zoeken met LIKE

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Karel

karel

29/01/2007 16:17:00
Quote Anchor link
Ik heb een compleet overzicht met gegevens waarbij ik LIKE gebruik
om gewenste gegevens te filteren, dit gebeurd op dezelfde pagina.
Als ik deze pagina open krijg ik meteen:

Notice: Undefined index: opleiding in C:\Program Files\xampp\htdocs\planningprog\overzicht_volledig.php on line 103

Notice: Undefined index: opleiding in C:\Program Files\xampp\htdocs\planningprog\overzicht_volledig.php on line 103

Nadat ik ergens op heb gezocht krijg ik dit niet meer, lijkt dat ik dit krijg omdat ik niet de pagina binnen ben gekomen met een zoekopdracht. Kan iemand me vertellen hoe ik deze melding weg kan krijgen want verder is alles goed

PHP hulp

PHP hulp

19/11/2024 09:37:50

Gerben G

Gerben G

29/01/2007 16:19:00
Quote Anchor link
niet alles is goed.

je roept variables aan die je nog niet hebt aangemaakt. dus het kan niet helemaal goed zijn.

Joren de Wit

Joren de Wit

29/01/2007 16:21:00
Quote Anchor link
Voordat je een variabele gebruikt, moet je er natuurlijk wel zeker van zijn dat die ook bestaat. Om te controleren of een variabele bestaat kun je de functie isset() gebruiken.

Karel

karel

29/01/2007 16:26:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
<? php echo '<td align="center"><form method="post" action="overzicht_volledig.php"><input type="text" value="" name="opleiding"/></form>Opleiding</td>';
?>

bovenstaande veld is waar ik in wil zoeken binnen mijn tabel en roept
de pagina weer opnieuw aan, dit is m'n querie voor de koppeltabel:

$sql = "SELECT
opl_opleiding
FROM
tbl_opleiding o,
tbl_aanvraag a,
tbl_opleiding2aanvraag o2a
WHERE
o.opl_opleiding LIKE '%$_POST[opleiding]%'
AND
o.opl_opleidingid = o2a.o2a_opleidingid
AND
a.aan_aanvraagid = o2a.o2a_aanvraagid
AND
a.aan_aanvraagid = ' ".$aan_aanvraagid." ' ";

hoe kan ik er dan voor zorgen dat die melding niet wordt weergegeven dan? Moet ik dan een variabele gebruiken als ik de pagina open?

Joren de Wit

Joren de Wit

29/01/2007 16:33:00
Quote Anchor link
Eerst controleren of $_pOST['opleiding'] wel bestaat en dan pas de query uitvoeren?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
    if(isset($_POST['opleiding']))
    {

// dan query uitvoeren
    }
?>

Karel

karel

29/01/2007 16:42:00
Quote Anchor link
daarmee geeft hij een foutmelding bij het volgende

echo '<tr>';
echo '<td align="center">'.$aan_aanvraagdatum.'</td>';
echo '<td align="center">'.$aan_aanvrager.'</td>';
echo '<td align="center">'; for($i=0;$i<$rows;$i++) {
$optie = mysql_fetch_array($result); echo $optie ['opl_opleiding']."&nbsp;&nbsp;"; }echo '</td>';
echo '<td align="center">'.$aan_gewensteopleverdatum.'</td>';

dit is zo gedaan om de waarden uit een koppeltabel te kunnen lezen, nu krijg ik de foutmelding:

Notice: Undefined index: opl_opleiding in C:\Program Files\xampp\htdocs\planningprog\overzicht_volledig.php on line 119

Notice: Undefined index: opl_opleiding in C:\Program Files\xampp\htdocs\planningprog\overzicht_volledig.php on line 119

in ieder veld waar de waarden uit de koppeltabel horen te staan

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.