggen.
En voor de rapporten een ReportController om rapporten te laten zien en te bewerken/toe te voegen.
En dan als laatst voor de Page en User nog een Backend controller om dingen te bewerken/te maken/te verwijderen.

Offtopic:
Is je domeinnaam geïnspireerd van die van Jelmer? :D (http://ikhoefgeen.nl/ )
Gewijzigd op 28/06/2012 16:04:40 door Wouter J

John Cena

John Cena

28/06/2012 16:52:40
Quote Anchor link
Die domeinnaam wordt het geblokt als zijnde sex educatie...

Niels K

Niels K

28/06/2012 18:29:04
Quote Anchor link
Hoi Jasper,

Allereerst zou ik ook de opzet van Wouter pakken. Echter ik zou de loginController anders doen.

Ik ben geen fan van een LoginController. Hoezo niet? De meeste mensen hebben een logout methode in de LoginController. Dat is naar mijn mening niet wat een LoginController moet doen.

Je zou een login action helper kunnen maken, daar zou de functionaliteit voor het vinden van een auth adapter ook beter staan.

Maar eerst een vraag aan jouw. Is er een centrale plaats waar mensen kunnen inloggen of zijn er meerdere plaatsen in de applicatie?

Niels

Jasper DS

Jasper DS

28/06/2012 20:12:34
Quote Anchor link
Neen, er is maar 1 plek (op dit moment inloggen.php)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.