zoeken met LIKE
om gewenste gegevens te filteren, dit gebeurd op dezelfde pagina.
Als ik deze pagina open krijg ik meteen:
Notice: Undefined index: opleiding in C:\Program Files\xampp\htdocs\planningprog\overzicht_volledig.php on line 103
Notice: Undefined index: opleiding in C:\Program Files\xampp\htdocs\planningprog\overzicht_volledig.php on line 103
Nadat ik ergens op heb gezocht krijg ik dit niet meer, lijkt dat ik dit krijg omdat ik niet de pagina binnen ben gekomen met een zoekopdracht. Kan iemand me vertellen hoe ik deze melding weg kan krijgen want verder is alles goed
je roept variables aan die je nog niet hebt aangemaakt. dus het kan niet helemaal goed zijn.
isset() gebruiken.
Voordat je een variabele gebruikt, moet je er natuurlijk wel zeker van zijn dat die ook bestaat. Om te controleren of een variabele bestaat kun je de functie Code (php)
1
2
2
<? php echo '<td align="center"><form method="post" action="overzicht_volledig.php"><input type="text" value="" name="opleiding"/></form>Opleiding</td>';
?>
?>
bovenstaande veld is waar ik in wil zoeken binnen mijn tabel en roept
de pagina weer opnieuw aan, dit is m'n querie voor de koppeltabel:
$sql = "SELECT
opl_opleiding
FROM
tbl_opleiding o,
tbl_aanvraag a,
tbl_opleiding2aanvraag o2a
WHERE
o.opl_opleiding LIKE '%$_POST[opleiding]%'
AND
o.opl_opleidingid = o2a.o2a_opleidingid
AND
a.aan_aanvraagid = o2a.o2a_aanvraagid
AND
a.aan_aanvraagid = ' ".$aan_aanvraagid." ' ";
hoe kan ik er dan voor zorgen dat die melding niet wordt weergegeven dan? Moet ik dan een variabele gebruiken als ik de pagina open?
echo '<tr>';
echo '<td align="center">'.$aan_aanvraagdatum.'</td>';
echo '<td align="center">'.$aan_aanvrager.'</td>';
echo '<td align="center">'; for($i=0;$i<$rows;$i++) {
$optie = mysql_fetch_array($result); echo $optie ['opl_opleiding']." "; }echo '</td>';
echo '<td align="center">'.$aan_gewensteopleverdatum.'</td>';
dit is zo gedaan om de waarden uit een koppeltabel te kunnen lezen, nu krijg ik de foutmelding:
Notice: Undefined index: opl_opleiding in C:\Program Files\xampp\htdocs\planningprog\overzicht_volledig.php on line 119
Notice: Undefined index: opl_opleiding in C:\Program Files\xampp\htdocs\planningprog\overzicht_volledig.php on line 119
in ieder veld waar de waarden uit de koppeltabel horen te staan