Zoeken in meerdere databases.
Mart Oosterveld
01/12/2010 06:53:14Hey iedereen, ik ben een beginnende PHPer, en ben op een probleem gestuit:
Ik heb een zoekfunctie gemaakt voor een website; en deze werkt opzich ook uitstekend. De code hiervoor:
losepages bevat onder andere de velden url, pagecontent en title. Nu wil ik een nieuwe tabel toevoegen, waar ook doorheen gezocht moet worden. Deze tabel heet blogdata en bevat eveneens de velden url, pagecontent en title. Hoe zorg ik ervoor dat mijn mysql_query meerdere tabellen pakt?
Ik heb al het volgende geprobeerd:
maar dan krijg ik de volgende error:
Kan iemand mij de juiste manier uitleggen om meerdere tables in 1 query te krijgen?
Ik heb een zoekfunctie gemaakt voor een website; en deze werkt opzich ook uitstekend. De code hiervoor:
Quote:
$construct = "SELECT * FROM losepages WHERE $construct" ;
$run = mysql_query($construct);
$foundnum = mysql_num_rows($run);
$run = mysql_query($construct);
$foundnum = mysql_num_rows($run);
losepages bevat onder andere de velden url, pagecontent en title. Nu wil ik een nieuwe tabel toevoegen, waar ook doorheen gezocht moet worden. Deze tabel heet blogdata en bevat eveneens de velden url, pagecontent en title. Hoe zorg ik ervoor dat mijn mysql_query meerdere tabellen pakt?
Ik heb al het volgende geprobeerd:
Quote:
$construct = "SELECT * FROM losepages, blogdata WHERE $construct" ;
maar dan krijg ik de volgende error:
Quote:
Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in D:\vhosts\*****\httpdocs\2011\search.php on line 40
Kan iemand mij de juiste manier uitleggen om meerdere tables in 1 query te krijgen?
Gewijzigd op 01/12/2010 07:33:53 door Mart Oosterveld
PHP hulp
23/11/2024 22:39:34Jelmer -
01/12/2010 08:50:43Een optie is om die twee tabellen samen te voegen. Waarom zijn ze nu apart, en is dat noodzakelijk en handig?
En een quick fix is UNION, waarmee je twee queries aan elkaar kan naaien:
En een quick fix is UNION, waarmee je twee queries aan elkaar kan naaien:
- SanThe -
01/12/2010 08:59:13Mart Oosterveld
01/12/2010 09:07:44@Jelmer: Ja dit was de goeie. Ik deed Select *, waar ik alle velden apart had moeten selecteren.
Bedankt :)
Bedankt :)