zoekfunctie (php leek!)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Denise

denise

06/11/2008 12:39:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik ben een beetje begonnen met php te proberen te doorgronden.

Nu heb ik een (voor jullie misschien hele domme) vraag. Zoekfuncties werken doorgaans met php en een database. Betekent dat dan dat de gehele content in een database staat? Of worden de pagina's qua content ook doorzocht?

Ik zie overal wel scripts en tutorials, maar kan nergens vinden hoe het gewoon simpelweg werkt. Welke informatie er wordt doorzocht, welke info in een database moet etc.

Hier is vast wel iemand die dat in waarschijnlijk 3 woorden kan uitleggen.

Alvast bedankt!!

Quote:
Lijkt mij geen vacature, dus even verplaatst naar php.

SanThe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Denise

PHP hulp

PHP hulp

02/12/2024 17:02:03

Benny Lava

Benny Lava

06/11/2008 12:43:00
Quote Anchor link
De meeste zoekfuncties doen het door middel van een 'database' query.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Benny Lava

- SanThe -

- SanThe -

06/11/2008 12:47:00
Quote Anchor link
Als je in een database zoekt dan zoek je in een database. Zoek je in files, dan zoek je in files. Ligt er dus aan waar je gaat/wilt zoeken.

Denise

denise

06/11/2008 12:54:00
Quote Anchor link
misschien dat ik even nader moet toelichten wat ik bedoel.

ik lees overal dat een goede zoekfunctie samen gaat met een database.
dat is dus duidelijk.

Maar betekent dat dan dat de gehele content van een site in een database geplaatst wordt? Want je wil toch de gehele content van een site kunnen doorzoeken.

- SanThe -

- SanThe -

06/11/2008 12:57:00
Quote Anchor link
Dat is natuurlijk het gemakkelijkst om te doorzoeken. Files doorzoeken is eigenlijk een ramp. In een database zoeken is vrij eenvoudig.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.