Zoeken in een (sub) dir en resultaat tonen
ik ben op zoek naar een (simpel) PHP script welke ingebouwd kan worden in een bestaande .php pagina. Het script zou een aantal (sub)directories moeten doorzoeken die gevuld zijn met allemaal icoontjes en de resultaten weergeven op de resultaatpagina.
Heb diverse scripts de revue zien passeren op het internet, maar allemaal niet "even" aan te passen naar de structuur zoals ik die zou willen zien.
Iemand die mij de goede kant op wil / kan helpen ?
Heb nu :
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?
if(!empty($_POST))
{
if(file_exists("subdir/".$_POST['artikel'].".png"))
{
print($_POST['artikel']);?>.png
<?
}
else
{
?>
Artikel bestaat niet<br><br>
<a href="<?echo $_SERVER["PHP_SELF"];?>">Zoek opnieuw</a>
<?
}
}
else
{
?>
<form action="<?echo $_SERVER["PHP_SELF"];
?>" method="post">
Artikel: <input type="text" name="artikel"> <input type="submit" value="Zoek artikel">
</form>
<?
}
?>
if(!empty($_POST))
{
if(file_exists("subdir/".$_POST['artikel'].".png"))
{
print($_POST['artikel']);?>.png
<?
}
else
{
?>
Artikel bestaat niet<br><br>
<a href="<?echo $_SERVER["PHP_SELF"];?>">Zoek opnieuw</a>
<?
}
}
else
{
?>
<form action="<?echo $_SERVER["PHP_SELF"];
?>" method="post">
Artikel: <input type="text" name="artikel"> <input type="submit" value="Zoek artikel">
</form>
<?
}
?>
Maar die vindt alleen maar de exacte naam van het plaatje (case sensitive) en werkt niet met wildcards....
Hier misschien wat aan?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -
Kijk, ik heb nu een pagina waarbij 4 mappen worden uitgelezen met elke enkele duizenden icons. Die verschijnen dan in 4 select-boxen (dropdown menu), waarbij als je een ander icon kiest, het icon elders op de pagina weergegeven mee-verandert.
Het schijnt voor mensen toch nog lastig te zijn om uit een dropdown lijst iets te zoeken, en daarom wilde ik een simpele zoekfunctie toevoegen.
Ik vraag me alleen af of dit nog wel zo simpel gaat worden ;-)