zoekfuntie maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

C# Unity Developer

Functieomschrijving Ontwikkel jij mee door applicaties te bouwen die bijdragen aan het optimaliseren van processen? Voor een erkende werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een Unity C# Developer die graag de uitdaging aangaat! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de reeds draaiende applicaties. Bedrijfsprofiel Je komt te werken voor een internationale werkgever in regio Tilburg. Samen met een vooruitstrevend team

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Je werkt nauw samen met het websitebureau aan de ontwikkeling en optimalisering van het internationale platform; Je ziet nieuwe webshops op en voert optimalisaties door; Je bouwt aan technische, functioneel en commercial resultaat; Je vindt het leuk om zelfstandig binnen een internationale organisatie te werken, maar krijgt ook energie om samen met collega's te werken. Hier ga je werken Voor een bedrijf in de regio Rotterdam zijn wij opzoek naar een PHP Developer. Je wordt onderdeel van het communicatieteam en gaat je bezighouden met het optimaliseren van de website van dit internationale bedrijf. Je schakelt veel

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

As a Back-End Web Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a Back-End Web Developer at Coolblue? As a Back-End Web Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you also feel confident with setting up microservices in Typescript or are open to learning this. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing pure

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

TypeScript developer (tot € 6.000, - bruto pe

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een ervaren Typecript developer die niet alleen zichzelf verder ontwikkelt, maar het ook leuk vinden om op termijn meer junior collega’s op pad te helpen. Je zult aan de slag gaan met het migreren van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde aan User Experience en kiezen ze duidelijk voor kwaliteit i.p.v. snelheid. Je krijgt dus de ruimte om vanuit gedegen onderzoek te werk te gaan en het borgen van kwaliteit staat hoog in het vaandel.

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Front-end Developer! Als Front-end Developer binnen dit softwarebedrijf ga je de frontends voor zowel je eigen interne projecten als die voor klanten opzetten, onderhouden en uitbreiden. Je zet ideeën om naar mooie successen voor de klanten. Dat is in een notendop wat je gaat doen! Wat kun je verwachten? Je werkt aan de doorontwikkeling van bestaande maatwerkapplicaties. Bijvoorbeeld wanneer de klant de applicatie wil uitbreiden met een nieuwe feature; Samen met het team van backenders en desginers zet je nieuwe ideeën van klanten om naar mooie oplossingen; Je werkt met verschillende frameworks.

Bekijk vacature »

Digital Agency is looking for PHP developers!

Functie The team currently has 20 colleagues, consisting of developers (front and backend) and the operations team, which also includes management and two scrum masters. They are looking for a PHP developer who is able to work independently. You will work in one of the three scrum teams and start working on a project for the customer. The interesting thing about this is that you do have variety in terms of work, but at the same time continuously work for existing customers. This also gives you the opportunity to really go into depth and develop innovative technical solutions. In terms

Bekijk vacature »

Back-end Developer Java

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van een zelfgebouwde applicatie in Java, Spring Framework, SQL, HTML, CSS en Javascript; End-to-end beheer m.b.t. de applicatie en koppelen van applicaties binnen het landschap; Ontwikkelen van rapportages voor de interne organisatie; Ontwikkelen van aanvullende functionaliteiten m.b.t. de applicatie; Uitvoeren van testen en code reviews. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die medische gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van de zorg in heel Nederland.

Bekijk vacature »

Backend developer

Functie omschrijving Ben jij graag bezig met de back-end van applicaties? Zou je dit graag willen doen voor een kleine werkgever waar ook tijd is voor een drankje op zijn tijd? Je taken hierbij zullen bestaan uit: Gebruik maken van de volgende technieken: .NET (core), C#, SQL, XML, MVC, JSON, REST & SOAP API. Gebruik maken van de volgende tools: Visual Studio, GIT, Jira, Jenkins. Bovengenoemde technieken en tools ga je gebruiken om: Nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren. Verzorgen van koppelingen tussen data. Bedrijfsprofiel Jouw nieuwe werkgever bevindt zich in regio Raamdonksveer en bieden oplossingen op gebied

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van Software Developer! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van ervaren

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

Als Back-End Web Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Back-End Web Developer bij Coolblue? Als Back-End Web Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Als backend developer weet je de weg in PHP, kan je in Typescript een microservice op zetten of ben je bereid om dit te leren. Ook Web Backend Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 12:56:00
Quote Anchor link
Hoi
ik zou graag een zoekfunctie maken die uit de Db de gegevens haalt.
Ik heb alles afgezocht maar kan het nergens vinden.
Het gaat om een begin stukje op een eenvoudige manier zo dat ik het ga begrijpen.
Wie o wie wil me helpen.
snap van zoekfuncties maken niet erg veel .
Kan wel andere dingen maken met php.

PHP hulp

PHP hulp

14/11/2024 04:19:38

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/02/2007 12:59:00
Quote Anchor link
Een zoekfunctie maken kan op twee manieren in MySQL. Als je bijvoorbeeld wilt zoeken op peetje heb je zo'n query nodig:

SELECT veldnaam1, veldnaam2
FROM tabelnaam
WHERE veldnaam1 LIKE '%peetje%'

Die % is een wildcard en kan voor van alles staan. Hij staat erbij zodat je ook records vindt waarbij peetje een deel van het woord is.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn

Robert Deiman

Robert Deiman

23/02/2007 12:59:00
Quote Anchor link
Je kan verschillende dingen doen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$zoekwoord
="zoek";

$sql="SELECT kolom FROM tabel WHERE kolom='%".$zoekwoord."%'";
?>

Of met fulltext gaan werken:

http://phphulp.nl/php/tutorials/3/34/

http://phphulp.nl/php/tutorials/3/56/
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman

Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 13:10:00
Quote Anchor link
Fultext is niet wat ik wil .
ik wil uit verschilde tabels gegevens laten zoeken.
bovenste lijkt me een begin nu moet ik ook nog de gegevens laten zien op een aparte pagina.

vraag wel ff veel maar als ik het even doorheb heb je geen last mee van me hahahah.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/02/2007 13:14:00
Quote Anchor link
In het action attribuut van je form tag zet je bijvoorbeeld zoekresultaten.php. Na verzenden van het formulier komt de user dan op die pagina terecht. Voer daar je query uit, controleer of hij gelukt is, en fetch de resultaten en klaar ben je.

Robert Deiman

Robert Deiman

23/02/2007 13:14:00
Quote Anchor link
Heb je al ervaring met het weergeven van gegevens uit MySQL?

Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 13:19:00
Quote Anchor link
Niet met de zoekfunctie.
Wel als ik dingen opvraag etc.
Maar hoe ik het moet laten weergeven op een ander pagina niet.

heb net het bovenste stukje script getest en hij haalt nu dus alles uit een tabel ik
had graag als ik het woord peetje in typ dat hij dan zoekt op peetje en niet alles.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/02/2007 13:30:00
Quote Anchor link
Ik heb even snel een voorbeeldje gemaakt. Bedoel je het zo? Geef ff een seintje, dan plak ik de code hierheen.

Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 13:32:00
Quote Anchor link
Ja denk het wel
als ik het beginsel maar heb dan ga ik het denk ik wel begrijpen.
dankje alvast.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/02/2007 13:37:00
Quote Anchor link
zoeken.php
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
    <title>Zoeken</title>
</head>

<body>
    <h1>Typ een PHPhulp nickname in</h1>
    <form method="post" action="zoekresultaten.php">
        <p>
            <label for="zoekwoord">zoek naar:</label>
            <input id="zoekwoord" name="zoekwoord" type="text">
            <input type="submit" value="zoeken!">
        </p>
    </form>
</body>
</html>

zoekresultaten.php
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<?php
    require 'db_config.php';
?>

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
    <title>Zoekresultaten</title>
</head>

<body>
    <?php
        if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
            $zoekwoord = trim ($_POST['zoekwoord']);
            if (empty ($zoekwoord)) {
                echo '<p>Geen zoekwoord ingevuld. Terug naar <a href="zoeken.php" title="zoeken">zoeken</a></p>';
            }

else {
                $sql = "
                    SELECT veldnaam
                    FROM tabelnaam
                    WHERE veldnaam LIKE '%"
. $zoekwoord . "%'
                    "
;
                if (!$res = mysql_query ($sql)) {
                    trigger_error (mysql_error ());
                }

else {
                    echo '<h1>Gevonden resultaten: ' . mysql_num_rows ($res) . '</h1>';
                    while ($row = mysql_fetch_assoc ($res)) {
                        echo '<p>' . $row['nickname'] . '</p>';
                    }

echo '<hr><p>Terug naar <a href="zoeken.php" title="zoeken">zoeken</a></p>';
                }
            }
        }

else {
            echo '<p>Je moet eerst iets <a href="zoeken.php" title="zoeken">zoeken</a></p>';
        }

?>

</body>
</html>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn

Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 13:42:00
Quote Anchor link
Werkt volgens mij wel maar laat niet zien wat hij vind wel dat er resultaten gevonden zijn.

is dat ook met echo of met print ?

Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 13:54:00
Quote Anchor link
oke was wel goed maar was vergeten bij echo te veranderen.

Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 14:05:00
Quote Anchor link
nog een vraagje hoe kan ik twee dingen eruit laten komen

naam
plaats

Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 14:14:00
Quote Anchor link
oke ook al gevonden denk dat ik het snap .

Dankje vriendelijk.

Leo

Leo

23/02/2007 14:16:00
Quote Anchor link
Damn zeg.. je kan ook editten, 4 posts achter elkaar is wel heel erg veel.

Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 15:41:00
Quote Anchor link
hoi hoi

nogeens

hoe kan ik op twee dingen zoeken.

nu heb ik dus zo dat ik op postcode kan zoeken doet het perfect.
maar wil ook dat ze op titel kunnen zoeken in het zelfde venster.
alles staat in de zelfde tabel krijg het niet voor elkaar.
heb het al met * geprobeert maar nope.

SELECT *
FROM naam
WHERE * LIKE '%" . $zoekwoord . "%'

where * lijkt me wel goed.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/02/2007 16:19:00
Quote Anchor link
SELECT postcode, titel
FROM naam
WHERE postcode LIKE '%" .$zoekwoord. "%'
OR titel LIKE '%" .$zoekwoord. "%'

Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 17:13:00
Quote Anchor link
ha dankje

Peetje van emeren

peetje van emeren

24/02/2007 00:31:00
Quote Anchor link
hoi nog een vraagje waar ik niet uit kom.

echo 'Titel:&nbsp;' . $row['titel'] . '</p>';
echo 'Postcode:&nbsp;' . $row['postcode'] . '</p>';
echo 'Prijs:&nbsp;' . $row['prijs'] . '</p>';
echo 'Prijs:&nbsp;' . $row['advertentie_id'] . '</p>';

echo'<a href=\"../advertenties/advertentie.php?advertentie_id=$advertentie_id\">titel</a>";

Nu gaat het om de onderste $row['advertentie_id'] die moet achter $advertentie_id\ komen staan anders gaat de link niet naar de advertentie id toe.

Hoe krijg ik dit voorelkaar ?

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

24/02/2007 00:40:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
<?php
    echo '<a href="../advertenties/advertentie.php?advertentie_id=' . $row['advertentie_id'] . '">titel</a>';
?>

Peetje van emeren

peetje van emeren

24/02/2007 00:58:00
Quote Anchor link
Dankje ik had de twee puntjes . $row ] . weggelaten daarom kon ik het niet voorelkaar krijgen.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.