Zoeken in een (sub) dir en resultaat tonen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marco

Marco

30/09/2009 15:06:00
Quote Anchor link
Hoi,

ik ben op zoek naar een (simpel) PHP script welke ingebouwd kan worden in een bestaande .php pagina. Het script zou een aantal (sub)directories moeten doorzoeken die gevuld zijn met allemaal icoontjes en de resultaten weergeven op de resultaatpagina.

Heb diverse scripts de revue zien passeren op het internet, maar allemaal niet "even" aan te passen naar de structuur zoals ik die zou willen zien.

Iemand die mij de goede kant op wil / kan helpen ?

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 23:53:36

Jesper Diovo

Jesper Diovo

30/09/2009 15:25:00
Quote Anchor link
Een simpel PHP script welke omgebouwd kan worden in een bestaande .php pagina? Je bedoelt: een PHP script welke makkelijk geïntegreerd kan worden in een pagina? Da's makkelijk. Dat kan namelijk eigenlijk met ieder script, je moet alleen even weten waar je moet zoeken.

Kijk eens naar glob() of scandir() (al geef ik de voorkeur aan glob()!).

Marco

Marco

30/09/2009 15:38:00
Quote Anchor link
Hmmm, had gehoopt daar een voorbeeldje te vinden die ik dan uit zou kunnen vogelen of aanpassen.

Heb nu :

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?
if(!empty($_POST))
{

if(file_exists("subdir/".$_POST['artikel'].".png"))
 {

print($_POST['artikel']);?>
.png
<?
}
else
{
?>

Artikel bestaat niet<br><br>
<a href="<?echo $_SERVER["PHP_SELF"];?>">Zoek opnieuw</a>
<?
}

}

else
{
?>

<form action="<?echo $_SERVER["PHP_SELF"];
?>" method="post">
Artikel: <input type="text" name="artikel"> <input type="submit" value="Zoek artikel">
</form>
<?
}
?>

Maar die vindt alleen maar de exacte naam van het plaatje (case sensitive) en werkt niet met wildcards....

- SanThe -

- SanThe -

30/09/2009 16:18:00
Quote Anchor link
Hier misschien wat aan?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -

Marco

Marco

30/09/2009 16:22:00
Quote Anchor link
Nou, eigenlijk...niet echt nee.

Kijk, ik heb nu een pagina waarbij 4 mappen worden uitgelezen met elke enkele duizenden icons. Die verschijnen dan in 4 select-boxen (dropdown menu), waarbij als je een ander icon kiest, het icon elders op de pagina weergegeven mee-verandert.

Het schijnt voor mensen toch nog lastig te zijn om uit een dropdown lijst iets te zoeken, en daarom wilde ik een simpele zoekfunctie toevoegen.

Ik vraag me alleen af of dit nog wel zo simpel gaat worden ;-)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.