zoekopdracht
Zoals sommige weten heb ik een zoekmachine, die wordt aangestuurd dmv een form. Nu vroeg ik me af als het ook mogelijk is om de laatste 5 zoekopdrachten te laten onthouden, en zo ja het te kunnen laten weergeven op een pagina ..
Wie helpt mij hiermee??
Alvast bedankt,
Wat is jouw kennis van PHP?
Laatste vijf zoekopdrachten van de gebruiker? Of gewoon het totaal van alle zoekopdrachten?
Lijkt me slimmer om de zoekopdrachten in een database op te slaan dan.. Anders slaat die alleen jouw zoekopdrachten op, en de laatste 5 kunnen neem ik aan van iedere bezoeker zijn?
Edit:
Toch beetje op blijven letten :S:S Arjan dacht waarschijnlijk hetzelfde..
@Frank
Waarom zou die dan de laatste zoekopdrachten willen laten onthouden? De Browser onthoud je ingevulde waarden bij google en in andere formulieren toch al. Die kan je legen door je cache enzo te legen en dan ben je ook je evt cookie kwijt ;)
Toch beetje op blijven letten :S:S Arjan dacht waarschijnlijk hetzelfde..
@Frank
Waarom zou die dan de laatste zoekopdrachten willen laten onthouden? De Browser onthoud je ingevulde waarden bij google en in andere formulieren toch al. Die kan je legen door je cache enzo te legen en dan ben je ook je evt cookie kwijt ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman
maar als je me wilt helpen graag :d
@Arjen Ik zou graag totaal van alle gebruikers de laatste 5 zoekopdrachten laten weer geven. Dus dat je gewoon kunt laten zien van 5 laatste zoekopdrachten en dan een lijstje met de zoekopdrachten door iedereen.
@robert de laatste 5 kunnen idd van iedere bezoeker zijn.
Velden:
id:
trefwoord:
datum:
Gebruiker:
Ik denk dat je dit nodig hebt?
Uit die database haal je dan de laatste vijf ;-) .
of met TXT bestanden...
En het is voor een zoekmachine vaak zelfs van belang om te kunnen bepalen wat veelgezochte termen zijn.
Okee bedankt voor de reacties een allen. Ik neem aan dat ik hier het beste dus gewoon een update query kan mee laten draaien die de woorden toevoegd in de database .
$insert=mysql_query("INSERT INTO zoekwoord VALUES ('','$trefwoord')");
Dat heb ik nu het werkt enzow alleen nog niet helemaal goed. Erg vreemd als ik nu intype om te zoeken peugeot406 dan voeg ie peugeot406 1 keer aan me database toe. Zoek ik nu op golf voegt hij die 3 keer toe aan me database..
Hoe kan dit ??
Staat je if in een loop?
Ik zal ff volledige stukje query posten momentje
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
<?php
mysql_connect("$database_url", "$gebruiker", "$wachtwoord") or die("Connectie met Database mislukt");
mysql_select_db("$database") or die("Fout bij het selecteren van de database");
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'GET') {
$zoekwoord = ($trefwoord);
$split = explode(' ', $zoekwoord);
$zoekwoord = '+'.implode(' +', $split);
$result0 = "SELECT * FROM **** WHERE MATCH(******) AGAINST('$zoekwoord' IN BOOLEAN MODE) ORDER BY rank DESC";
$query0 = mysql_query($result0) or die("Er is iets fout gegaan!");
$resultaten0 = mysql_num_rows($query0);
$pages=intval($resultaten0/$count);
$result = "SELECT * FROM **** WHERE MATCH(*****) AGAINST('$woord' IN BOOLEAN MODE) ORDER BY rank DESC LIMIT $page,$count";
$query = mysql_query($result) or die("Er is iets fout gegaan!");
mysql_close();
$page_next=$page+$count;
if($page_next>=$resultaten0){
$link_next="";
}elseif($page_next<1){
$link_next="";
}else{
$link_next="<a href=\"scripten.php?q=$trefwoord&page=$page_next\" id=\"link_next\">Volgende >></a>";
}
$page_prev=$page-$count;
if($page_prev<0){
$link_prev="";
}else{
$link_prev="<a href=\"scripten.php?q=$trefwoord&page=$page_prev\" id=\"link_prev\"><< Vorige</a> ";
}
?>
mysql_connect("$database_url", "$gebruiker", "$wachtwoord") or die("Connectie met Database mislukt");
mysql_select_db("$database") or die("Fout bij het selecteren van de database");
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'GET') {
$zoekwoord = ($trefwoord);
$split = explode(' ', $zoekwoord);
$zoekwoord = '+'.implode(' +', $split);
$result0 = "SELECT * FROM **** WHERE MATCH(******) AGAINST('$zoekwoord' IN BOOLEAN MODE) ORDER BY rank DESC";
$query0 = mysql_query($result0) or die("Er is iets fout gegaan!");
$resultaten0 = mysql_num_rows($query0);
$pages=intval($resultaten0/$count);
$result = "SELECT * FROM **** WHERE MATCH(*****) AGAINST('$woord' IN BOOLEAN MODE) ORDER BY rank DESC LIMIT $page,$count";
$query = mysql_query($result) or die("Er is iets fout gegaan!");
mysql_close();
$page_next=$page+$count;
if($page_next>=$resultaten0){
$link_next="";
}elseif($page_next<1){
$link_next="";
}else{
$link_next="<a href=\"scripten.php?q=$trefwoord&page=$page_next\" id=\"link_next\">Volgende >></a>";
}
$page_prev=$page-$count;
if($page_prev<0){
$link_prev="";
}else{
$link_prev="<a href=\"scripten.php?q=$trefwoord&page=$page_prev\" id=\"link_prev\"><< Vorige</a> ";
}
?>
ik heb al van alles geprobeerd maar het verschilt echt soms stopt hij hem er 3 keer in de db en soms gewoon 1 heel vreemd weet iemand hoe het kan ??
Het leuke is ook nog als ik iets invoer in het input veldje en druk daarna enter dan voegt hij het netjes 1 keer toe maar druk ik op de knop zoeken dan voegt hij het meerdere keren toe.
Ik zie niet in waarom die het dan ineens 3 keer aan je database toevoegd. Maar je code is (nog) wel erg fraude gevoelig. Met een beetje kennis kan ik via dit script je hele DB leeg gooien. -> zorg dus voor beveiliging.
ik zal me best doen :)