Zoek opdrachten verfijnen
noury
15/06/2009 14:16:00hallo,
Vaak op veel webshops kunnen wij onze zoek opdrachten verfijnen bijv: per kleur,prijs,merk,title, continent, geslacht ....ik weet niet hoe ik dat kan doen, zal ik de database van mijn webshop aanpassen of dat hoet niet, ik heb echt geen idee nog.
Kan iemand mijn helpen
Alvastbedankt
Vaak op veel webshops kunnen wij onze zoek opdrachten verfijnen bijv: per kleur,prijs,merk,title, continent, geslacht ....ik weet niet hoe ik dat kan doen, zal ik de database van mijn webshop aanpassen of dat hoet niet, ik heb echt geen idee nog.
Kan iemand mijn helpen
Alvastbedankt
PHP hulp
28/11/2024 03:23:00Joren de Wit
15/06/2009 14:18:00Als jouw database opzet goed is, is dat niet nodig. Het verfijnen van een zoekopdracht komt vaak neer op het verfijnen van de query. Je zult de query in je script dus op een dynamische manier moeten samenstellen, afhankelijk van de verfijningen die opgegeven zijn.
kitty N
15/06/2009 14:18:00Hallo Noury,
Hoe ziet je database er ongeveer uit. Heb je daarin een veld waarin die dingen(kleur, prijs, merk, titel) worden omschreven?
Dat je bv het volgende hebt:
kleur -- prijs -- merk -- titel
zwart -- 10 -- vw -- auto
geel -- 20 -- bmw -- auto
enz....
??
Hoe ziet je database er ongeveer uit. Heb je daarin een veld waarin die dingen(kleur, prijs, merk, titel) worden omschreven?
Dat je bv het volgende hebt:
kleur -- prijs -- merk -- titel
zwart -- 10 -- vw -- auto
geel -- 20 -- bmw -- auto
enz....
??
noury
15/06/2009 14:30:00kleuren, size en andere attributen (bijv:maten, geheugen...) worden opgeslagen in een aparte tabel en merken ook in eigen tabel
Joren de Wit
15/06/2009 14:56:00Dat lijkt mij een goede opzet. Maar nogmaals, dat is voor de werking van de applicatie eigenlijk niet van belang. Het gaat erom dat je op basis van de opgegeven verfijningen op een dynamische manier je query samenstelt.
Dat is iets waar je eens over na moet denken hoe je dat aan wilt gaan pakken...
Dat is iets waar je eens over na moet denken hoe je dat aan wilt gaan pakken...
noury
19/06/2009 09:59:00Nu is het gelukt met verfijnen van zoekopdrachten, Ik heb alleen nog een kleine probleempje dit is de uitleg:
Als ik klik bijvoorbeeld op een kleur om mijn zoekopracht te verfijnen dan
lukt het wel maar als ik nog mijn zoekopdracht wil verfijnen op iets anders
bijvoorbeeld merken dan krijg ik alleen da laatste resultaat dus alleen de
records die horen bij merken.
---------------------------------
Zal ik hier sessions of cookies gebruiken?
Hartelijk bedank voor jullie hulp
Als ik klik bijvoorbeeld op een kleur om mijn zoekopracht te verfijnen dan
lukt het wel maar als ik nog mijn zoekopdracht wil verfijnen op iets anders
bijvoorbeeld merken dan krijg ik alleen da laatste resultaat dus alleen de
records die horen bij merken.
---------------------------------
Zal ik hier sessions of cookies gebruiken?
Hartelijk bedank voor jullie hulp
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door noury