zoekform vraag:Hoe krijg ik hem in de cel?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Freak

freak

12/07/2004 16:28:00
Quote Anchor link
Ik heb een zoekform gebruikt; van deze site;
dit gaat ok; zoek.php opgenomen in de switch statement; en verschijnt in index.php keurig in het inhoud gedeelte.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?
    echo "<HTML>\n
    <HEAD><TITLE>Zoeken</TITLE></HEAD>
    <BODY>

<p><b>Search DVD:</b></p>

<p>
    <FORM METHOD=\"POST\" ACTION=\"dvdsearch.php\">
    <input type=\"text\" name=\"zoekterm\" size=\"30\"><br>
    <input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"Zoeken\">
    </p>

</BODY>
    </HTML>"
;
?>

na een zoek opdracht enter/submit dan komt het resultaat fullscreen en niet via index.php in het inhoud gedeelte.

Action=\"index.php?page=dvdsearch\" maar dat werkt dus niet... die variable die gepost moet worden zou er ook in moeten staan...ik weet echter niet hoe ik dit wel voor elkaar krijg...

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 00:44:04

B a s
Beheerder

B a s

12/07/2004 16:48:00
Quote Anchor link
post ut scriptje eens..

Freak

freak

12/07/2004 16:52:00
Quote Anchor link
scrippje dvdsearch:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?
      include('connection.php');
      $sql = "SELECT * FROM dvd WHERE title LIKE '%$HTTP_POST_VARS[zoekterm]%'ORDER BY title ASC";
      $result = mysql_query($sql) or die(mysql_error());

if (mysql_num_rows($result) == 0)
    {

echo "No DVDR titles like:<b> $HTTP_POST_VARS[zoekterm]</b> in Db.  yet...";
    echo "<p><a href=\"zoek.php\" title=\"zoek opnieuw\">zoek opnieuw</a></p>";
    }

else {   // Show DVDR titles.
   echo "<CENTER><table border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" width=\"*\">";
   echo "<tr><td width=\"375\"><b>DVDR TITLE</td><td><b>FORMAT</td></tr>";
   echo "<tr><td width=\"*\">&nbsp</td></tr>";
   while ($row = mysql_fetch_object($result)) {
      echo "<tr>";
      echo "<td width=\"375\"><a href=\"index.php?page=dvddetail&id_dvd=$row->id_dvd\"><b>$row->title</a></td>";
      echo "<td><b>$row->format</td>";
      echo "</tr>";
   }

echo "</table><p>";
}

?>

SerpenT

SerpenT

12/07/2004 17:51:00
Quote Anchor link
ten eerste vervang dit:
Code (php)
1
2
3
<?
$sql
= "SELECT * FROM dvd WHERE title LIKE '%$HTTP_POST_VARS[zoekterm]%'ORDER BY title ASC";
?>

met:
Code (php)
1
2
3
<?
$sql
= "SELECT * FROM dvd WHERE title LIKE '" . %$HTTP_POST_VARS[zoekterm]% . "'ORDER BY title ASC";
?>

ten tweede gebruik superglobals,

dus vervang:
Code (php)
1
2
3
<?
$HTTP_POST_VARS
[zoekterm]
?>

met
Code (php)
1
2
3
<?
$_POST
['zoekterm']
?>

ik hoop dat dit help:P

Freak

freak

12/07/2004 18:09:00
Quote Anchor link
Bedankt voor je feedback Thijs; maar zoals ik het nu heb; werkt het ook; maar zoals gezegd niet in
index.php; dwz het query resultaat wordt fullscreen weergegeven en niet in de cell...

ik wil jou verbeteringspunten wel doorvoeren; maar dan blijft het resultaat het zelfde dus fullscreen...

SerpenT

SerpenT

12/07/2004 18:17:00
Quote Anchor link
oh k ik had je verhaal niet helemaal gelezen sry, maar wat ik begrijp is dat je een popup wilt die het hele scherm in neemt? of mag het ook gewoon ene normale popup zijn?

Freak

freak

12/07/2004 18:25:00
Quote Anchor link
nee; ik wil het resultaat van de zoek.php query ook in de cel waar de rest van de inhoud komt; maar weet niet hoe ik die link maken moet...

Freak

freak

12/07/2004 18:28:00
Quote Anchor link
als je een mailtje stuurt naar [email protected] dan zend ik ff een kinkie naar de pagina; een plaatje zegt meer als 100o woorden;)

Ano Niem

Ano Niem

12/07/2004 20:24:00
Quote Anchor link
Waarschijnlijk als jij je zoekopdracht uitvoert dan wordt dat op een andere pagina gedaan,
Als je het formpje en opdracht nou opdezelfde pagina maakt is je probleem heel makkelijk op te lossen door bij <form action='". $PHP_SELF ."'> te gebruiken,

Gewoon ff kijken hoe die zoekfuntie in elkaar zit en nabouwen maar dan op 1 pagina,

Freak

freak

12/07/2004 21:13:00
Quote Anchor link
Nu werkt het wel; ik moet telkens als ik wat wijzig de temp internet files wegooien; ander blijft ie bij het oude...

De hele avond bezig geweest.... aaarrrgggg terwijl ik zelf deze oplossing ook al uitgedacht en geprobeerd had.... andere stelde het ook voor.... lol

Thx voor jullie meedenken; Dit is voor jullie alle weer leuk verhalen, wat voor een snurkerd je nou weer op het forum geholpen hebt.... ;) het schaamrood staat me op de kaken...

--------------------------------------------------------------------------------

Freak

freak

12/07/2004 21:16:00
Quote Anchor link
Action=\"index.php?page=dvdsearch\" werkt dus wel na het weg gooien van de temp internet files....

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.