Zoeken zonder op knop te duwen...
Bij de meeste websites kan je een zoekterm ingeven, druk je op enter en krijg je de resultaten van je zoekactie.
Ik zit door omstandigheden nu opgescheept met een website waarbij je steeds op de zoekknop moet klikken vooraleer er gezocht wordt. Hoe kan ik dat aanpassen zodat ook gezocht wordt wanneer de gebruiker op de 'enter'-toets duwt?
Let wel: ik ben echt wel een beginner en heb dus heel specifieke instructies nodig vrees ik...
Alvast bedankt aan iedereen die mij wil helpen!
Dat is gewoon standaard bij de browsers als je het formulier correct hebt opgebouwd met HTML. Heb je de code van het HTML formulier?
Enig idee waar ik moet zoeken?
Waarschijnlijk word het formulier naar search.php gestuurd (die handelt het zoeken af), het HTML formulier staat waarschijnlijk ergens anders. In de header, index of weet ik niet. Heb je eventueel een URL?
Het hoeft geen search.html te zijn, in .php kan je net zo goed HTML plaatsen.
www.hulshout.be
dit is het begin van de code op search.php:
het gaat over volgende site: dit is het begin van de code op search.php:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<?
$zoekveld=mysql_real_escape_string($_POST['zoek']);
echo "<h1>Zoekpagina</h1>";
if ($zoekveld != "")
{
$query="select * from pages where inhoud like '%".$zoekveld."%' or titel like '%".$zoekveld."%'";
$rs= mysql_query($query) or die (mysql_error());
echo "<h2>Zoeken in de algemene pagina's</h2>";
if (mysql_num_rows($rs)>0)
{
echo "<p>Uw zoekactie met het woord '".$zoekveld."' levert de volgende resultaten op: </p>";
echo "<ul>";
while ($row2=mysql_fetch_array($rs))
{
echo "<li><a href=index.php?pageID=".$row2['ID'].">".$row2['titel']."</a></li>";
}
echo "</ul>";
}
else
{
echo "<p>Uw zoekactie met het woord '".$zoekveld."' levert geen resultaten op in de algemene pagina's.</p>";
}
echo "<br><br>";