Zodra je op een toets drukt, een melding krijgen?
Zoals ik in mijn titel al vraag: Kan ik laten gebeuren dat als je bijvoorbeeld op F12 klikt, dan een pop-up kan laten komen met een tekst erin?
Ik wil namelijk F12 afschermen, zodat er niets van mijn site gestolen kan worden.
Of kan ik een omweg maken?
Naja, tips over hoe ik F12 zou kunnen uitschakelen/omleiden, of een pop-up laten komen na het indrukken van een toets. Dan graag hier even op reageren.
Alvast bedankt voor je hulp en voor de moeite.
Dave, PHP beginner.
Waarom zou je dit willen? Het kan altijd gestolen worden door gewoon de broncode te bekijken, wat in iedere browser mogelijk is. Technisch gezien is het onmogelijk om het af te schermen, dus dit is eigenlijk ook niet nodig, het kan altijd op andere manieren worden gestolen.
Wat doet F12 dan?
Koen V op 23/02/2012 17:25:07:
Waarom zou je dit willen? Het kan altijd gestolen worden door gewoon de broncode te bekijken, wat in iedere browser mogelijk is. Technisch gezien is het onmogelijk om het af te schermen, dus dit is eigenlijk ook niet nodig, het kan altijd op andere manieren worden gestolen.
Altijd op andere manieren ja, maar dan word het wel moeilijker.
En niet iedereen is zo slim ;)
Gewijzigd op 23/02/2012 17:35:23 door Dave PHP
Daarnaast, werken de tools niet dan kun je altijd nog Ctrl + U gebruik voor de broncode, of rechtermuisknop > view source of in het menu view source.
Werkt dat niet dan kan ik altijd nog via PHP met file_get_contents aan de slag en tataa daar staat de content.
Probeer dit maar eens te beveiligen. Dat lukt nooit. Hou je gewoon aan de regel:
Zodra je niet wilt dat iemand iets van je overneemt plaats je het niet op internet
Wouter J op 23/02/2012 17:35:25:
=
Probeer dit maar eens te beveiligen. Dat lukt nooit. Hou je gewoon aan de regel:
Zodra je niet wilt dat iemand iets van je overneemt plaats je het niet op internet
Gelijk heb je.
Ik vroeg me gewoon af op het op een manier kon.
Maar blijkbaar niet :P
Het kan wel. Met Javascript kan je toetsaanslagen afvangen, iets doen en dan zorgen dat de toets niet verder wordt doorgestuurd naar andere elementen. Ik heb het nooit met functie toetsen geprobeerd, maar het kan vast ook wel.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2
3
4
5
6
7
8
9
<script>
document.onkeydown = function( e ) {
if( e.keyCode == 123 ) // 123 is de keycode van F12
alert('Je mag niet op F12 drukken');
return false;
};
</script>
return false;
};
</script>
Maar dan zul je zoveel toetsen moeten blokkeren dat het niet meer te houden is.
Ik heb bijv. Vimium op Chrome geïnstalleerd, nu kan ik met gs de source openen. Die moet je dus ook blokkeren en je weet niet welke andere plugins er allemaal zijn, het is gewoon niet te doen.
schrijf gewoon je hele code zo op dat mensen het niet willen lezen, probleem opgelost!
Daar naast neem je of losse credits a €15,- p/stuk om je website te registreren.
Je kan ook een abo nemen a €98,- dan krijg je 150 registratie credits dat is dus €0,65 p/registratie.
Daarnaast neem je een auto registratie optie bij hun,je hebt 2 optie's p/jaar of p/maand. Zodra je misbruik van je code ziet even file-reg aanspreken en hun regelen de rest.
Beveiligen van toetsen is een not done.
Stelregel is, zet dingen die ECHT privé zijn NOOIT op internet.
Wouter J op 23/02/2012 17:47:54:
Je kan wel een toets blokkeren:
Ik heb bijv. Vimium op Chrome geïnstalleerd, nu kan ik met gs de source openen. Die moet je dus ook blokkeren en je weet niet welke andere plugins er allemaal zijn, het is gewoon niet te doen.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2
3
4
5
6
7
8
9
<script>
return false;
};
</script>
return false;
};
</script>
Bedankt man ;)
Okal kan het nog op veel manieren, maar zoiets wou ik weten.
Nogmaals bedankt!
Als je je maar beseft dat je hier mee afbreuk doet aan de "default" behaviour va je computer / browser. Misschien vind je dat zelf heel erg cool / stoer, maar veel gebruikers zullen dat echt niet waarderen. Ik raad het dan ook niet aan.
Ozzie PHP op 23/02/2012 18:23:24:
Alles wat je op internet zet kan "gestolen" worden. Toetsen afvangen met javascript? Leuk, dan zet ik javascript toch gewoon uit.
+1
Alleen als je website dus je bron code prive is, dan lijkt me de tijd erg nutteloos die je er in steekt. Net zoals Ozzie en de rest zeggen:
Brond code is niet te beveiligen enige mogelijkheid is dat je de file's gaat encrypten. Maar of dit altijd zo mooi is om dit te doen is een 2e vraag.
Dave PHP op 23/02/2012 18:30:09:
@Ozzie
Ik weet dat het nu nog niet afgeschermd is ;)
Ik weet dat het nu nog niet afgeschermd is ;)
Dit niet alleen. Op het moment dat je toetsen gaat blokkeren zullen veel gebruikers zich gaan irriteren. Je schiet er echt niks mee op.
De mensen die de broncode willen zien, zien het toch wel met of zonder dat je de toetsen blokkeerd, ga je dit soort functies inbouwen nodig je in feite uit dat ze van alles gaan doen om te zien waarom je de toetsen blokkeert.
@Frank hoe wil jij de broncode encrypten??
@Frank ook al encrypt je iets, er is meestal toch wel een decrypter
De daadwerkelijke html output is naar zover ik weet totaal niet te encrypten.....