zoeken met een query
beem
05/10/2004 11:33:00Ik heb de volgende query:
Deze query werkt niet, ik heb al veel geprobeerd, alleen hij werkt maar niet. De fout zit hem bij de where statement. Wie weet hoe ik dit wel kan doen?
De talen krijgt hij uit meerdere checkboxen. Het lukt me wel om een resultaat te geven als 1 checkbox is aangevinkt, alleen niet wanneer ze allemaal zijn aangevinkt.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
<? php
"SELECT naam, categorie, beschrijving, taal
FROM woorden
WHERE taal IS "frans" OR taal IS "engels" OR taal IS "duits" AND categorie='".$_POST["categorie"]."' AND naam like'%".$_POST["zoekterm"]."%'" or die (mysql_error());
?>
"SELECT naam, categorie, beschrijving, taal
FROM woorden
WHERE taal IS "frans" OR taal IS "engels" OR taal IS "duits" AND categorie='".$_POST["categorie"]."' AND naam like'%".$_POST["zoekterm"]."%'" or die (mysql_error());
?>
Deze query werkt niet, ik heb al veel geprobeerd, alleen hij werkt maar niet. De fout zit hem bij de where statement. Wie weet hoe ik dit wel kan doen?
De talen krijgt hij uit meerdere checkboxen. Het lukt me wel om een resultaat te geven als 1 checkbox is aangevinkt, alleen niet wanneer ze allemaal zijn aangevinkt.
PHP hulp
22/11/2024 05:40:33sowieso doe " en " veranderen in ' '
dus
WHERE taal IS `frans` OR taal IS `engels`
en:
AND naam like'%".$_POST["zoekterm"]."%'"
vervangen door
AND naam LIKE '%" . $_POST['zoekterm'] . "%'
dus in totaal:
als dit niet werkt, vertel dan eens wat voor foutmelding je krijgt?
dus
WHERE taal IS `frans` OR taal IS `engels`
en:
AND naam like'%".$_POST["zoekterm"]."%'"
vervangen door
AND naam LIKE '%" . $_POST['zoekterm'] . "%'
dus in totaal:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
<?
$sql = "SELECT naam, categorie, beschrijving, taal
FROM woorden
WHERE taal IS 'frans' OR taal IS 'engels' OR taal IS 'duits' AND categorie = '" . $_POST['categorie'] . "' AND naam LIKE '%" . $_POST['zoekterm'] . "%'";
$res = mysql_query($sql) or die(mysql_error());
?>
$sql = "SELECT naam, categorie, beschrijving, taal
FROM woorden
WHERE taal IS 'frans' OR taal IS 'engels' OR taal IS 'duits' AND categorie = '" . $_POST['categorie'] . "' AND naam LIKE '%" . $_POST['zoekterm'] . "%'";
$res = mysql_query($sql) or die(mysql_error());
?>
als dit niet werkt, vertel dan eens wat voor foutmelding je krijgt?
beem
05/10/2004 13:19:00Nu werkt hij inderdaad wel. Alleen werkte het ook als ik het gedeelte van taal weghaalde, omdat hij op elke taal moest zoeken.