zoek functie in database
Er zijn twee afzonderlijke formulieren die data toevoegen aan de data base.Eentje voor de verzorging, hier word een kolom gebruikt met paard_naam, en een tweede formulier voor de aankoop van voeder en dergelijke bij te houden, hier word de kolom paard_naam niet gebruikt. Dus als ik de onderhoudskosten wil zien, heb ik alle rijen nodig waar er geen paard_naam is ingevuld.Ik heb dit zo geprobeerd:
maar dit lukt niet.
Even verder op heb ik een zoek functie gemaakt met radio functie.(3 keuzemogelijkheden (paardnamen)), werkt goed.
Daar onder heb ik een andere zoek functie gemaakt ook met radio functie.( 2 keuzemogelijkheden (hoeven kappen en ontwormen))deze werkt ook goed.
kan ik deze twee zoek functie's samenvoegen, vb dat ik kan zien per paard wanneer er ontwormd werd, maar dat ik de eerste functie ook nog kan gebruiken. Dan moet ik voor het tweede deel een AND in mijn query gebruiken, maar in de eerste functie is er dan maar 1 zoek gegeven, gebruik ik de OR in mijn Query, dan gaat hij bij de tweede functie het tweede zoek gegeven laten voor wat het is.Is dit mogelijk?
SELECT .. FROM .. WHERE .. ORDER BY ..
Ik denk dat er iets fout gaat in je php.
Zoals ik het begrijp zijn er verschillende typen onderhoud die eenmalig of periodiek plaatsvinden en al dan niet aan een paard gekoppeld zijn. Al dit onderhoud vindt op een tijdstip of in een periode plaats. Het berekenen van de kosten uit een bepaalde periode is (dan) het simpelweg optellen van de kosten van het onderhoud wat is uitgevoerd in die periode.
En als je wilt weten wat "een paard kost aan onderhoud" zul je bij al het onderhoud moeten bijhouden op welk paard dit betrekking heeft.
Want als je dit doet bij het invoeren:
Dan is de kolom niet NULL, maar een lege string.
Bedankt