zoekfuntie maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Frontend Developer – Leeuwarden Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe stap? Voor een softwarebedrijf in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer met kennis of ervaring met C# en SQL. Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Delphi developer

Functie Als Delphi developer ga jij aan de slag in een team met twee andere ervaren Delphi programmeurs waaronder de Hoofd programmeur. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van jullie bestaande applicatie. Daarnaast zijn jullie verantwoordelijk voor het onderhouden van deze applicatie en het oplossen van eventuele bugs. Eisen - HBO werk en denk niveau; - Minimaal één jaar ervaring met Delphi; - Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift; - Jij bent zelfstandig, maar kan ook in team verband werken. Aanbod - €3000,-- €4000,- op basis van jouw kennis en ervaring; - 8% vakantiegeld;

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Ontwerpen en bouwen van nieuwe functionaliteiten binnen de complexe omgeving; Proactief de processen kwalitatief en efficient inrichten; Opzetten van Unit Tests; Code Reviews; Regie nemen voor innovatieve projecten; Landschap beheren en de bijbehorende ketens hierbij in het oog houden. Hier ga je werken De organisatie is actief binnen de financiele branche en heeft een IT afdeling van circa 450 man. De organisatie voorziet de maatschappij binnen de financiele dienstverlening en is gedurende de jaren een onmisbare schakel geworden. Het is een high profile organisatie waar ze veel te maken hebben met veranderingen voortkomend uit maatschappelijke ontwikkelingen,

Bekijk vacature »

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »

Sportieve Junior C#.NET developer gezocht!

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken aan webapplicaties bij de marktleider binnen de branche? Voor een klant in de buurt van Oosterhout ben ik op zoek naar een Fullstack .NET developer. Dit bedrijf bestaat bijna 10 jaar en is inmiddels uitgegroeid tot marktleider in Nederland en heeft tevens kantoren in meerdere landen in Europa. Dit bedrijf bouwt webapplicaties waarbij internationaal enkele honderdduizenden deelnemers, soms tegelijk, een beroep doen op de realtime data uit deze applicaties. Dit brengt erg veel technische uitdaging met zich mee. Ze ontwikkelen nieuwe applicaties maar ook bestaande applicaties worden uitgebreid en verbeterd. Hier kan jij een onderdeel van

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Software Developer PHP JavaScript Python HBO SQL

Samengevat: Wij zijn een softwarebedrijf voor Autodealers. Ben jij een Medior of Senior Software Developer? Heb je ervaring met PHP, JavaScript of Python? Vaste baan: Java.Developer Software HBO €3.000 - €5.200 Bij ons op de werkvloer is er een positieve en informele sfeer. Naast een goede begeleiding en een enthousiaste klantenkring biedt deze werkgever een prettige omgeving met zeer afwisselende werkzaamheden. Houd jij van aanpakken en denk je dat je deze uitdaging aankunt? Dan zoeken wij jou! Zij werken voor grote klanten. Zij doen omvangrijke projecten die we bij deze werkgever op kantoor realiseren (geen detachering). Zij werken met state-of-the-art

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

Python Developer

Dit ga je doen Als Python Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van Stuurprogramma's in Python zodat er verbindingen kunnen worden gelegd tussen besturingssystemen en (AV) hardware; Het testen en debuggen van Stuurprorgamma's; Het communiceren met noodzakelijke partijen in gevallen waar extra technische details nodig zijn om een Stuurprogramma te ontwikkelen of problemen op te lossen; Het maken van de nodige technische documentatie (in het Engels); Het participeren in een Scrum/Agile omgeving. Hier ga je werken Deze internationale organisatie is wereldwijd een succesvol producent en leverancier van professionele AV hard- en software. Klanten gebruiken de producten o.a. voor het

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET developer

Functieomschrijving We zijn op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur voor een moderne werkgever in de regio Prinsenbeek. Als programmeur zal je bezig zijn met het ontwikkelen van op maat gemaakte webapplicaties voor verschillende klanten, waarbij je ervoor zorgt dat complexe processen zo goed mogelijk worden ondersteund. Je takenpakket omvat onder andere: Werken met databases en dataopslagoplossingen, implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens, evenals het schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen. Het ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties. Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen. Het schrijven van hoogwaardige en herbruikbare codes.

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 12:56:00
Quote Anchor link
Hoi
ik zou graag een zoekfunctie maken die uit de Db de gegevens haalt.
Ik heb alles afgezocht maar kan het nergens vinden.
Het gaat om een begin stukje op een eenvoudige manier zo dat ik het ga begrijpen.
Wie o wie wil me helpen.
snap van zoekfuncties maken niet erg veel .
Kan wel andere dingen maken met php.

PHP hulp

PHP hulp

17/02/2025 20:23:56

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/02/2007 12:59:00
Quote Anchor link
Een zoekfunctie maken kan op twee manieren in MySQL. Als je bijvoorbeeld wilt zoeken op peetje heb je zo'n query nodig:

SELECT veldnaam1, veldnaam2
FROM tabelnaam
WHERE veldnaam1 LIKE '%peetje%'

Die % is een wildcard en kan voor van alles staan. Hij staat erbij zodat je ook records vindt waarbij peetje een deel van het woord is.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn

Robert Deiman

Robert Deiman

23/02/2007 12:59:00
Quote Anchor link
Je kan verschillende dingen doen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$zoekwoord
="zoek";

$sql="SELECT kolom FROM tabel WHERE kolom='%".$zoekwoord."%'";
?>

Of met fulltext gaan werken:

http://phphulp.nl/php/tutorials/3/34/

http://phphulp.nl/php/tutorials/3/56/
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman

Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 13:10:00
Quote Anchor link
Fultext is niet wat ik wil .
ik wil uit verschilde tabels gegevens laten zoeken.
bovenste lijkt me een begin nu moet ik ook nog de gegevens laten zien op een aparte pagina.

vraag wel ff veel maar als ik het even doorheb heb je geen last mee van me hahahah.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/02/2007 13:14:00
Quote Anchor link
In het action attribuut van je form tag zet je bijvoorbeeld zoekresultaten.php. Na verzenden van het formulier komt de user dan op die pagina terecht. Voer daar je query uit, controleer of hij gelukt is, en fetch de resultaten en klaar ben je.

Robert Deiman

Robert Deiman

23/02/2007 13:14:00
Quote Anchor link
Heb je al ervaring met het weergeven van gegevens uit MySQL?

Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 13:19:00
Quote Anchor link
Niet met de zoekfunctie.
Wel als ik dingen opvraag etc.
Maar hoe ik het moet laten weergeven op een ander pagina niet.

heb net het bovenste stukje script getest en hij haalt nu dus alles uit een tabel ik
had graag als ik het woord peetje in typ dat hij dan zoekt op peetje en niet alles.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/02/2007 13:30:00
Quote Anchor link
Ik heb even snel een voorbeeldje gemaakt. Bedoel je het zo? Geef ff een seintje, dan plak ik de code hierheen.

Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 13:32:00
Quote Anchor link
Ja denk het wel
als ik het beginsel maar heb dan ga ik het denk ik wel begrijpen.
dankje alvast.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/02/2007 13:37:00
Quote Anchor link
zoeken.php
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
    <title>Zoeken</title>
</head>

<body>
    <h1>Typ een PHPhulp nickname in</h1>
    <form method="post" action="zoekresultaten.php">
        <p>
            <label for="zoekwoord">zoek naar:</label>
            <input id="zoekwoord" name="zoekwoord" type="text">
            <input type="submit" value="zoeken!">
        </p>
    </form>
</body>
</html>

zoekresultaten.php
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<?php
    require 'db_config.php';
?>

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
    <title>Zoekresultaten</title>
</head>

<body>
    <?php
        if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
            $zoekwoord = trim ($_POST['zoekwoord']);
            if (empty ($zoekwoord)) {
                echo '<p>Geen zoekwoord ingevuld. Terug naar <a href="zoeken.php" title="zoeken">zoeken</a></p>';
            }

else {
                $sql = "
                    SELECT veldnaam
                    FROM tabelnaam
                    WHERE veldnaam LIKE '%"
. $zoekwoord . "%'
                    "
;
                if (!$res = mysql_query ($sql)) {
                    trigger_error (mysql_error ());
                }

else {
                    echo '<h1>Gevonden resultaten: ' . mysql_num_rows ($res) . '</h1>';
                    while ($row = mysql_fetch_assoc ($res)) {
                        echo '<p>' . $row['nickname'] . '</p>';
                    }

echo '<hr><p>Terug naar <a href="zoeken.php" title="zoeken">zoeken</a></p>';
                }
            }
        }

else {
            echo '<p>Je moet eerst iets <a href="zoeken.php" title="zoeken">zoeken</a></p>';
        }

?>

</body>
</html>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn

Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 13:42:00
Quote Anchor link
Werkt volgens mij wel maar laat niet zien wat hij vind wel dat er resultaten gevonden zijn.

is dat ook met echo of met print ?

Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 13:54:00
Quote Anchor link
oke was wel goed maar was vergeten bij echo te veranderen.

Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 14:05:00
Quote Anchor link
nog een vraagje hoe kan ik twee dingen eruit laten komen

naam
plaats

Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 14:14:00
Quote Anchor link
oke ook al gevonden denk dat ik het snap .

Dankje vriendelijk.

Leo

Leo

23/02/2007 14:16:00
Quote Anchor link
Damn zeg.. je kan ook editten, 4 posts achter elkaar is wel heel erg veel.

Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 15:41:00
Quote Anchor link
hoi hoi

nogeens

hoe kan ik op twee dingen zoeken.

nu heb ik dus zo dat ik op postcode kan zoeken doet het perfect.
maar wil ook dat ze op titel kunnen zoeken in het zelfde venster.
alles staat in de zelfde tabel krijg het niet voor elkaar.
heb het al met * geprobeert maar nope.

SELECT *
FROM naam
WHERE * LIKE '%" . $zoekwoord . "%'

where * lijkt me wel goed.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/02/2007 16:19:00
Quote Anchor link
SELECT postcode, titel
FROM naam
WHERE postcode LIKE '%" .$zoekwoord. "%'
OR titel LIKE '%" .$zoekwoord. "%'

Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 17:13:00
Quote Anchor link
ha dankje

Peetje van emeren

peetje van emeren

24/02/2007 00:31:00
Quote Anchor link
hoi nog een vraagje waar ik niet uit kom.

echo 'Titel:&nbsp;' . $row['titel'] . '</p>';
echo 'Postcode:&nbsp;' . $row['postcode'] . '</p>';
echo 'Prijs:&nbsp;' . $row['prijs'] . '</p>';
echo 'Prijs:&nbsp;' . $row['advertentie_id'] . '</p>';

echo'<a href=\"../advertenties/advertentie.php?advertentie_id=$advertentie_id\">titel</a>";

Nu gaat het om de onderste $row['advertentie_id'] die moet achter $advertentie_id\ komen staan anders gaat de link niet naar de advertentie id toe.

Hoe krijg ik dit voorelkaar ?

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

24/02/2007 00:40:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
<?php
    echo '<a href="../advertenties/advertentie.php?advertentie_id=' . $row['advertentie_id'] . '">titel</a>';
?>

Peetje van emeren

peetje van emeren

24/02/2007 00:58:00
Quote Anchor link
Dankje ik had de twee puntjes . $row ] . weggelaten daarom kon ik het niet voorelkaar krijgen.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.